مار ها در سواحل دریای خزر چه می نمایند؟

به گزارش وبلاگ ایزابل، تصاویری در فضای مجازی از وجود مار در بعضی سواحل دریای خزر منتشر شده است که به گفته مسئولان فقط ظاهرشان ترسناک است.

مار ها در سواحل دریای خزر چه می نمایند؟

به گزارش وبلاگ ایزابل، تصاویر و اخباری در فضای مجازی از حضور مار ها در بعضی نقاط ساحلی مازندران همچون پارسال منتشر شده است که در حال خزیدن در کنار ساحل ماسه ای هستند و با تماشا افراد به سمت آب می روند، اما این مار ها در ساحل چه می نمایند؟

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه با یک تصویر و فیلم که زمان و مکان آن معین نیست نمی توان در مورد وجود یا نبود یک پدیده نظر قطعی داد، گفت: آنالیز اولیه تصاویر نشان می دهد این مار ها بومی، اما غیر سمی هستند.

او اضافه نمود: مار ها به دلیل ظاهر نامتعارف و ترسی که ناخودآگاه در بعضی افراد از این جانوران وجود دارد ممکن است سبب ایجاد وحشت و تشویش گردد، اما مار هایی که در سواحل یا منابع آبی استان مشاهده می شوند بی خطر و غیر سمی هستند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد: دلیل وجود این نوع مار آبی در سواحل احتمالا به دلیل وجود منابع غذایی در منطقه های است که موج شکن دارند.

کوروس ربیعی با بیان اینکه مار هایی که در منطقه ها پایین دست مازندران زیست می نمایند غیر سمی و برای انسان بی خطر هستند، گفت: آنالیز هایی که در سواحل دریاکنار و بابلسر اجرا شده است نشان می دهد این مار ها بومی مازندران و غیر سمی هستند.

او اضافه نمود: گونه های مختلفی از مار در مازندران وجود دارد، اما مار هایی که در دشت ها و جلگه های این استان زندگی می نمایند جزو مار های غیر سمی هستند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد: این مار ها که طول بعضی از آن ها ممکن است به یک متر هم برسد برای تغذیه در کنار منابع آبی زندگی می نمایند

ربیعی در مورد دلیل مشاهده این مار ها در سواحل نیز گفت: بعضی از این مار های غیر سمی در بین سنگ چین ها یا دیوار های ساحلی دریای خزر زندگی می نمایند که امکان دارد با حرکت موج به سمت ساحل بیایند و دوباره به محل زیست خود بر می گردند.

او اضافه نمود: وجود غذا و نداشتن شکارچی طبیعی در ساحل شرایط را برای زیست این مار های غیر سمی در سنگ چین های دریایی فراهم می نماید و با توجه به اینکه شناگران خوبی هم هستند به راحتی در طول ساحل جابجا می شوند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه چند گونه مار سمی مانند افعی لطیفی و دماوندی در مازندران زیست می نمایند، اضافه نمود: محل زندگی مار های سمی مازندران در ارتفاعات البرز است که چند صد کیلومتر با ساحل فاصله دارند و امکان ندارد بتوانند حتی با جریان سیلاب به دریا برسند، چون این گونه جانوری در آب زنده نمی ماند.

منبع: فرارو

به "مار ها در سواحل دریای خزر چه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مار ها در سواحل دریای خزر چه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید