جزییات تخلف ها، پلمب ها و شکایت های سفرهای نوروز

به گزارش وبلاگ ایزابل، یحیی نقی زاده محجوب درباره نتیجه نظارت ها و ارزیابی های خدمات سفرهای نوروزی، با این شرح که اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری نسبت به آمادگی تأسیسات گردشگری کشور برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی از لحاظ خدمات کمی، کیفی، درج قیمت خدمات و رعایت شعائر مذهبی و عرفی و به ویژه نحوه پذیرایی در تعطیلات نوروز و استانداردها و الزامات تخصصی ارائه خدمات، اقدامات خود را در دو مرحلۀ پیش از تعطیلات نوروز و در حین تعطیلات و سفرها انجام داد، اضافه کرد: اقدامات پیش از تعطیلات، شامل معین چارچوب فعالیت تاسیسات در سفرهای نوروزی و ابلاغ آن به دبیرخانه های اجرایی ستاد در استان ها، بعلاوه به اقدامات نظارتی و ارزیابی خدمات معطوف می شد.

جزییات تخلف ها، پلمب ها و شکایت های سفرهای نوروز

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: در این راستا، ناظران تخصصی گردشگری در استان ها و ناظران ستادی با آنالیز سوابق تأسیسات از حیث رعایت اعتبار مجوز فعالیت، داشتن شرایط مورد احتیاج مدیریتی - ارزیابی و تطبیق خدمات کمی و کیفی با درجه واحد، بازرسی واحدها و اطمینان از رعایت الزامات و استانداردهای ایمنی، بهداشتی و درج و رعایت قیمت های مصوب، فعالیت داشتند.

او ادامه داد: اقدامات در حین سفرهای نوروزی نیز با هدف حصول اطمینان از رعایت ضوابط ابلاغ شده و مقررات سایر بخش های حاکمیتی، از جمله مسائل ایمنی و بهداشتی و مقررات انتظامی و صنفی از سوی تاسیسات گردشگری، نظارت های مختلفی، از جمله نظارت نامحسوس و نظارت های تخصصی و نظارت مشترک به همراه نمایندگان دستگاه های مرتبط برای بازرسی از اماکن گردشگری صورت گرفته است.

نقی زاده با یادآوری این که فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر از 16 اسفند 1401 تا 14 فروردین فعال بود، گفت: در این بازه زمانی جمعاً 24 هزار و 26 مورد بازدید نظارتی ازسوی ناظران تخصصی معاونت گردشگری و نظارت های مشترک و همکاران استانی انجام شد که در نتیجه منجر به صدور 2938 مورد تذکر، 705 مورد اخطار و 73 مورد پلمپ و 1253 مورد تقدیر و تشکر شد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ادامه داد: سامانه ملی 09629 که به صورت برخط و به وسیله تماس مستقیم تلفنی و یا مراجعه اینترنتی به سامانه مذکور به آدرس09629.ir با ارائه خدمات مختلفی از جمله اطلاعات اماکن گردشگری، اطلاعات راهها و شرایط آب و هوا نسبت به دریافت شکایات و نظرات و پیشنهادات و حتی درخواست تشویق از خادمین سفر اقدام نموده است که در این ارتباط هم از مجموع 160 هزار و 220 تماس با این سامانه در طول تعطیلات که بیش از 58 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد، تعداد 700 مورد شکایت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش در شکایات را نشان می دهد.

نقی زاده، موضوعات شکایت های ثبت شده در این سامانه را به این ترتیب اظهار داشت: 332 مورد و حدود 48 درصد در ارتباط با موضوع اسکان و اقامت، 103 مورد و حدود 15 درصد از دفاتر خدمات مسافرتی، 50 مورد و حدود 7 درصد از پایانه های مسافربری، 68 مورد و حدود 10 درصد از اماکن گردشگری، 20 مورد و حدود 1.5 درصد اماکن پذیرایی، 108 مورد و حدود 15.5 درصد از سایر اماکن و ارائه دهندگان کالا و خدمات، شکایت در سامانه 09629 ثبت شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اظهار کرد: همکاری مردم در ارتباط با انعکاس نظرات و پیشنهادها و شکایت های خود به کمیته نظارت ستاد و بعلاوه رعایت ضوابط و مقررات ازسوی بهره برداران و ارائه دهندگان خدمات گردشگری و نهایتاً با افزایش اطلاعات مسافران از حقوق و تعهدات متقابل موجب شده سطح خدمات، ارتقاء یافته و نارضایتی ها رو به کاهش باشد.

منبع: گردشبان

به "جزییات تخلف ها، پلمب ها و شکایت های سفرهای نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تخلف ها، پلمب ها و شکایت های سفرهای نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید