رئیسی هشدار داد؛ شرایط قرمز 301 شهر، 25 استان در شرایط بسیار بد کرونا

به گزارش وبلاگ ایزابل، خبرنگاران : سخنگوی ستاد ملی کرونا با اعلام اینکه 25 استان در شرایط بسیار بد کرونا قرار دارند، از لغو طرح ترافیک تهران از فردا اطلاع داد و در عین حال نسبت به ویروس هندی کرونا نیز هشدار داد.

رئیسی هشدار داد؛ شرایط قرمز 301 شهر، 25 استان در شرایط بسیار بد کرونا

به گزارش به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: امروز مروری بر آخرین شرایط بیماری در جهان و ایران داشتیم. شرایط فرایند بیماری در کشور همچنان مناسب نیست و فرایند صعودی است. اکنون 18 استان کشور فرایند همچنان صعودی دارند و هفت استان هم فرایند به شدت صعودی را تجربه می نمایند.

وی با بیان اینکه 25 استان اصلا در شرایط خوبی نیستند اضافه نمود: هفت استانی که بیشترین فرایند صعودی را دارند شامل استان های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، لرستان و همدان است. البته 18 استان دیگر هم فرایند صعودی دارد.

به گفته سخنگوی ستاد کرونا، در تعدادی از استان ها نسبتا به نظر می رسد در حال نزدیک شدن به قله هستیم. استان هایی مثل مازندران، خوزستان، قزوین، فارس، تاحدودی اردبیل، یزد و کردستان فرایند نسبتا ملایم تری طی می نمایند. در عین حال تعدادی از استان ها فرایند نزولی را شروع کردند.

وی اضافه نمود: شرایط رعایت پروتکل ها در سطح کشور آنچنان که انتظار داریم افزایش نیافته است. الان دو هفته است که محدودیت های قرمز و نارنجی ایجاد شده و تعطیلی مشاغل همه گروه ها به جز گروه یک در شهرهای قرمز و گروه یک و دو در شهرهای نارنجی را داشتیم اما میزان رعایت پروتکل ها به 61 درصد در کشور رسیده که عدد مطلوبی نیست.

رئیسی ادامه داد: به ترتیب سوپرمارکت، خواربار فروشی، نانوایی، رستوران، بانک و فروشگاه زنجیره ای بدترین رعایت پروتکل ها را دارند که از گروه مشاغل یک هستند و باید بیشترین رعایت را داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: از 14 فروردین تا انتهای فروردین نسبت به مدت مشابه در سال قبل 56 درصد رشد تردد در جاده ها داشتیم و این در حالی است که اکنون 301 شهر قرمز، 95شهر نارنجی، 45 شهر زرد و 7 شهر آبی داریم. این افزایش ترددها نوعی پروتکل شکنی است.

به گفته وی، میانگین تمکین مراکز خرید و مجتمع های تجاری از رعایت پروتکل ها و تعطیلی در شهرهای قرمز و نارنجی 87 درصد است. این میزان برای اصناف فعال در معابر 80 درصد است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا این رو هم خاطرنشان کرد که استان های زنجان، کرمان و خراسان جنوبی بیشترین رعایت پروتکل ها را داشتند.

وی همچنین گفت: در ارتباط با مناسب بودن تهویه در مراکز سربسته 64 درصد رعایت را شاهد هستیم. ماسک زدن در اماکن عمومی به 63 درصد رسیده است و رعایت فاصله گذاری حدود 61 درصد گزارش می گردد و رعایت در فروشگاه های زنجیره ای 81 درصد است که همه این اعداد و ارقام نشان می دهد اگر این اعداد زیر 90 درصد باشد خیلی اثربخشی ندارد و باید بهتر رعایت گردد.

وی اضافه نمود: در حوزه نظارت در طی یک هفته گذشته 98 هرار تذکر و اخطار و 5800 پلمب اجرا شده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "رئیسی هشدار داد؛ شرایط قرمز 301 شهر، 25 استان در شرایط بسیار بد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی هشدار داد؛ شرایط قرمز 301 شهر، 25 استان در شرایط بسیار بد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید