آشنایی با پارک ملی یالا و تفریحات و دیدنی های آن

به گزارش وبلاگ ایزابل، پارک ملی یالا از پربازدیدترین پارک های ملی جهان است این پارک در سریلانکا واقع شده است اهمیت این پارک به علت قرارگیری آن در کناره های اقیانوس هند می باشد که موجب تنوع زیستی این منطقه نیز رو به رشد باشد. تراکم جمعیتی در این پارک بسیار بالا است به همین جهت ارزش زیست محیطی بسیار بالایی دارد و یکی از مهم ترین زیستگاه های حیوانات در جهان محسوب می گردد به ویژه تراکم بالای پلنگ ها در این منطقه ها موجب شده است تا به عنوان یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین زیستگاه های جهان به شمار آید. هر ساله با وجود تورهای گردشگری و سافاری در این منطقه می توانید از جذابیت های بسیار زیادی تماشا کنید و از امکانات تفریحی متعددی در این منطقه استفاده نمایید. شما عزیزان و علاقه مندان به حیات وحش در هر کجای جهان می توانید با سفر به این منطقه از گونه های متنوع جانوری جهان بازدید کنید و بی شک تجربه این سفر برای شما لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود. این منطقه دارای گونه های منحصر به فردی از آهو، طاووس، گوزن، فیل و پلنگ می باشد که در ادامه این بخش بیشتر با این گونه های جانوری آشنا می شوید.

آشنایی با پارک ملی یالا و تفریحات و دیدنی های آن

پارک ملی یالا را بیشتر بشناسید:

یکی از برترین مکان هایی که شما می توانید در طول سفر خود به سریلانکا به آن مراجعه نمایید این پارک ملی زیبا می باشد که می تواند شما را شگفت زده کند. این پارک در 12 کیلومتری شهر کیریندا واقع شده است و فاصله آن با مرکز این کشور یعنی شهر کلمبو حدود 300 کیلومتر می باشد. این پارک تماشای دارای منظره بسیار فوق العاده ای می باشد که از دشت، بوته زار و جنگل تشکیل شده است که یک منطقه فوق العاده برای سریلانکا ساخته است.

اگر می خواهید سفر راحتی به این پارک ملی داشته باشید پیشنهاد می کنیم از تور هایی که روزانه به این پارک سفر می نمایند استفاده نمایید. شما می توانید در این تور ها از سافاری در دشت و حیات وحش پارک ملی یالا استفاده نمایید.شما علاقه مندان در راهنمای سفر به سریلانکا می توانید با جاذبه های بیشتری از این منطقه نیز آشنا شوید.

حیات وحش این پارک دوست داشتنی دارای گونه های زیادی از حیوانات می باشد که اگر به آن مراجعه کنید امکان اینکه بتوانید حیواناتی مثل کروکودیل، میمون، پلنگ، فیل و … را از نزدیک ببینید وجود دارد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید حتما از بخش های مختلف پارک ملی یالا بازدید نمایید. بدون شک این پارک می تواند هیجان زیادی را به سفر شما اضافه کند. اگر به این پارک زیبا سفر کنید فقط می توانید از بلوک 1 آن استفاده نمایید. این بلوک تنها بخشی ست که برای بازدید عموم آزاد است و بخش های دیگر آن تحت حفاظت دولت سریلانکا می باشد.

حیات وحش پارک:

حیات وحش این پارک یکی از برترین مکان های بازدید از گونه های مختلف حیوانی است که در دنیا رتبه ای برتر دارد. شما در این پارک می توانید انواع تالاب و جنگل را مشاهده کنید که در آن حیوانات زیست می نمایند. در این حیات وحش بیش از 32 گونه پستاندار زندگی می نمایند که بیشتر آن ها رو به انقراض هستند به همین علت به وسیله این پارک از آن ها محافظت می گردد تا بتوانند بقای آن ها را بیشتر نمایند. همه چیز درباره کشور سریلانکا نشان می دهد که این کشور از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است از این رو دارای حیات وحش و زیستگاه مناسبی می باشد.

این محیط می تواند یکی از برترین سفرهای شما را رقم بزنند و بعلاوه می توانید از این گونه های مختلف حیوانی عکس برداری نمایید و به آرشیو خاطرات خود اضافه نمایید. حیات وحش پارک ملی یالا یکی از برترین حیات وحش های دنیا می باشد. علاوه بر پستانداران موجود در این پارک پرندگان زیادی نیز در آن زندگی می نمایند که حدود 130 گونه می باشند و پرندگان کمیابی همانند حواصیل، لک لک، فلامینگو، پلیکان و … در آن زندگی می نمایند. این پرندگان اغلب روز بر روی تالاب های پارک ملی یالا پرواز می نمایند و شما می توانید از تماشای آن ها لذت ببرید.

بخش پرندگان:

بخش پرندگان در این حیات وحش از گونه های مختلفی همانند عقاب کاکل دار، عقاب دریایی شکم سفید، فلامینگو، منقار قاشقی، حواصیل خاکستری، حواصیل شب، حواصیل بنفش، نادر نوک سیاه و … از گونه های مختلف پرندگانی هستند که در این منطقه یافت می شوند. در فصل های پر بارش نیز تالاب های این نواحی پر از پرندگان مهاجری است و از این رو این منطقه را به یکی از مکان های تماشای سریلانکا تبدیل می نماید.

خزندگان:

از دیگر گونه های جانوری که در این منطقه یافت می شوند می توان به گونه هایی از خزندگان اشاره کرد در این زیستگاه گونه هایی از کروکودیل ها، مارهای کبری، مارهای افعی، لاک پشت های زیتونی، لاک پشت های دریایی و لاک پشت های چرمی اشاره کرد.

همانطور که رد ابتدا اشاره کردیم این منطقه دارای گونه هایی از پلنگ ها نیز می باشد و حیات وحش این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این پارک از مجذوب کنندهیت های متعددی برای گردشگران برخوردار است و امروزه یکی از تماشای های مجذوب کننده سریلانکا است که باید از آن ها تماشا کنید.

منبع:آرگا

منبع: دیجیاتور

به "آشنایی با پارک ملی یالا و تفریحات و دیدنی های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک ملی یالا و تفریحات و دیدنی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید