خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در آمریکا به 150 نفر رسید

به گزارش وبلاگ ایزابل، تهران - خبرنگاران - شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا با مرگ 14 نفر دیگر به رقم 150 نفر رسید.

خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در آمریکا به 150 نفر رسید

شمار مبتلایان به کووید-19 در سرتاسر آمریکا در 24 ساعت گذشته با تأیید ابتلای 2 هزار و 786 نفر دیگر، به 9 هزار و 197 تن افزایش یافت و تا به امروز 150 آمریکایی نیز جان خود را از دست داده اند.

در همین ارتباط، آزمایش تست کرونای دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا شامل دیاز بالارت نماینده جمهوری خواه ایالت فلوریدا و نیز بن مک آدامز نماینده دمکرات ایالت یوتاه آمریکا مثبت اعلام شد.

کره جنوبی

وزارت بهداشت کره جنوبی بامداد پنجشنبه گفت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 8هزار و 565 مورد رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت کره جنوبی در 24 ساعت گذشته ابتلای 152 مورد جدید به کرونا در این کشور ثبت شده است.

نیکاراگوئه

نیکاراگوئه واقع در آمریکای مرکزی نیز بامداد پنجشنبه از شناسایی نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید-19 خبر داد.

هنگ کنگ، ماکائو و تایوان

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هنگ کنگ، تایوان و ماکائو هم به 307 مورد و تعداد جان باختگان این سه منطقه نیز به 15 نفر رسیده است در حالی که 224 تن نیز درمان شده اند.

ثبت 122 مورد جدید به کووید-19 در 7 کشور عربی

هفت کشور عربی گفتند که در 24 ساعت گذشته، 122 مورد جدید به ویروس کووید-19 در این کشورها شناسایی شده است.

براساس گزارش منابع بهداشتی این کشورها، عربستان از شناسایی 67 مورد، مصر 14، کویت 12، قطر 10، اردن 8، عمان 6 و مغرب 5 مورد جدید خبر دادند.

وزارت بهداشت عربستان گفت که با حساب 67 مورد جدید، شمار مبتلایان در این کشور شورای همکاری خلیج فارس به 238 نفر افزایش یافته است و تا به امروز 6 نیز سلامتی خود را بدست آورده اند.

در همین ارتباط، عبدالله السند سخنگوی وزارت بهداشت کویت نیز گفت که با شناسایی 12 مورد جدید، شمار مبتلایان به کووید-19 در این کشور به 142 نفر رسیده است و تا به امروز 15 نفر بهبود یافته اند.

اما وزارت بهداشت قطر چهارشنبه شب گفت که مجموع مبتلایان در این کشور به 452 نفر رسید و این کشور به لحاظ شمار مبتلایان به کووید-19در صدر کشورهای عربی قرار گرفته است.

اما در اردن محمد العسعس وزیر دارایی این کشور گفت که با ثبت هشت مورد جدید، شمار مبتلایان به 56 نفر افزایش یافت و در این باره یک نفر نیز سلامتی خود را به دست آورده است.

وزارت بهداشت عمان نیز شمار مبتلایان به کرونای جدید در این کشور را 39 نفر گفت و افزود که 13 نفر نیز بهبود یافته اند.

اما در مغرب خالد آیت الطالب وزیر بهداشت این کشور در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و گفت که شمار مبتلایان در کشورش با ثبت 5 مورد جدید به 54 نفر رسیده است.

سیر صعودی جان باختگان و مبتلایان در کشورهای جهان در حالی است که کمیسیون ملی بهداشت چین گفت در 24 ساعت گذشته هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا با منشأ داخلی ثبت نشده است بنابراین آمار ابتلای جدید به این ویروس در این کشور صفر شده است.

با این حال مقامات بهداشتی چین گفتند در 24 ساعت گذشته 34 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که از خارج به چین سفر کرده اند (وارداتی) شناسایی و ثبت شده است.

گزارش حاکی است با این حساب شمار مبتلایان به کرونا در چین به 80 هزار و 928 نفر رسیده است در حالی که آمار جان باختگان در این کشور نیز با ثبت 8 مورد جدید در 24 ساعت گذشته به سه هزار و 245 تن افزایش یافت.

کمیسیون ملی بهداشت چین در عین حال گفت که در 24 ساعت گذشته 819 تن از بیماران ترخیص شده اند و سلامتی خود را به دست آورده اند، تا شمار افراد بهبود یافته در این کشور نیز به 70 هزار و 420 تن برسد.

سازمان جهانی بهداشت نیز گفت که شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان از مرز 200 هزار نفر گذشته است در خارج از چین در مجموع 120 هزار و 500 تن مبتلا و چهار هزار و 700 تن فوت شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در آمریکا به 150 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در آمریکا به 150 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید