ساخت پارکینگ در عرصه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر ممنوع شد

به گزارش وبلاگ ایزابل، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ساخت پارکینگ در عرصه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر ممنوع شد.

ساخت پارکینگ در عرصه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر ممنوع شد

امین مهدوی کیا با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه سازه های آبی تاریخی شوشتر مطرح نمود: براساس طرح مصوب عرصه و حرایم میراث جهانی، هرگونه ساخت و ساز در عرصه که با هدف خدمات دهی و رفاه حال جهانگرد باشد منوط به تأیید طرح از سوی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی است.

سرپرست پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر گفت: پس از حضور شورای فنی پایگاه در محل و آنالیز های میدانی و جمیع نظرات اعضا، کاربری پارکینگ که مورد توافق قبلی فی مابین آموزش و پرورش و شهرداری بود، مورد تحلیل و آنالیز نهاده شد که در نهایت اقدامی غیر اصولی لحاظ شد.

وی اضافه نمود: ضمناً راهکارهایی برای اجرایی شدن طرح پیشنهادی به وسیله سرمایه گذار براساس ضوابط طرح مصوب عرصه و جرایم میراث جهانی تبیین شده که آماده ارائه و اصلاح طرح به وسیله متقاضی است.

مهدوی کیا اعلام کرد: گزارشی مجدد به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تا اصلاح طرح به وسیله سرمایه گذار، تنظیم و برای جلوگیری از روند کار غیراصولی به اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شوشتر ارسال شد تا اقدامات لازم به وسیله پایگاه حفاظت انجام گردد.

منبع: همگردی

به "ساخت پارکینگ در عرصه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پارکینگ در عرصه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید