مازندران کانون توجه شهروندان کشور روسیه است

به گزارش وبلاگ ایزابل، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مازندران کانون توجه شهروندان کشور روسیه است.

مازندران کانون توجه شهروندان کشور روسیه است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی مازندران اضافه نمود: همه ساله و در ایام مختلف تعداد زیادی از هموطنان بواسطه وجود منظره ها طبیعی مجذوب نماینده از جمله جنگل و دریا به این استان سفر می نمایند.

صادق برزگر اضافه نمود: فقط در نوروز سال جاری بیشتر از 20 میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده که نشانگر مجذوب نمایندهیت های موجود در استان است.

وی ادامه داد: به همان میزان که مسافر و دنیاگرد از استانهای کشور به مازندران سفر می نمایند شاهد حضور دنیاگردان خارج کشور نیستیم که این موضوع به عواملی مرتبط است که باید آنها را برطرف کنیم.

وی در بیان تعداد کم حضور دنیاگردان خارجی در مازندران اعلام نمود: پارسال فقط 65 هزار دنیاگرد خارجی از این استان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی مازندران گفت: همانطور که مازندران با وجود 2 هزار و 500 اثر میراثی بدلیل ناشناخته ماندن این ظرفیتها، مسافران اندکی از این آثار تماشا می نمایند و بیشتر بازدیدها از جاذبه های طبیعی جنگل و دریا است. در حوزه دنیاگردان خارجی نیز با همین شرایط و البته فراتر از آن روبرو هستیم و آنها حتی شناختی از جاذبه های طبیعی استان ندارند.

وی ادامه داد: در حالیکه مازندران بیشتر به جنگل و دریا معروف و مشهور است که منطقه ها ییلاقی و خوش و آب و هوایی که در بالادست این استان قرار گرفته است بخش اعظمی از جاذبه های ناشناخته این استان به شمار می رود.

برزگر گفت: اطلاع رسانی نشدن لازم و معرفی کافی در خصوص ظرفیتهای دنیاگردی مازندران باعث شده تا بدینگونه اقبال عمومی دنیاگردان خارجی را به این استان نداشته باشیم و با برطرف این نقیصه می توانیم به کانون حضور دنیاگرد خارجی مبدل شویم.

چندی پیش به نقل از رسانه های روسی در اطلاعیه ای گزارش شد که: اتحادیه صنعت دنیاگردی روسیه اعلام نمود با نزدیک شدن به فصل پربار پاییز، تقاضا برای تورهای ایران افزایش یافته و راه اندازی سفرهای بدون ویزا برای گروه ها باعث جذب بیشتر روس ها به این کشور خواهد شد. به گفته دیمیتری آروتیونوف، مدیرکل شرکت دنیاگردی آرت ـ تور ایران جایگزینی برای کشورهای بسته در درجه اول اروپا تبدیل شده است.

این اطلاعیه می افزاید: علاقه به این کشور (ایران) در رابطه با میراث غنی تاریخی و فرهنگی، قیمت مناسب هتل ها و بلیط هواپیما است. راه اندازی سفرهای گروهی بدون ویزا که به وسیله وزارت توسعه مالی از اول اوت اعلام شده است به افزایش بیش از پیش دنیاگردان یاری می نماید.

در سرویس مطبوعاتی اپراتور روسی دنیاگردی اینتوریست اشاره شد، اکنون فروش تورهای ایران از رقم سال گذشته 15 تا 20 درصد بیشتر است و عمق رزرو به اکتبر می رسد. به گفته دیمیتری آروتیونوف، مدیر کل شرکت آرت ـ تور، تا پاییز تقاضا برای تورهای ایران همواره افزایش می یابد.

وی گفت: در فصل بهار و پاییز نه تنها افراد، بلکه گروه های سازماندهی شده 30 تا 40 نفره را نیز اعزام می کنیم. به گفته این کارشناس، علاقه به این جهت بیشتر خواهد بود، اما فاقد یک کمپین تبلیغاتی فعال در روسیه است.

دیمیتری آروتیونوف اعلام نمود: هموطنان ما چیزی در خصوص این کشور نمی دانند، اما آخر این یک مقصد دنیاگردی جالب برای بهار و پاییز است. یک پیست اسکی عالی وجود دارد، یکی از مرتفع ترین ها در دنیا، بعضی از دنیاگردان ما زمستان گذشته به آنجا رفتند و می روند. در شرایط عدم وجود پیستهای اسکی آلپاین ایران می تواند جایگزین خوبی باشد.

ماریا نوویکووا، معاون مدیر کل شرکت توریستی استارتور با این کارشناس موافق است.

به گفته او، ایران به جایگزینی برای کشورهای بسته، در درجه اول اروپا تبدیل شده است. در عین حال، قیمت های سفر به آنجا پایین است.

ماکسیم رشتنیکوف، رئیس وزارت توسعه مالی فدراسیون روسیه گفت که شروع اولین سفرهای بدون ویزا به ایران و چین از اول اوت برنامه ریزی شده است. در چارچوب آن، دنیاگردان هر دو کشور می توانند به مدت دو هفته در گروه های سازمان یافته 5 تا 50 نفره بدون ویزا سفر نمایند. تارنمای این اداره پیش از این فهرستی از تورگردانان روسی و ایرانی را منتشر نموده که آمادگی خود را برای پذیرایی از دنیاگردان در کشورهای خود اعلام نموده اند.

منبع: همگردی

به "مازندران کانون توجه شهروندان کشور روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران کانون توجه شهروندان کشور روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید