راهنمای خرید شیشه شوی رباتیک؛ راحت ترین روش پاک کردن شیشه ها

به گزارش وبلاگ ایزابل، زندگی در دنیای امروز دیگر با چالش ها و سختی های قدیم همراه نیست و برای هر کاری که از انسان ها زمان زیادی را می گیرد همواره یک دستیار رباتی وجود دارد که آن کار را به برترین نحو به دست می گیرد و انجام می دهد. در این میان علاوه بر جاروهای رباتیک، انواع مدل های شیشه شوی رباتیک هم وارد بازار ایران شده اند که اگرچه قیمت بالایی دارند اما می توانند برای محیط های وسیع یا خانواده های بسیار پرمشغله انتخابی ایدئال باشد. با توجه به این مقدمه کوتاه، این بار به سراغ ارائه نکات لازم برای خرید شیشه شوی رباتیک می رویم و شما را با پرفرو ش ترین مدل های این وسیله مجذوب کننده در سایت خبرنگاران آ شنا می کنیم.

راهنمای خرید شیشه شوی رباتیک؛ راحت ترین روش پاک کردن شیشه ها

در ادامه می خوانید:

شیشه شوی رباتیک چیست؟

ربات های شیشه شوی چطور پنجره ها را تمیز می نمایند؟

نکات مهم برای خرید برترین مدل شیشه شوی رباتیک

سایر ویژگی های مهم در خرید شیشه شوی رباتیک

هر چند وقت یکبار باید پدهای دستگاه را عوض کنیم؟

معرفی پرفروش ترین مدل های شیشه شوی رباتیک در ایران

شیشه شوی رباتیک چیست؟

شیشه شوی های رباتیک از جمله وسیله های هوشمند خانگی است که عملیات شستن شیشه ها (انواع شیشه های فریم دار، بدون فریم، تک جداره، دو جداره، چند جداره و …) را بدون دخالت انسان انجام می دهد. جالب است بدانید که اولین ربات شست وشوی شیشه در دنیا به وسیله شرکت اکووکس رباتیک در سال 2009 به بازار عرضه شده است.

در حالت کلی عملکرد این ربات ها عمدتا بر اساس یک سیستم چسبان با گیره های قوی است که در 90 درصد موارد برای تمیز کردن به صورت عمودی به کار می رود. از طرفی این دستگاه از یک مخزن آب به همراه چند پارچه میکروفایبر در ساختار خود بهره گرفته است که به موقع مرطوب می گردد و پس از گذشت زمان کافی قابلیت خشک کردن هم دارد. از طرفی گفتنی است که اگرچه در ابتدا شیشه شوی رباتیک تنها جهت شستن شیشه هایی که دسترسی به آن ها (مانند طبقات فوقانی آپارتمان یا شیشه هایی با ارتفاع زیاد) آسان نیست طراحی شده بودند اما بعدها به دلیل استقبال بالای مردم از شست وشوی یکدست و بدون لک این نوع سیستم ها، حتی در مکان های قابل دسترس و سطوح دیگر هم جایگزین روش سنتی شست وشو شدند.

البته در نظر داشته باشید که انواع مدل های شیشه شوی رباتیک هنوز در طراحی خود نسبتاً جوان به حساب می آیند، بنابراین بیشتر مدل های آن هنوز به سیم متکی هستند؛ در این میان بعضی از مدل های جدیدتر و البته گران تر بازار با باتری قابل شارژ کار می نمایند. وجود سیم در بعضی نمونه ها می تواند مشابه طناب ایمنی برای جلوگیری از افتادن ماشین هوشمند عمل کند.

ربات های شیشه شوی چطور پنجره ها را تمیز می نمایند؟

احتمالا شما هم توقع دارید، زمانیکه شیشه شوی رباتیک را خریداری کردید، کافی باشد آن را روشن کنید و روی پنجره خود بچسبانید، سپس به طور مستقل حرکت کند. این دقیقا همان رویه ای است که این ربات های بامزه انجام می دهند.

در بیشتر مدل های شیشه شوی، قبل از قرار دادن سیستم بر روی پنجره، محلول شست وشو را روی پد آن اسپری می نمایند و بعد از اینکه ربات به پنجره شما متصل شد، دستگاه به آرامی شروع به کار می نماید و همانطور که حرکت می نماید، شیشه را به خوبی تمیز می نماید. سایر گزینه های پیشرفته تر دارای یک مخزن مستقل در ساختار خود هستند که با حرکت در اطراف پنجره تمیز نماینده را اسپری و با پدهای مخصوص خود صیقل می دهند.

مانند انواع جارو رباتیک ها و دستگاه های عصایی، بیشتر روبات های شیشه شوی بیش از یک حالت تمیز کردن را ارائه می دهند و الگوهای مختلفی را امکان پذیر می نمایند.

نکات مهم برای خرید برترین مدل شیشه شوی رباتیک

خرید شیشه شوی رباتیک به دلیل قیمت بالایی که دارد، از آن دسته محصولاتی نیست که خرید آن را به شانس بسپارید. چراکه این دستگاه ها دارای سیستم های پیچیده ای هستند که لازم است قبل از انتخاب آن ها به خوبی تحقیق کنید. درواقع مسائل فنی بسیار زیادی وجود دارد که در عملکرد و قیمت نهایی شیشه شوی رباتیک موثر است. بنابراین در همین در این قسمت مقاله نکات لازم برای خرید این نو سیستم های هوشمند را مرور می کنیم.

1. سیستم قفل شدن شیشه شوی رباتیک به پنجره ها را آنالیز کنید

سیستم های قفل کن این نوع شیشه شوی ها جزو موارد بسیار پیچیده نیست و واقعیت با یک نگاه نمی توانید در خصوص قدرت چسبندگی آن اظهار نظر کنید. اما در حالت کلی می توان توصیه کرد، مدل هایی از شیشه شوی رباتیک را انتخاب نکنید که سست به نظر می رسند یا با مکنده هایی خیلی کوچکی همراه شده اند. در این میان دو نوع معمول برای سیستم قفل شدن دستگاه به شیشه ها وجود دارد:

  • سیستم مغناطیسی: شیشه شوی هایی با عملکرد مغناطیسی جو گزینه های ابتدایی بازار هستند و که احتیاج به قطعه ای فلزی در طرف دیگر پنجره برای چسبیدن به آن دارند. این مدل های چسبندگی جزو نمونه های پایدار و قابل اطمینان نیستند.
  • سیستم مکشی: برترین سیستم قفل دستگاه به پنجره ها گزینه هایی با عملکرد مکشی است، چراکه این محصولات بسیار راحت تر و ایمن تر از مدل های مغناطیسی هستند. البته به منظور اطمینان از عدم افتادن دستگاه، این نوع شیشه شوی های رباتیک معمولا با یک طناب ایمنی مجهز شده اند تا در صورت افتادن آویزان بمانند. به همین دلیل توصیه می گردد دستگاه هایی که انتخاب و خریداری می کنید، 3800 پاسکال مکش داشته باشند.

2. قدرت دستگاه

قدرت الکتریکی این محصولات از دیگر المان های مهم در خرید آن ها است. البته نباید فراموش کنید که این ویژگی به مشخصه دیگری که توانایی دستگاه در جذب آلودگی ها است، هم وابسته است و به تنهایی نباید معیار شما برای قضاوت شیشه شوی رباتیک باشد. متداول ترین موتورهای این سیستم ها محصولاتی با 70 تا 80 وات قدرت هستند که از عملکرد کافی و مناسبی برخوردار است.

3. توجه به پشتیبانی از حالات متنوع پاک سازی و اپلیکیشن های موبایلی

به طور کلی هر ربات و برندی دارای حالات یا برنامه های تمیزکاری متفاوتی است و به یاری پشتیبانی از این مشخصه می توانید هر نوع مکانی که قصد تمیز کردن آنجا را دارید، انتخاب کنید. بعلاوه بعضی نمونه های بازار این قابلیت را دارند که مسیرهای تمیزکاری و جهت های مختلف را در آن کنترل کنید و تغییر دهید. از طرفی در کنار قابلیت قبلی امکان پشتیبانی از اپلیکیشن های موبایلی همانند دستگاه های دیگری مانند جاروبرقی های روباتی ویژگی کاربردی ای است که به یاری آن می توانید شرایط تمیز کردن شیشه ها، مقدار شارژ به جای مانده در باتری، حالت دستگاه و بسیاری موارد دیگر را آنالیز کنید.

4. باتری شیشه شوی رباتیک را در نظر داشته باشید

به یاد داشته باشید که بعضی نمونه های این ربات ها به صورت بی سیم کار می نمایند، بنابراین همراه با باتری اغلب لیتیوم یونی برای اجرای فرمان ها هستند. توجه به نوع باتری دستگاه و مقدار شارژدهی آن از آن فاکتورهایی است که زمان گذاشتن برای آن ارزشش را دارد. به طور کلی یک باتری معمولی در شیشه شوی رباتیک باید بتواند در حدود 30 دقیقه بدون وقفه کار کند.

سایر ویژگی های مهم در خرید شیشه شوی رباتیک

آنچه تا بدین جای مقاله در خصوص آن صحبت کردیم، اصلی ترین چیزی هایی است که ربات شیشه شوی شما باید داشته باشد. با این حال، دو موضوع دیگر هم وجود دارد که نباید از آن ها غافل شوید.

اهمیت لوازم جانبی همراه با دستگاه

این مساله از این جهت حائز اهمیت است که اگر از پارچه های میکروفایبر، دسته های قابل افزایش قد و کنترل از راه دور در ربات استفاده می کنید، احتیاج است که همیشه جایگزین هایی برای آن وجود داشته باشد تا مجبور نباشید که در به در در پی لوازم جانبی مخصوص دستگاه از این فروشگاه به آن فروشگاه بروید.

ایمنی شیشه شوی رباتیک

ایمنی دستگاه یکی از نکات مهمی است که احتیاج به توجه ویژه شما دارد، زیرا افتادن محصول در فضای خالی کف زمین می تواند باعث خرابی یا از بین رفتن ربات گردد. از طرفی احتمال افتادن دستگاه بر روی عابران پیاده هم وجود دارد. همانطور که در این نوشته مطالعه کردید، عملکرد مکشی برای نگه داشتن شیشه شوی بر روی شیشه ها و جلوگیری از افتادن آن لازم است، اما وجود سیستم های جایگزین هم به همان مقدار ضروری هستند. وجود باتری اضافی و طناب ایمنی بسیار محکم از جمله همین سیستم های ایمنی جایگزین در شیشه شوی رباتیک است.

هر چند وقت یکبار باید پدهای دستگاه را عوض کنیم؟

به طور کلی در زمان استفاده از این نوع سیستم ها باید پدهای جداگانه ای برای پاک سازی به شکل خشک و مرطوب داشته باشید. تمیز کردن خشک زمانی اتفاق می افتد که سیستم، اسپری را خاموش می نماید و به ربات اجازه می دهد تا ابتدا گرد و غبار و هر نوع جسم جامدی را از سطح جمع آوری کند. پس این کار سیستم پاک سازی مرطوب شروع به کار نموده و پنجره ها را براق می نماید. به همین دلیل به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که به ازای هر 4 الی 5 پنجره بزرگ، پدها باید عوض شوند.

معرفی پرفروش ترین مدل های شیشه شوی رباتیک در ایران

اگر خانه ای دارید که چندان بزرگ نیست یا در آپارتمانی زندگی می کنید که پنجره های زیادی ندارد، لزومی ندارد که دست به خرید شیشه شوی رباتیک بزنید. چراکه معقول ترین راه برای تمیز کردن پنجره های خانه شما استفاده از شیشه پاک کن و دستمال است. اما اگر جزو افرادی هستید که برای اداره یا خانه خود خرید چنین رباتی را ضروری می دانید بهتر است نگاهی به پرفروش ترین مدل های این کالا در سایت وبلاگ ایزابل بیاندازید تا علاوه بر نکاتی که در فکر سپردید، گزینه هایی خوش ساخت را هم برای خرید در نظر داشته باشید.

ربات شیشه پاک کن هات مدل DDC55

ربات شیشه پاک کن هات مدل DDC55 گزینه ای جالب توجه برای پاک کردن انواع شیشه ها و گردگیری از کف است که ویژگی های آن شامل قدرت فشار 2600 پاسکالی برای تمیز کردن لکه های بارانی، فشار 2800 پاسکال برای تمیز کردن گرد و خاک، بیونیک چرخان Gecko، دو دستمال چرخشی و فشار 3000 پاسکالی برای تمیز کردن لکه های گل است و وزنی به مقدار 2 کیلوگرم دارد.

این محصول رباتیک ساخت یکی از شرکت های زیرمجموعه شیائومی است و با وجود قدرت مکش بالا، چرخش قوی و امکان تمیز کردن عمیقی که دارد می تواند عملکردی فوق العاده را برای شما به ارمغان بیاورد. جالب است بدانید که امکان پاک کردن انواع سطوح عمودی یا سطوحی با متریال مختلف (شیشه، کاشی، آینه، درب چوبی و مرمر) نیز با یاری این نوع شیشه شوی رباتیک وجود دارد.

بعلاوه این محصول دارای موتور بدون برس NIDEC ژاپنی است که با سر و صدای بسیار کم، مکش قدرتمندی را فراهم می نماید و حتی می تواند با توجه به شرایط سطح به طور اتوماتیک مقدار قدرت مکش را تغییر دهد، در نتیجه علاوه بر اینکه از لغزش دستگاه جلوگیری می گردد با تنظیم مقدار مکش متناسب، به شیشه های پنجره هم آسیب نمی رسد.

ربات شیشه پاک کن هات مدل DDC55

مشاهده کالا

ربات شیشه پاک کن هات مدل w66

ربات شیشه پاک کن هات مدل w66 یکی دیگر از مدل های جالب این دسته از ماشین های رباتیک به منظور تمیز کردن سطوح غیر قابل دسترس است که مشخصات آن شامل پشتیبانی از همه سطوح (انواع شیشه، سرامیک و کاشی، سنگ مرمر، چوب، فلزات و همه مواد به کار رفته در نمای ساختمان)، قدرت مکش تا 2600 پاسکال، موتور High-end brushless DC، سنسور تشخیص مقدار آب و پد میکروفایبر، دارای 8 اسپری قدرتمند در ساختار خود، مخزن 150 لیتری آب، وزن 1.4 کیلوگرمی و با قابلیت آب کشی است.

این نوع شیشه شوی رباتیک دارای باتری اضطراری ای با توان 90 وات است و نوع باتری آن لیتیوم یونی است. جالب است بدانید که فن و ساختار بدنه این کالا نسبت به سایر مدل های بازار بسیار بهبود یافته تر است و در صورت بهره مندی ساختمان از سیستم امنیتی، بدنه فوق نازک (2.99 اینچی) آن اختلالی در کارکرد سیستم ایجاد نمی نماید. گفتنی است که طول دسته این ماشین 23 سانتی متر است و ابعاد آن به 23x23x7 سانتی متر می رسد.

ربات شیشه پاک کن هات مدل w66

25,000,000 تومان

مشاهده و خرید

شیشه شوی رباتیک راک مدل RC3030

شیشه شوی رباتیک راک مدل RC3030 ماشینی هوشمند و محصولی از کشور تایوان و تحت لیسانس انگلستان است که دارای 2 چرخ تمیزنماینده است و می تواند روی انواع شیشه ها و دیوار حرکت کند. در ساختار این کالا از پدهای میکروفایبر استفاده شده است که تمیزی و شست وشوی سطوح را تضمین می نماید.

این دستگاه می تواند مسیر حرکتش را محاسبه کند و به طور اتوماتیک حاشیه های پنجره را تشخیص دهد و تمام سطح پنجره را تمیز کند. از جمله مشخصه های این دستگاه می توان به مواردی همانند سرعت پاک نمایندگی دو متر در 4 دقیقه، وجود ریموت کنترل، دارای عملکرد ذخیره انرژی به منظور ممانعت از افتادن سیستم، وزن 930 گرمی و سری های قابل تعویض اشاره نمود.

شیشه شوی رباتیک راک مدل RC3030

مشاهده کالا

شیشه شوی رباتیک اکووکس رباتیک مدل WINBOT 950

شیشه شوی رباتیک اکووکس مدل WINBOT 950 یکی از نمونه ماشین های هوشمند برای شست وشوی سطوح و آبگیری است که موتور بسیار قوی آن امکان تمیزکاری سطوح افقی، عمودی، شیشه های با فریم یا بدون فریم و هر چیز دیگری را می دهد. بعلاوه در ساختار این ربات از باتری اضطراری لیتیومی 600 میلی آمپر، ریموت سنسور تشخیص شکاف و درز، سنسور تشخیص لبه، سنسور تشخیص مانع، تکنولوژی پیمایش سه مرحله ای، بهره گرفته شده است. از طرفی وجود حالت های نظافت اتوماتیک در شرایطی کم صدا و همراه با 3 عدد پد مایکروفایبر از دیگر ویژگی های قابل توجه شیشه شوی رباتیک اکووکس رباتیک مدل WINBOT 950 است.

شیشه شوی رباتیک اکووکس رباتیک مدل WINBOT 950

مشاهده کالا

شیشه شوی هات مدل C6

شیشه شوی هات مدل C6 گزینه ای با قابلیت تعویض سری های شست وشو است که از مشخصه های آن شامل وزن بسیار کم یک کیلوگرمی، سنسور جلوگیری از برخورد با مانع، حدبیشتر قدرت مکش 3800 پاسکالی، حدبیشتر صدایی تا 75 دسی بل، قدرت موتور 90 واتی، ظرفیت مخرن آب 80 میلی لیتری و با قابلیت تنظیم مکش است. این نوع شیشه شوی رباتیک دارای عملکرد آب پاش اتوماتیک است و علاوه بر این ها، از حالت های تمیز کردن مختلفی پشتیبانی می نماید. بعلاوه شیشه شوی هات مدل C6 از دستیارهای صوتی پشتیبانی می نماید و هر دو حالت تمیزکاری خشک و مرطوب به یاری آن شدنی است.

شیشه شوی هات مدل C6

34,386,940 تومان

مشاهده و خرید

شیشه شوی رباتیک اکووکس رباتیک مدل Winbot 850

یکی از نمونه ربات های ویژه شست وشوی پنجره ها که سری هایی حوله ای و قابل تعویض دارد و می توان در کنار سایر عملنمودها از امکان آبگیری آن هم استفاده کرد، شیشه شوی رباتیک اکووکس رباتیک مدل Winbot 850 است. این گزینه خرید مجذوب کننده وزنی 2.8 کیلوگی دارد و سایر مشخصات آن شامل سیستم شست وشوی چهار مرحله ای، سیستم محافظ خاموشی، قابلیت بازگشت اتوماتیک به محل شروع کار، صدایی در حدود 62 دسی بل و موتوری قوی با 4 سری سنسور هوشمند می گردد.

به منظور تکمیل کردن ویژگی های ذکر شده لازم به تاکید است که این نوع شیشه شوی رباتیک بدنه ای مجهز به سنسورهای لمسی نرم جهت جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به فریم پنجره های در زمان نظافت دارد و در کنار آن می تواند لبه ها را هم به خوبی تشخیص دهد.

شیشه شوی رباتیک اکووکس رباتیک مدل Winbot 850

مشاهده کالا

جمع بندی

در سرانجام قصد داریم که کمی صادقانه تر حرف بزنیم و ببینیم آیا این ربات های پاک نماینده پنجره واقعاً کار تمیز کردن پنجره ها را به خوبی انجام می دهند. جواب کوتاه است و مهلک، نه! در حالی که این فناوری راه طولانی را طی نموده است و هنوز در حال بهبود است، اما شیشه شوی های رباتیک هنوز مسیر پر فراز و نشیبی پیش روی خود دارند. البته منظور این نیست که این دسته از ماشین ها قابلیت تمیز کردن شیشه را ندارند، بلکه منظور خطای بالای آن ها در دیتکت محیط است. بعلاوه باید تاکید کنیم که شاید این محصولات هنوز ارزش خرید بالایی نداشته باشد. اما ممکن است در چند سال آینده بتوانند نقشه برداری و جهت یابی خود را بهبود بخشند و مکانیزم اتصال خود را توسعه دهند.

منبع: Gearrise

پاسخ به سوالات متداول

من 5 سال است که پنجره ها را تمیز ننموده ام، آیا شیشه شوی رباتیک می تواند آن ها را تمیز کند؟

بهتر است بدانید که شیشه شوی های رباتیک محدودیت هایی دارند. بنابراین اگر 5 سال است که پنجره های خود را تمیز ننموده اید، هم شما و هم ربات باید به یاری یکدیگر برای تمیزی پنجره ها کوشش کنید.

آیا خرید ربات شیشه شوی ارزشش را دارد؟

صادقانه بگویم، این دسته از محصولات هنوز ارزش خرید بالایی ندارند، چراکه کارکرد آن ها با خطاهای زیادی همراه است و نقشه برداری و جهت یابی آن ها چندان دقیق نیست، اما مسلما در سال های آینده شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این ماشین ها خواهیم بود.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید شیشه شوی رباتیک؛ راحت ترین روش پاک کردن شیشه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید شیشه شوی رباتیک؛ راحت ترین روش پاک کردن شیشه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید