لاغری سریع در 7 روز با رژیم جنرال موتورز؛ مؤثر یا بی فایده؟

به گزارش وبلاگ ایزابل، رژیم جنرال موتورز برنامه غذایی سخت است که به شما یاری می نماید فقط در 7 روز حدود 7 کیلوگرم وزن کم کنید. تنوع غذایی در این رژیم 7 روزه بالا است و به شما اجازه می دهد در هر روز غذاها یا گروه های غذایی مختلفی را مصرف کنید. افراد زیادی ادعا می نمایند این رژیم نسبت به دیگر رژیم های لاغذی بدن آن ها را برای کاهش وزن و سوزاندن سریع تر چربی ها بهتر و بیشتر تحریک نموده است.

لاغری سریع در 7 روز با رژیم جنرال موتورز؛ مؤثر یا بی فایده؟

در این مطلب از وبلاگ ایزابل مگ قرار است با هم ابعاد و زوایا رژیم جنرال موتورز را آنالیز کنیم و ببینیم چطور امکان دارد که در 7 روز این میزان از وزن را از دست بدهیم.

رژیم جنرال موتورز چیست؟

اینطور گفته می گردد که این رژیم با یاری وزارت کشاورزی و سازمان غذا و داروی آمریکا بعد از آزمایش های گسترده ای که در مرکز تحقیقاتی جانز هاپکینز اجرا شده، تدوین شده است. با این حال این ادعا تقریبا شبیه به یک افسانه است و روش پیدایش رژیم جنرال موتورز تا امروز ناشناخته به جای مانده است.

این برنامه غذایی به 7 روز تقسیم می گردد و قوانین سخت گیرانه زیادی درباره گروه های غذایی که مصرف می کنید دارد. مثلا روز دوم رژیم فقط به مصرف سبزیجات محدود می گردد در حالی که در روز پنجم شما باید چند گوجه فرنگی کامل و میزان زیادی گوشت بخورید.

  • این رژیم به شما یاری می نماید که:
  • فقط در یک هفته حدود 7 کیلوگرم وزن کم کنید.
  • از شر سموم و ناخالصی های بدن خلاص شوید.
  • فرآیند هضم را بهبود ببخشید.
  • توانایی بدن برای سوزاندن چربی را افزایش دهید.

هواداران این رژیم غذایی می گویند میوه ها و سبزیجات کالری کمی دارند و چون در این رژیم میوه و سبزی زیادی مصرف می گردد، پس می تواند آن ها را به خوبی لاغر کند. همچین غذاهای با کالری منفی که در این رژیم وجود دارد هم می تواند میزان کالری دریافتی را کاهش داده و شما را لاغر کند.

اغلب غذاهای رژیم جنرال موتورز حاوی میزان زیادی آب هستند. به همین علت هواداران آن ادعا می نمایند که این رژیم می تواند به سم زدایی بدن و کاهش چربی بدن یاری بسیار زیادی کند. شما می توانید این رژیم را بارها تکرار کنید و فقط کافی است بین هر دوره از آن 5 تا 7 روز فاصله بدهید.

در رژیم جنرال موتورز چه غذاهایی می خورید؟

این رژیم یک برنامه غذایی 7 روزه است و برای هر روز قوانین جداگانه و متفاوتی دارد. توصیه می گردد هر روز 8 تا 12 لیوان آب بنوشید تا در طول رژیم هیدراته بمانید. ورزش کردن برای کاهش وزن در این رژیم ضروری نیست اما اگر دوست دارید حتما ورزش کنید بهتر است از روز چهارم رژیم آغاز کنید.

شما می توانید در طول رژیم روزانه 2 تا 3 کاسه سوپ رژیم جنرال موتورز که با کلم، کرفس، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای درست می گردد را مصرف کنید. در جدول زیر می توانید برنامه غذایی رژیم جنرال موتورز اصلی را ببینید:

روزهابرنامه غذایی
روز اولفقط میوه بخورید. محدودیتی در مصرف میوه ندارید فقط مصرف موز ممنوع است. مصرف هندوانه برای کاهش وزن بسیار توصیه شده است.
روز دومسبزیجات خام و پخته بخورید. محدودیتی در مصرف سبزیجات ندارید، اما اگر قصد دارید سیب زمینی بخورید فقط در وعده صبحانه اجازه مصرف دارید.
روز سوماز هر نوع میوه و سبزیجات به غیر از موز و سیب زمینی مصرف کنید. محدودیتی در میزان مصرف وجود ندارد.
روز چهارمفقط موز و شیر مصرف کنید. می توانید تا 6 عدد موز بزرگ یا 8 عدد موز کوچک بخورید. بعلاوه می توانید 3 لیوان شیر کم چرب یا بدون چربی بنوشید.
روز پنجمدو تکه 284 گرمی گوشت گاو، مرغ یا ماهی بخورید. شما می توانید 6 گوجه فرنگی کامل هم مصرف کنید. گیاه خواران می توانند برنج قهوه ای یا پنیر را جایگزین گوشت نمایند. برای دفع اسید اوریک اضافی، به میزان آب مصرفی روزانه خود 2 لیوان اضافه کنید.
روز ششمفقط 2 تکه 284 گرمی گوشت گاو، مرغ یا ماهی بخورید. وعده های غذایی در این روز می تواند همراه با سبزیجات مصرف گردد. محدودیتی در مصرف سبزیجات ندارید، فقط نباید سیب زمینی بخورید. گیاه خواران می توانند برنج قهوه ای یا پنیر را جایگزین گوشت نمایند. برای دفع اسید اوریک اضافی، به میزان آب مصرفی روزانه خود 2 لیوان اضافه کنید.
روز هفتمفقط برنج قهوه ای، میوه، آبمیوه طبیعی و سبزیجات بخورید. محدودیتی در مصرف وجود ندارد.

چند توصیه:

رژیم جنرال موتورز چند دستورالعمل دیگر هم به غیر از برنامه غذایی جدول بالا دارد:

  • مصرف لوبیا در این رژیم مجاز نیست. میزان کالری لوبیا بالا است و باعث افزایش وزن می گردد.
  • مصرف قهوه و چای سبز مجاز است، اما نباید هیچ شیرین نماینده طبیعی یا فرآوری شده به آن اضافه گردد.
  • مصرف نوشابه، الکل و سایر نوشیدنی های پرکالری مجاز نیست.
  • فقط مواد غذایی که در برنامه جایگزین دارند را می توانید جابه جا کنید. بعلاوه گیاه خواران می توانند شیر سویا را به جای شیر لبنی مصرف نمایند.

اگر هم این سوال در ذهنتان پیش آمده که بعد از رژیم جنرال موتورز چه کنیم، باید بگوییم بهتر است بعد از روز هفتم یک رژیم غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم را آغاز کنید تا روند کاهش وزن شما ادامه داشته باشد.

برنامه غذایی نسخه اصلی رژیم جنرال موتورز (نمونه)

روزهابرنامه غذایی
روز اول

صبحانه: یک کاسه توت

میان وعده: یک گلابی

ناهار: یک سیب

میان وعده: یک کاسه هندوانه

شام: یک پرتقال

میان وعده: یک کاسه طالبی

روز دوم

صبحانه: یک کاسه سیب زمینی آب پز

میان وعده: یک کاسه هویج

ناهار: یک کاسه کلم بروکلی (بهتر است گل های آن را به صورت بخارپز شده بخورید)

میان وعده: یک کاسه گوجه گیلاسی

شام: 5 عدد مارچوبه بخارپز شده و یک عدد کنگرفرنگی

میان وعده: یک خیار ورقه شده

روز سوم

صبحانه: یک سیب

میان وعده: یک کاسه گوجه گیلاسی

ناهار: یک کاسه اسفناج همراه با خیار و گوجه فرنگی

میان وعده: یک پرتقال

شام: یک کاسه کلم پیچ همراه با توت فرنگی و آووکادو

میان وعده: یک کاسه توت

روز چهارم

صبحانه: 2 موز بزرگ همراه با یک لیوان شیر

ناهار: 2 موز بزرگ همراه با یک لیوان شیر

شام: 2 موز بزرگ همراه با یک لیوان شیر

روز پنجم

صبحانه: 3 گوجه فرنگی کامل

ناهار: 284 گرم استیک همراه با یک گوجه فرنگی کامل

شام: 284 گرم ماهی همراه با 2 گوجه فرنگی کامل

روز ششم

صبحانه: نصف آووکادو

ناهار: 284 گرم سینه مرغ کبابی همراه با مارچوبه و گوجه گیلاسی

شام: 284 گرم ماهی بخارپز شده همراه با کلم پیچ و کلم بروکسل

روز هفتم

صبحانه: یک کاسه برنج قهوه ای همراه با هندوانه

ناهار: یک کاسه برنج قهوه ای همراه با کلم بروکلی و یک فنجان آبمیوه تازه

شام: یک کاسه برنج قهوه ای با مخلوط سبزیجات

مزایا و معایب رژیم جنرال موتورز

درست است که هنوز مطالعات دقیقی روی رژیم هفت روزه جنرال موتورز انجام نشده است، اما می توان گفت که این رژیم هم مثل هر رژیم غذایی دیگری مزایا و معایبی دارد.

مزایا

  • در این رژیم مصرف میوه و سبزیجات بسیار زیاد است. این مواد غذایی کالری کمی دارند و همین موضوع می تواند باعث کاهش وزن شما گردد.
  • در تحقیقاتی که در سال 2015 روی بیش از 133 هزار نفر انجام شد معین شد افرادی که بیشترین میزان سبزیجات و میوه های غیرنشاسته ای مصرف نموده بودند کمترین میزان تغییر وزن را در یک دوره 4 ساله داشتند.
  • در این رژیم غذایی خبری از مصرف نوشیدنی هایی که باعث افزایش وزن می شوند، نیست. پس علاوه بر کاهش وزن، سلامت عمومی بدن هم بالا می رود.
  • این رژیم در کنار قوانین سخت گیرانه ای که دارد به شما اجازه می دهد بین مصرف میوه جات، سبزیجات و گوشت انتخاب کنید. به همین علت محدودیتی در مصرف انواع مواد غذایی ندارید.

معایب

  • بزرگ ترین مشکل رژیم غذایی جنرال موتورز این است که هنوز هیچ تحقیقی برای ارزیابی عملکرد آن انجام نشده است.
  • هنوز هیچ مدرک علمی برای تایید مصرف غذاهای با کالری منفی در این رژیم وجود ندارد.
  • این رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مهم است. مثلا در 3 روز اول چربی، ویتامین B12، آهن و کلسیم کمی دریافت می کنید.
  • رژیم لاغری جنرال موتورز متعادل نیست و به علت تفاوت مصرف درشت مغذی ها در هر روز، ممکن است روزهایی احساس گرسنگی داشته باشید.
  • مصرف در این رژیم کم است و می تواند تاثیر معکوس داشته باشد. تحقیقات نشان داده مصرف پروتئین می تواند باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن گردد.
  • کاهش وزن در این رژیم می تواند موقتی باشد.
  • ممکن است به جای از دست دادن چربی های اضافه، آب بدن را از دست بدهید و همین موضوع باعث کاهش وزن شما بگردد.
  • کاهش میزان کالری دریافت می تواند باعث ذخیره گلیکوژن در کبد و ماهیچه ها گردد. این ماده آب زیادی در خود نگه می دارد و درواقع از دست دادن آب موجود در گلیکوژن باعث کاهش وزنتان می گردد.

با توجه به جدول بالا می توان گفت برای دستیابی به کاهش وزن طولانی مدت و پایدار، بهتر است از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کنید و به میزان کافی و به صورت منظم فعالیت بدنی داشته باشید. تحقیقات مختلف بارها ثابت نموده است که این روش، برترین و سالم ترین روش کاهش وزن است.

مرور کلی

بسیاری از مردم در پی راه چاره های سریع برای کاهش وزن هستند. متاسفانه باید بگوییم که کاهش وزن طولانی مدت و ماندگار فقط در یک هفته به دست نمی آید. درست است که این رژیم شما را به خوردن میوه و سبزیجات تشویق می نماید، اما معایب آن بیشتر از مزایای آن است. تحقیقات نشان داده است که این رژیم فاقد مواد مغذی لازم است و به همین علت نمی تواند لاغری پایدار برای شما داشته باشد. پس به جای درگیر شدن با رژیم های کوتاه مدت مختلف بهتر است یک برنامه غذایی سالم داشته باشید و به صورت منظم ورزش کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ ایزابل مگ را بخوانید.

منبع: healthline

منبع: دیجیکالا مگ

به "لاغری سریع در 7 روز با رژیم جنرال موتورز؛ مؤثر یا بی فایده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاغری سریع در 7 روز با رژیم جنرال موتورز؛ مؤثر یا بی فایده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید