مهمترین دلایل سفر به کامبوج را دقیق تر بشناسیم

به گزارش وبلاگ ایزابل، ممکن است که ویتنام کشور صفا و صمیمیت و مهربانی باشد اما کامبوج پاشاه شگفتی ها است. کامبوج کشور معروف به سرزمین لبخندها بوده، کشوری در حال توسعه که هر روز به تعداد گردشگرانش افزوده می گردد، کشوری به نسبت کوچک در جنوب شرقی آسیا که دارای مرز مشترک زمینی با کشورهای لائوس، ویتنام و تایلند است. در مطلب بهترین دلایل سفر به کامبوج از خبرنگاران با ما همراه باشید تا از مهمترین دلایل سفر به کامبوج مطلع شویم.

مهمترین دلایل سفر به کامبوج را دقیق تر بشناسیم

چهره های گرم و صمیمی

لبخند و مهربانی را می توانید در سراسر منطقه ها جنوب شرقی آسیا در چهره اغلب افراد ببینید. در ویتنام تقریبا اغلب مردم چهره ای خندان و گرم دارند. کامبوج نیز از این قضیه مستثنی نیست، مردمانی مهربان و خون گرم و بسیار مهمان نواز که دل هر جهانگردی مجذوب صفا و مهربانی این مردم می گردد و این مورد از برترین دلایل سفر به کامبوج هست. از رانندگان تاکسی گرفته تا خدمتکاران رستوران ها و هتل ها، فروشنده های خیابانی، بچه های مدرسه ای همگی در هر حالتی با ملایمت و روی خوش برخورد می نمایند.

تنوع غذایی بسیار زیاد

غذاهای کامبوج تنوع بسیار بالایی دارند. در این کشور می توانید انواع غذاهای سنتی همچنین غذای کشورهای دیگری چون غذای فرانسوی، آلمانی، مکزیکی، چینی را با هزینه های بسیار پایین و شگفت انگیز پیدا کنید. برای سال های زیادی کامبوج کلونی فرانسوی ها بود، از طرفی چینی های بسیاری نیز به کامبوج مهاجرت کردند و به همین علت غذاهای چینی و فرانسوی به وفور در این منطقه وجود دارد. مواد اولیه استفاده شده در اغلب غذاهای کامبوجی، نودل سرخ شده یا برنج شفته به اضافه سبزیجات سرخ شده و گوشت می باشد. در سفر به کامبوج بشقاب معروف غذای خوراکی ماهی یا آموک (Amok) را از دست ندهید. آموک اشاره به نوع پخت این غذا دارد که به شیوه سنتی در یک ظرف پوشیده شده از برگ موز بخار پز می گردد و خوردن آن یکی از مهمترین دلایل سفر به کامبوج هست.

مقدار فشرده و کوچک کامبوج

اینطور به نظر می رسد که ویتنام نسبت به کامبوج تنوع و فضای بیشتری برای گردش و کشف و جستجوگری دارد. از جهت دیگر مقدار جمع و جور کامبوج نوعی مزیت برای دسترسی راحت تر به دورترین منطقه ها آن است و تجهیز امکانات و زیرساخت های کامبوج که با توجه به همین مقدار کوچک در طول زمان بهبود یافته و همیشه برای توسعه و پیشرفت بیشتر اقداماتی صورت می گیرد، تمام منطقه را تحت پوشش قرار دهند. جهانگردان با بودجه کم در کامبوج می توانند به تمامی منطقه ها تماشای از جنگل گرفته تا معابد و جزایر را به راحتی ببینند و از سفر کوتاه و پربار خود نهایت لذت را ببرند.

معبد آنگکور وات (Angkor Wat)

اگرچه چیزهای بیشتر از معابد در کامبوج برای تماشا وجود دارد اما مجموع معابد آنگکور وات مکانی است که اغلب جهانگردان در برنامه سفر خود به کامبوج آن را در نظر می گیرند. این مکان جز جاذبه های جهانگردی بوده که به وسیله یونسکو به ثبت رسیده است. انگکوروات در قرن دوازدهم ساخته شده و این باور وجود دارد که قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه دینی و مذهبی در دنیاست. در اصل این مکان یک معبد هندو اختصاص یافته به خدای ویشنو برای امپراطوری خمر (Khmer) بوده و در خاتمه قرن دوازهم تبدیل به معبد بودایی شد. تماشای طلوع خورشید در این مکان می تواند برترین گزینه برای آغاز یک روز دل انگیز در کامبوج باشد. یکی از فراموش نشدنی ترین و شگفت انگیز ترین تجربه سفر به کامبوج بدون شک رفتن به انگکور وات است.

مجذوب کنندهیت کامبوجی

کامبوج نسبت به همسایه های خود کشوری کمتر پیشرفته اما به نظر این شرایط خود یکی از دلایل مجذوب کننده بودن این کشور که به پادشاه شگفتی ها شهره است، می باشد. مردم زندگی ساده و صمیمی تری دارند. 6نفر در یک خانواده از یک موتور برای حمل و نقل خود استفاده می نمایند و روستاهای منطقه رونق دارند. سبک زندگی ساده و به دور از زرق و برق کامبوجی ها برای اغلب جهانگردان مجذوب کننده است. مردم استانداردهای خاص زندگی خود را دارند و در آرامش زندگی می نمایند.

سهولت ورود به کشور

ویتنام طرح تمدید ویزای خود را برای 5 کشور اروپایی تا جولای تمدید کرده اما برای افراد دیگر غیر از این 5 کشور اروپایی دریافت ویزای توریستی ویتنام 60دلار هزینه دارد و ویزا در فرودگاه مقصد صادر می گردد. مسافران مقصد کامبوج نیز می توانند با صرف هزینه کمتر حدود 30 دلار ویزای خود را در فرودگاه تهیه نمایند و اعتبار ویزای آن ها 1 ماه خواهد بود.

مقصد جهانگردی در حال توسعه

کامبوج یک مقصد جهانگردی کمتر شناخته شده ای است که ارزش دست کم یکبار رفتن را دارد. البته کامبوج در مقایسه با ویتنام این چنین شرایطی دارد. کامبوج مزیت هایی دارد که هر جهانگردی را می تواند مجذوب خود کند. به عنوان نمونه دسترسی راحت و سریع به منطقه ها توریستی و تاریخی در کامبوج یکی از مزیت های مهم برای اغلب جهانگردان است. از طرفی مردم کامبوج که بسیار با صفا و خون گرم هستند و از لحاظ امنیت جای نگرانی نیست. کشوری امن برای انواع جهانگردان بوده و جهانگردی در کامبوج در مقایسه با ویتنام کم رونق تر است اما این به معنای نبود جهانگرد در این کشور نیست. اخیرا این کشور مورد توجه اغلب جهانگردان قرار گرفته و نسبت به قبل، افراد بیشتری کامبوج را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند.

منبع: همگردی

به "مهمترین دلایل سفر به کامبوج را دقیق تر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین دلایل سفر به کامبوج را دقیق تر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید