طاق بستان و بیستون در صدر پربازدیدترین جاذبه های غرب کشور قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ ایزابل، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، طاق بستان و بیستون در صدر پربازدیدترین جاذبه های غرب کشور قرار گرفتند.

طاق بستان و بیستون در صدر پربازدیدترین جاذبه های غرب کشور قرار گرفتند

داریوش فرمانی اظهار کرد: استانهای غرب کشور در کنار جاذبه های طبیعی و فرهنگی خود دارای آثار با قدمت تاریخی بسیاری نیز است که هر ساله مورد استقبال جمعیت قابل توجهی از مردم سراسر کشور قرار میگیرد.

وی به آمار مقایسه ای 10 پایگاه و مجموعه تاریخی پربازدید در غرب کشور طی ایام نوروز اشاره نمود و اضافه نمود: براساس آنالیز های انجام شده، آمار بازدیدهای نوروزی از مجموعه های تاریخی غرب کشور شامل استانهای آذربایجان غربی، کردستان، همدان، کرمانشاه و ایلام مورد توجه نهاده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان کرمانشاه توضیح داد: آمار رسمی بازدیدهای انجام شده در ایام سفرهای نوروزی تنها شامل بازدید از پایگاه های دنیای، ملی و مجموعه های تاریخی که به صورت خرید بلیط است، می گردد و بر همین اساس طاق بستان استان کرمانشاه در صدر پربازدیدترین های نوروز سال 1402 نهاده شد.

فرمانی بیان کرد: از تاریخ 28 اسفند 1401 تا 12 فروردین 1402 تعداد 95 هزار و 519 توریست از پایگاه ملی طاق بستان بازدید نموده که در مقایسه با دیگر پایگاه ها و مکان های تاریخی این مجموعه بالاترین آمار را کسب نموده و در صدر جاذبه های پر بازدیدهای غرب کشور نهاده شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوعی که در محوطه تاریخی طاق بستان کرمانشاه گفت: در طول ایام نوروز در مجموعه تاریخی طاق بستان برنامه های شاهنامه خوانی، تنبورنوازی، دف نوازی، جشنواره اقوام، برنامه های ویژه بچه ها و برنامه های ویژه ماه رمضان تدارک دیده شد که مورد استقبال توریستان نیز روبرو بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: در رتبه و جایگاه دوم پربازدیدترین جاذبه های توریستی و تاریخی غرب کشور پایگاه دنیای بیستون نهاده شد که در این مجموعه 15 اثر نیز به ثبت دنیای رسیده است.

فرمانی با تاکید بر اینکه پایگاه دنیای بیستون یکی از مهمترین و مشهورترین اسناد تاریخ دنیا و مهمترین متن تاریخی در دوره هخامنشیان است، گفت: براساس آخرین آمار 44 هزار و 594 توریست از این مجموعه تاریخی و دنیای بازدید نموده اند.

وی در سرانجام به برنامه های نوروزی در مجموعه دنیای بیستون اشاره نمود و ادامه داد: در این مجموعه نیز سال جاری برای اولین بار شاهد برگزاری برنامه های متنوعی شامل پاراگلایدر، صخره نوردی، پرواز بالن، اجرای کنسرت تنبورنوازی به وسیله بخش خصوصی بودیم.

منبع: همگردی

به "طاق بستان و بیستون در صدر پربازدیدترین جاذبه های غرب کشور قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاق بستان و بیستون در صدر پربازدیدترین جاذبه های غرب کشور قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید