ادعای موزه بریتانیا درباره بازگرداندن آثار مسروقه

به گزارش وبلاگ ایزابل، موزه بریتاتیا گفت 60 مورد از آثار مسروقه به موزه بازگردانده شده و 300 مورد دیگر را نیز شناسایی نموده است.

ادعای موزه بریتانیا درباره بازگرداندن آثار مسروقه

به گزارش وبلاگ ایزابل به نقل از گاردین، این موزه گفت بیشتر اقلام گم شده از جواهرات و شامل انگشترهای طلا، گوشواره، دستبند و گردنبند و بیشتر از یونان و روم بوده است.

موزه بریتانیا بعلاوه تصاویری منتشر نموده که می گوید مواردی مشابه موارد گم شده را نشان می دهد به این امید که مردم آن ها را شناسایی نمایند.

اعتقاد بر این است که قدمت بعضی از جواهرات به اواخر عصر برنز و دوره هلنیستی و دوره رومی برمی شود.

موزه بریتانیا ماه گذشته فاش کرد که حدود 2000 اثر باستانی در مدت زمان قابل توجهی مفقود شده است. در این میان یکی از کارکنان ناشناس اخراج شد و موزه بریتانیا در حال اجرا اقدامات قانونی است.

در نتیجه این رسوایی بزرگ هارتویگ فیشر مدیر موزه و معاونش جاناتان ویلیامز استعفا کردند.

موزه بریتاتیا اخیرا اعلام نموده 60 مورد از آثار مسروقه بازگردانده شده و 300 مورد قرار است به زودی بازگردانده شوند.

جورج آزبورن، رئیس هیات امنای موزه، ماه گذشته گفت که موزه کاتالوگ کاملی از همه آثار در مجموعه خود که در طول چند صد سال جمع آوری شده است، ندارد و کسی که از موارد ثبت نشده اطلاع داشته باشد، سوء استفاده بزرگی در حذف بعضی از این موارد داشته است.

یک فروشنده هلندی آثار باستانی قبلاً گفته بود که تعداد زیادی از آثار باستانی موزه را به صورت آنلاین خریداری نموده است. او بعلاوه گفته بود دو سال پیش موزه بریتانیا را از اشتباهات احتمالی مطلع نموده اما هیچ اقدامی انجام نشده است.

در پی مسائل بحث برانگیز اخیر درباره سرقت آثار موزه بریتانیا، نخست یونان، سپس نیجریه، چین و ولز خواهان استرداد آثار تاریخی از این موزه شده اند.

منبع: دنیای سفر

به "ادعای موزه بریتانیا درباره بازگرداندن آثار مسروقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای موزه بریتانیا درباره بازگرداندن آثار مسروقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید