اگر ترشی این میوه معده تان را ناراحت می نماید دسر آن را درست کنید

به گزارش وبلاگ ایزابل، با اینکه این روزها پرتقال دیگر میوه فصل پاییز و زمستان نیست و همه فصل ها می توان پرتقال خورد ولی پرتقال فصل، آن هم از نوع غیروارداتی طعم و مزه خاصی دارد.

اگر ترشی این میوه معده تان را ناراحت می نماید دسر آن را درست کنید

پس از این فرصت، بهره ببرید و با پرتقال های زمستانی یک دسر خوشمزه درست کنید.

1. آب پرتقال را با پودر ژلاتین مخلوط نموده و با ظرف فلزی روی کتری قرار دهید تا با بخار آب جوش، ژلاتین آب گردد. البته مخلوط را با قاشق هم بزنید تا ترکیبی یک دست حاصل گردد.

2. زرده ها را در ظرفی ریخته، با همزن هم بزنید تا به صورت مایه ای سفید و کشدار دربیاید. بعد شکر را کم کم اضافه کنید و باز هم بزنید.

3. مخلوط آب پرتقال و ژلاتین را به زرده های زده شده اضافه نموده به آرامی مخلوط کنید، گوشت میوه پرتقال و خامه زده شده را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید.

4. مواد را داخل قالب ریخته و به مدت شش تا هفت ساعت در یخچال بگذارید. بعد از این مدت دسر را از قالب به دقت جدا نموده و در ظرف موردنظر برگردانید. برای تزیین آن از ترافل درشت رنگی یا میوه فصل بهره ببرید.

مواد لازم

2/1 یک پیمانه آب پرتقال

2 ق س پودر ژلاتین

یک پیمانه فیله پرتقال بدون پوست درشت خردشده

5 عدد زرده تخم مرغ

200 گرم خامه زده شده

یک پیمانه شکر

به اندازه لازم ترافل رنگی شکل دار

فوت وفن

قالبی را که برای این دسر درنظر گرفته اید قبل از ریختن مواد، کمی خیس کنید. این کار باعث بهتر جدا شدن دسر از قالب می گردد.

پرتقال خردشده بدون پوست را خیلی ریز خرد نکنید، چراکه بهتر است گوشت پرتقال هنگام خوردن زیر دندان بیاید، این طور جالب تر و خوشمزه تر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر ترشی این میوه معده تان را ناراحت می نماید دسر آن را درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر ترشی این میوه معده تان را ناراحت می نماید دسر آن را درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید