علی هاشمی: خودم نخواستم در قطر وزنه بزنم

به گزارش وبلاگ ایزابل، علی هاشمی ملی پوش 109 کیلویی وزنه برداری ایران در گفت و گو با ایران ورزشی از شرایط آمادگی این روزهای خود و حواشی که بعد از درخواست رسیدگی به شرایط اردویی وزنه برداران برایش ایجاد شده می گوید.

علی هاشمی: خودم نخواستم در قطر وزنه بزنم

برخی، انتقادهای به حقم را تحریف کردند!

رضا عباسپور:علی هاشمی خیلی اهل حاشیه سازی نیست اما تأکید دارد به خاطر المپیک و پیروزیت در این رویداد بزرگ تصمیم گرفته بود از شرایط کیفی و کمی نامطلوب اردویی به نمایندگی از ملی پوشان انتقاد کند؛ نقدی که به اعتقاد هاشمی به هیچ وجه زیاده خواهی نبوده و با نیت تخریب یا حاشیه سازی برای فرد یا اشخاص خاصی مطرح نشده است، اما قهرمان وزنه برداری دنیا در سال های 2017 و 2018 معتقد است بعد از اینکه او نقد و گلایه های خود را از شرایط ضعیف کمی و کیفی حاکم بر اردو در صفحه اینستاگرامش منتشر نموده است، برخی که بدشان نمی آمد حساب باقی مانده از انتخابات فدراسیون وزنه برداری را با تخریب شخصیت او تسویه نمایند به این ماجرا دامن زده و با شلوغ کاری زیادی کوشش کردند او را وارد حاشیه و خرابش نمایند. علی هاشمی در گفت وگو با ایران ورزشی ضمن بیان اصل ماجرا از شرایط آمادگی و رکوردی اش در راستا کسب سهمیه المپیک 2020 می گوید.

-

چه عواملی باعث شد علی هاشمی که همواره یکی از کم حاشیه های اردوی تیم ملی وزنه برداری بوده تا این حد معترض شده و از تدارک و پشتیبانی ضعیف در راستا کسب سهمیه المپیک گلایه کند؟

خودتان کاملاً با شخصیت و روحیاتم آشنا هستید. اصلاً از اولین مسابقه برون مرزی که اعزام شدم خود شما هم با من بودید و کاملاً می دانید هیچ وقت دنبال حاشیه و حاشیه سازی نبوده و نیستم. سعی کردم همواره سرم به کار خودم باشد و بیشتر از اینکه دنبال پرداختن به مسائل حاشیه ای باشم تمرکزم را به تمریناتم و بالابردن کیفیت رکوردی خودم معطوف کنم، اما گلایه ها و نقدی که از ضعف تدارکاتی و پشتیبانی اردویی وزنه برداری مطرح کردم، فقط حرف خودم نبود. این گلایه حرف تمامی بچه های تیم ملی و اردونشین است که در راستا کسب سهمیه بازی های المپیک شب و روزشان را در اردوهای تیم ملی سپری می نمایند. بنابراین اگر من نقدی کردم این فقط حرف شخص علی هاشمی نبود. ضمن اینکه خداوند شاهد و ناظر است که من به هیچ وجه دنبال تخریب و زدن فرد یا گروه خاصی نبودم. اصلاً در تفکرات من باند و باندبازی و قرار دریافت در گروه و دسته معنا و مفهومی ندارد. من خودم هستم و خودم. هیچ وقت تمایل نداشتم وارد بازی های سیاسی، گروهی و باندبازی هایی شوم که باعث تخریب ذهن و تمرکزم گردد یا من را به حاشیه ببرد. به همین دلیل هم تأکید دارم اگر از ضعف موجود در بحث تدارکات و پشتیبانی گلایه کردم بحث و نقدم اصلاً شخصی نبود. فقط می خواستم به نمایندگی گروهی از ورزشکاران ملی پوش زبان آنها باشم و به مسئولان ورزش کشور کمبودها و نقایص موجود را نشان بدهم. به جز این هم هیچ قصد و نیت دیگری نداشتم.

-

اما دقیقاً عکس این اتفاق رخ داد و برخی رسانه های داخلی و خارجی از علی هاشمی به عنوان ورزشکاری که دنبال حاشیه سازی برای فدراسیون وزنه برداری است نام بردند و ماجرا را تحلیل کردند.

بله، همه این موارد را متوجه شدم و دیدم، اما من از زاویه خوب به این موضوع نگاه می کنم زیرا همین شرایط باعث شد بیشتر از قبل رفقا، حامیان و طرفداران حقیقی وزنه برداری را بشناسیم. من باز هم می گویم خدا شاهد است که اصلاً از منعکس کردن ضعف های موجود دنبال تخریب و حاشیه سازی برای شخص یا سیستم موجود وزنه برداری نبودم. فقط می خواستم بدین وسیله به مسئولان ورزش کشور تلنگر جدی بزنم تا در راستا حساس و سرنوشت ساز کسب سهمیه المپیک اینقدر نسبت به رشته های مدال آور ورزش کشور مثل وزنه برداری و ورزشکارانش بی توجه و بی اعتنا نباشند. ما به عنوان عضوی از خانواده وزنه برداری شرایط اقتصادی و مسائل موجود اقتصادی را درک می کنیم و می فهمیم که چه شرایطی در کشور وجود دارد. حتی حاضریم اگر حق و حقوق و پاداش مدال آوری سال 2018 ما را هم بدهند، از جیب خودمان خرج کنیم تا در المپیک دست خالی نمانیم اما هنوز حتی پاداش مدال های مسابقات آسیایی و دنیای 2018 را هم نگرفته ایم. بالاخره زندگی ما هم به عنوان ورزشکار از همین طریق تأمین می گردد، بنابراین وقتی نه پاداش مدال های قبلی به ما پرداخت می گردد و نه به اندازه ارزش مدال المپیک در راستا کسب سهمیه حمایت و پشتیبانی می شویم چه باید بکنیم؟ می دانم آنهایی که با تغییر معنای نقدهام سعی کردند من را جلوی فدراسیون و سیستم قرار دهند و به عنوان حاشیه سازی از خواسته ها و تقاضای به حق ما سوء استفاده نمایند، همان هایی هستند که در انتخابات ناکام ماندند و از روی عصبانیت و ناراحتی خود، سعی کردند اینگونه از فضایی که ایجاد شده به سود گروه خود بهره برداری و با من به خیال خودشان تسویه حساب نمایند. در حالی که نقد من حرف دل همه بچه های تیم ملی بود و کمترین درخواستی بود که ما به عنوان ورزشکار از مسئولان ورزش کشور داشتیم. من المپیک قبلی (2016 ریو) هم عضو تیم ملی بودم و دیدم چقدر مسئولان به اردوها سرکشی نموده و مسائل ما را مرتفع می کردند اما الان در حالی که کمتر از 8 ماه به بازی های المپیک زمان باقی مانده است، هیچ خبری از حمایت های مسئولان ورزش کشور نیست! گلایه من ورزشکار این است اگر دنبال مدال از علی هاشمی و بقیه ملی پوشان هستید، الان باید به ما رسیدگی کنید، زیرا اگر نزدیک مسابقات حتی نفری یک میلیارد هم به ما بدهند، هیچ فایده ای ندارد و به درد ما نمی خورد.

خودت تصمیم گرفتی در قطرکاپ وزنه نزنی یا حواشی نقدهای که داشتی باعث شد از این تورنمنت دور شوی؟

خودم از برخواه خواستم در قطرکاپ وزنه نزنم. این موضوع اصلاً ربطی به نقدهای که داشتم ندارد. من چون برای تکمیل پروسه امتیازات المپیکی خود فقط احتیاج به حضور در 2 مسابقه بین المللی گزینشی دیگر دارم از سرمربی تیم ملی خواهش کردم تا تورنمنت ترکیه و قطرکاپ را به من استراحت بدهد تا با ریکاوری بدنم شرایط بهتری را برای حضور مجدد در اردوهای تیم ملی پیدا کنم. به همین دلیل خودم را برای حضور در رقابت های آسیایی بزرگسالان و جام فجر خودمان که قرار است در قزاقستان و رشت برگزار شوند مهیا می کنم. مطمئن باشید انصرافم از رقابت های قطرکاپ هیچ ارتباطی با موضوع نقدهای که داشتم ندارد.

-

از سمت مسئولان فدراسیون واکنش منفی یا جرایمی برای نقدها و حاشیه ای که ایجاد شد دریافت نکردی؟

نه، اصلاً مسئله ای نداشتیم. ببینید آنها هم متوجه هستند که من اگر نقدی کردم نقدم شخصی نبود و دنبال تخریب یا حاشیه سازی نبودم. به همین دلیل هیچ واکنش منفی یا چیزی شبیه به این به جز همان مصاحبه ای که سرپرست تیم ملی داشتند که من هم پاسخ آن را محترمانه دادم وجود نداشت.

خیلی از کارشناسان وزنه برداری معتقدند علی هاشمی حتی اگر در المپیک نماینده وزنه برداری ایران باشد توانمندی کسب مدال در دسته 109کیلوگرم با وجود مدعیانی که در این وزن هستند را ندارد. نظرت در این باره چیست؟

همه چیز بستگی به نوع و نحوه رسیدگی و حمایت های مسئولان ورزش دارد. اگر خوب حمایت شویم و من نماینده وزنه برداری ایران در المپیک باشم این توانایی را در خودم می بینم که صاحب مدال المپیک شوم. حالا شاید نتوانم طلا بگیرم اما نقره و برنز به هیچ وجه در این وزن دور از دسترسم نیست. من در تمرینات پیروز شدم به وزنه های 188کیلوگرم در یکضرب و 235کیلوگرم در دوضرب برسم. حتی در مسابقات دنیای هم اگر می توانستم به همین وزنه ها برسم قطعاً صاحب مدال می شدم اما همه چیز بستگی به اندازه رسیدگی ها و شرایط روحی و جسمی ورزشکار در روز مسابقه دارد. در کل همه آنهایی که من را می شناسند می دانند علی هاشمی وزنه بردار مسابقه ای و جنگنده ای است. بنابراین برخلاف نظر عزیزان، من به خودم و توانایی هایم ایمان دارم و می دانم مدال المپیک دور از دسترسم نیست.

-

اینکه می گویند علی هاشمی رابطه خوبی با سرمربی تیم ملی و کادر فنی ندارد حرف درستی است یا آن را تکذیب می کنید؟

اصلاً این موضوع را قبول ندارم و تکذیبش می کنم. حسین برخواه قهرمان این رشته بوده و در مربیگری سابقه طولانی مدت دارد. ممکن است بین ما با سرمربی تیم برخی مواقع اختلاف نظر باشد اما این دلیل بر اختلاف و قبول نداشتن سرمربی نیست. برخواه تمام کوششش را در اردو برای ما انجام می دهد تا نتیجه بگیریم پس درست نیست در خصوص مسائلی که اطلاعی از آن نداریم قضاوت کنیم. البته در خصوص کادر فنی من قبلاً هم گفته بودم که ما کمبود ماساژور، فیزیوتراپ مجرب و مواردی شبیه به این را داریم که تقریباً این موارد هم با مدیریت فدراسیون مشغول برطرف شدن است.

منبع: ایران ورزشی

به "علی هاشمی: خودم نخواستم در قطر وزنه بزنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی هاشمی: خودم نخواستم در قطر وزنه بزنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید