شرح ایران ایر درباره تاخیرهای فرودگاهی عملیات حج سال جاری ، 30 عامل در تاخیر یک پرواز موثر است

به گزارش وبلاگ ایزابل، هواپیمایی جمهوری اسلامی که تنها ایرلاین برگزارکننده عملیات حج سال جاری بود، افزایش تاخیرهای تیرماه را به علت پروازهای حجاج از فرودگاههای جده و مدینه و جزو تاخیرات فرودگاهی غیربرنامه ریزی اعلام نمود.

شرح ایران ایر درباره تاخیرهای فرودگاهی عملیات حج سال جاری ، 30 عامل در تاخیر یک پرواز موثر است

به گزارش وبلاگ ایزابل، این شرکت هواپیمایی در پاسخ به گزارش یکی از رسانه ها با عنوان پرونده سیاه این شرکت هواپیمایی در تیر ماه 1402 نوشت: عملکرد منتشر شده مربوط به برهه زمانی انجام عملیات بزرگ حج 1402 بوده است که بخشی از این تاخیرهای منظور شده در ایام پروازهای بازگشت حج اتفاق افتاده و جزو تاخیرات فرودگاهی غیربرنامه ریزی شده است.

این اطلاعیه می افزاید: تاخیراتی که با توجه به عملیات در فرودگاه جده و مدینه است که خارج از دسترسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

از سوی دیگر در مورد میانه تاخیر بالای ایران ایر یادآور می شویم: مقدار تاخیر ثبت شده حاصل انجام چه تعداد پرواز و هواپیما و مهمتر در چه برهه زمانی اجرا شده است؟

ایران ایر در این اطلاعیه می افزاید: اگر شرکتی دارای یک فروند هواپیما باشد و آن را مدیریت کند به طور حتم مقدار تاخیر کمتری خواهد داشت که به معنی منضبط بودن آن نیست.

هواپیمایی هما اضافه نموده است: اگر قرار است مجموع تاخیر اعلام گردد تاخیر بر اساس تعداد پروازهای داخلی و بین المللی، تعداد ناوگان و تعداد پروازهای تکلیفی محاسبه گردد.

از سوی دیگر برای تاخیر یک پرواز 30 عامل شناسایی شده که تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی اضافه می نماید: با توجه به اینکه برای انجام یک پرواز هماهنگی های بسیار بالایی با نهادهای موازی و همکار صورت می گیرد. بخشی از این تاخیرات می تواند مربوط به فرودگاه، بخشی مربوط به هندلینگ و زمینی، عدم امکانات زیرساخت و خیلی از موضوعات اینچنینی باشد که در اختیار ایرلاین نیست و به هر حال غیر برنامه ریزی محسوب می گردد.

در این اطلاعیه آمده است: در این بین بخشی از این تاخیرات متوجه خود مسافر هم است، مسافری که دیر به کانتر پذیرش مراجعه می نماید و به جهت همکاری با مسافر و ایجاد رضایت مندی، در آخرین لحظات پذیرش می گردد. این موضوع گاها موجب ثبت تاخیر به نام ایرلاین می گردد. یا مسافر با داشتن کارت پرواز برای سوار شدن مراجعه ننموده است لذا باید بار این مسافر پیاده گردد تا پرواز بتواند راس زمان حرکت کند که این فرایند زمانبر و تاخیر را در پی دارد.

بار دیگر یادآور می گردد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درجهت افزایش رضایتمندی و ارتقای سطح خدمات کوشش می نماید با رصد لحظه ای عملیات پرواز و استفاده حداکثری از هواپیمای پشتیبانی بتواند برترین خدمات را به هموطنان ارائه کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرح ایران ایر درباره تاخیرهای فرودگاهی عملیات حج سال جاری ، 30 عامل در تاخیر یک پرواز موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح ایران ایر درباره تاخیرهای فرودگاهی عملیات حج سال جاری ، 30 عامل در تاخیر یک پرواز موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید