تغییر محتوایی 56 عنوان کتاب درسی، فراوری منابع درسی سال 1403 شروع شده است

به گزارش وبلاگ ایزابل، به گزارش خبرنگار خبرنگاران، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه (29 شهریورماه) در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش های آنان پاسخ داد.

تغییر محتوایی 56 عنوان کتاب درسی، فراوری منابع درسی سال 1403 شروع شده است

رضا مراد صحرایی، در پاسخ به پرسش خبرنگار وبلاگ ایزابل، درباره توزیع کتاب های درسی، مطرح کرد: کتاب های درسی به مقدار کافی چاپ شده است اما در مسئله توزیع آن ملاحظاتی وجود دارد؛ ازجمله اینکه افرادی که اتباع هستند باید در سامانه سازمان مهاجرت کد یکتا دریافت نمایند تا کتاب به آن ها اختصاص داده گردد، البته مهم این است که کتاب به مقدار تمام دانش آموزان فراوری شده است.

وی درباره فراوری کتاب های درسی سال جاری با کاغذ ایرانی نیز شرح داد: سال گذشته نیز پیش بینی استفاده از کاغذ ایرانی را داشتیم و کوشش کردیم تا آنجا که می توانیم از کاغذ فراوری داخلی استفاده کنیم و استفاده از کاغذ ایرانی جزو برنامه ها و اولویت های وزارت آموزش و پرورش بود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره استفاده 75 درصدی از کاغذ داخلی در فراوری کتاب های درسی سال تحصیلی 1402 گفت: درست است؛ سال ها در زمینه فراوری کتاب های درسی 100 درصد از کاغذ خارجی استفاده می کردیم و این رقم اکنون جای خود را به استفاده 75 درصدی از کاغذ داخلی در فراوری کتاب درسی داده است.

مراد صحرایی بعلاوه درباره تغییر محتوای کتاب های درسی درسال جاری مطرح کرد: سال جاری 56 عنوان کتاب درسی تغییر محتوایی داشتند؛ البته تغییر در کتاب های درسی تابع یک فرایند حساب شده علمی است و تغییرات در قالب بسته های آموزشی مکمل، وارد می گردد و سپس در کتاب درسی نیز اعمال می شوند.

وی بیان نمود: از یک ماه پیش نیز فراوری کتاب های درسی 1403 را آغاز کردیم زیرا 14 ماه فرصت احتیاج است تا بیش از 150 میلیون جلد کتاب درسی فراوری گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تغییر محتوایی 56 عنوان کتاب درسی، فراوری منابع درسی سال 1403 شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر محتوایی 56 عنوان کتاب درسی، فراوری منابع درسی سال 1403 شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید