ویژگی های قومی و محلی در انتخاب مرکز کتاب ایران در نظر گرفته شده است

به گزارش وبلاگ ایزابل، به گزارش سرویس مدیریت کتاب خبرنگاران ، نشست خبری هشتمین دوره انتخاب و معرفی مرکز کتاب ایران با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه 16 مرداد در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

ویژگی های قومی و محلی در انتخاب مرکز کتاب ایران در نظر گرفته شده است

اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند انتخاب شهرها در رویداد مرکز کتاب گفت: در دی ماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان نهادها و دستگاه های مرتبط از پوستر مرکز کتاب ایران رونمایی شد و بیش از 7 ماه پیش این رویداد شروع شد. در سرانجام 105 شهر در این جشنواره شرکت کردند و با داوری هایی که صورت گرفت شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی مرکز کتاب معین شد.

وی ادامه داد: در این داوری ها دو ظرفیت برای شهرها در نظر گرفته شد؛ کارنامه و فعالیت پیشین شهرهایی که داوطلب عنوان مرکز کتاب شده اند و بخش دیگر ایده ها و برنامه های پیش روی این شهرها آنالیز شد؛ البته کوشش می کنیم به بخش دوم یعنی ایده ها و برنامه های این شهرها بیشتر بپردازیم و به بهسازی و عملیاتی شدن آن ها یاری کنیم.

جانعلی پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر اندازه مشارکت مردمی در رویداد مرکز کتاب گفت: چند مؤلفه اصلی مردمی بودن این رویداد، استفاده از ظرفیت رسانه ها در شهرها و توجه به ویژگی های قومی و محلی است که در داوری رنگ بیشتری دارد؛ بعلاوه 24 مرداد ماه که روز دعوت از اهالی شهرهای دوستدار کتاب در برج آزادی است، در این رویداد از هر شهر 20 نفر دعوت خواهد شد و 15 نفر از این تعداد را جریان های مردمی، فعالان، مروجان، نویسندگان و صاحبان اثر در این رویداد تشکیل می دهند.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در واقع 75 درصد از این جمعیت، جریان های مردمی فعال در حوزه کتاب هستند. این دوره از مرکز کتاب مثل جشنواره قرینه خود، جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، کوشش خود را می نماید که جدا از اینکه از ایده و نظرات مردم استفاده می نماید، در برگزاری رویداد نیز از نظرات مردمی استفاده کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ویژگی های قومی و محلی در انتخاب مرکز کتاب ایران در نظر گرفته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های قومی و محلی در انتخاب مرکز کتاب ایران در نظر گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید