آزمون کارکردی ماهواره پارس 1 با موفقیت انجام شد

به گزارش وبلاگ ایزابل به نقل از سازمان فضایی ایران، حامد بابائی رئیس پژوهشکده سامانه های ماهواره با اعلام خبر صحه گذاری پیروز آزمون کارکردی ماهواره پارس 1 گفت: در این آزمون که با حضور نمایندگان سازمان فضایی ایران در مرکز تجمیع، یکپارچه سازی و آزمون پژوهشگاه فضایی ایران انجام شد، کارکرد تمام تجهیزات ماهواره شامل ارتباطات مخابراتی در باندهای S، X و UV، دوربین های MS، SWIR و TIR و… صحه گذاری شد.

آزمون کارکردی ماهواره پارس 1 با موفقیت انجام شد

وی با بیان اینکه پیش از این، آزمون های عملکردی مدل تجمیع شده ماهواره پارس 1 و همچنین آزمون سازگاری الکترومغناطیس عملکردی در ماه گذشته با پیروزیت انجام پذیرفته بود، اضافه نمود: پس از انجام پیروز این آزمون و کسب نتایج مطلوب منطبق بر استانداردهای موجود، آزمون های محیطی شامل آزمون های سازه ای (مشخصات جرمی، هم راستایی و ارتعاشات) و آزمون خلا حرارت برنامه ریزی شده است.

به گزارش وبلاگ ایزابل، ماهواره پارس 1 یک ماهواره عملیاتی سنجشی با ماندگاری بیش از 2 سال است که در مدار بالای 500 کیلومتری از سطح زمین قرار می گیرد. در این ماهواره از پیشرانش گاز سرد استفاده خواهد شد و ماموریت اصلی آن تصویربرداری است.

این پروژه در قسمت زیرسیستم ها و بخش های اصلی، با همکاری شرکت های دانش بنیان، دانشگاه های مطرح کشور و پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آزمون کارکردی ماهواره پارس 1 با موفقیت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون کارکردی ماهواره پارس 1 با موفقیت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید