عکس ، یک اختراع عجیب ؛ این قلم در آب می نویسد!

به گزارش وبلاگ ایزابل، فیزیکدانان راهی برای نوشتن در آب پیدا نموده اند و این با توجه به اینکه آب حتی ابزار مناسبی برای نوشتن هم نیست، ابتکار عجیبی محسوب می گردد.

عکس ، یک اختراع عجیب ؛ این قلم در آب می نویسد!

به گزارش وبلاگ ایزابل و به نقل از ساینس الرت، خوشنویسان برای استفاده نکردن از آب به عنوان جوهر، دلایل خوبی دارند. مثلا اینکه آب به راحتی روی سطح پخش می گردد و از شکل درمی آید. محققان دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینس (JGU)، دانشگاه فنی دارمشتات در آلمان و دانشگاه علم و فناوری هواژونگ چین قلمی ساخته اند که با آن می توان در آب نوشت.

این قلم یک مهره کوچک به پهنای 50 میکرون است و از ماده خاصی ساخته شده که یون ها را در مایع مبادله و مناطقی با pH نسبتا کم ایجاد می نماید. سپس آثار ذرات معلق در آب به سوی محلول اسیدی کشیده می گردد. با استفاده از آن در مایع می توان خطوط ماندگار ایجاد کرد.

برای ثابت نگه داشتن نوشته، نمونه اولیه به جای حرکت دادن مهره در آب، آب را در اطراف مهره حرکت می دهد. در ابتدا این کار به صورت دستی انجام می شد، اما بعدتر محققان یک دستگاه راکر قابل برنامه ریزی به کار گرفتند.

توماس پالبرگ فیزیکدان از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینس گفت: در یک وان آب تقریبا به میزان سکه یک یورویی، یک الگوی خانه مانند ساده با فونت 18 نقطه ای ایجاد و سپس آن را زیر میکروسکوپ مشاهده کردیم. اما ما هنوز در مرحله مقدماتی هستیم.

میزان میکروسکوپی قلم و این واقعیت که آب در اطراف آن حرکت می نماید و نه برعکس، پایداری خطوط را تا حدودی تضمین می نماید. خطوط برای بیش از 15 دقیقه قابل مشاهده می مانند و با استفاده از تکنیک های مبتنی بر نور و تبادل یونی، می توان اشکال متمایزی را ایجاد کرد.

این تیم مدعی هستند که پتانسیل توسعه این تکنیک به انواع دیگر قلم ها نیز وجود دارد. برای مثال، آن هایی که به وسیله لیزر گرم می شوند و می توانند راه خود را در آب باز نمایند.

انسان ها حدود 5000 سال یا بیشتر است که می نویسند و البته قدمت نقاشی و هنرهای تجسمی بیشتر از این است. میل ما برای ترسیم به طور قابل توجهی در طول تاریخ تکامل یافته است. توانایی نوشتن در آب و مایعات دیگر به معنای فرصتی برای تکامل بیشتر مسیر ثبت اثر از خودمان در آینده است.

این تحقیق در Small منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، یک اختراع عجیب ؛ این قلم در آب می نویسد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، یک اختراع عجیب ؛ این قلم در آب می نویسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید