ارائه تسهیلات گسترده به دانش بنیانها با اجرای طرح جهش فراوری

به گزارش وبلاگ ایزابل به نقل از معاونت علمی و فناوری، طرح حمایت از تولیدات دانش بنیان توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و در ماه های گذشته در کمیسیون های آموزش و تحقیقات و صنایع مورد بحث و آنالیز نمایندگان نهاده شد.

ارائه تسهیلات گسترده به دانش بنیانها با اجرای طرح جهش فراوری

کلیات این طرح در نهایت در 17 فروردین ماه امسال، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تصویب شد. امیدهای بسیاری به تأثیرات مثبت این قانون وجود دارد. در حال حاضر کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال آنالیز بیشتر این قانون است تا جزئیات بیشتری به کلیات آن اضافه گردد.

به گفته روح الله متفکر آزاد عضو این کمیسیون، نمایندگان در کوشش هستند تا با جذب نظرات مختلف کارشناسی، قانونی متقن و همه جانبه تر را به تصویب برسانند.

وی اعلام کرد: با توجه به اهمیت توجه به توسعه زیست بوم دانش بنیان و صنایع خلاق، خوشبختانه کلیات طرح جهش فراوری دانش بنیان، با رأی قاطع نمایندگان و با 207 رأی به تصویب رسید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: پیش از تصویب طرح نیز، با توجه به اهمیت آن، فوریت این طرح به رأی گذاشته شد و نمایندگان بر اساس ماده 100 آئین نامه داخلی مجلس، فوریت آن را به تصویب رساندند، اولویت بخشی به این طرح در کنار ده ها طرح دیگر، نشانگر سطح اهمیت این موضوع در قوه مقننه است.

دانشیار دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز با اشاره به شعار امسال مبنی بر پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، گفت: یکی از مصادیق پشتیبانی، می تواند تصویب قوانین مناسب و تسهیل بسترهای فراوری محصولات خلاق و دانش بنیان باشد. البته در خصوص این طرح، پیشنهادات بسیاری وجود دارد و با توجه به جزئیات پرشمار مورد نظر نمایندگان، طرح جهش فراوری دانش بنیان برای آنالیز بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.

آزاد، اضافه کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون ویژه جهش فراوری به عنوان کمیسیون های فرعی در خصوص این طرح اعلام نظر خواهند کرد. یکی از مسائلی که در رابطه با این طرح در دست آنالیز واقع شده است، موضوع حمایت از صنایع نرم و خلاق است.

عضو فراکسیون نمایندگان استان آذربایجان شرقی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به همه خواست های فعالان دانش بنیان، گفت: خبرهای بسیار خوبی برای فعالان دانش بنیان و خلاق وجود دارد. حمایت های گسترده ای اعم از بسته های حمایت اقتصادی و تسهیلاتی و حمایت های اقتصادیاتی در این طرح گنجانده شده است.

وی همچنین اعلام کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در کوشش هستیم تا ابزار قانونی لازم را در اختیار مدیریت اجرایی کشور قرار گیرد، امیدواریم، مدیران نیز از تمام ظرفیت های این قانون بهره برداری نمایند و جوابگوی حداکثری نیازهای زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارائه تسهیلات گسترده به دانش بنیانها با اجرای طرح جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات گسترده به دانش بنیانها با اجرای طرح جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید