مسائل رشد فکری دانش آموزان در پی استفاده بیمارگونه از فضای مجاری

به گزارش وبلاگ ایزابل، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: دانش آموز بعلاوه فضای مجازی با دانشآموز منهای فضای مجازی متفاوت است. آیا آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت این تفاوت را در برنامه ریزی ها لحاظ نموده است؟ استفاده افراطی از اینترنت. زندگی، خرید، ارتباطات، بازی، سرگرمی و... همه در فضای مجازی است.

مسائل رشد فکری دانش آموزان در پی استفاده بیمارگونه از فضای مجاری

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ایزابل، به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، امیر خوراکیان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی در بیست سومین جلسه فکرانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به ویژگی های فضای مجازی گفت: تحولاتی که فضای مجازی در پی دارد، ناشی از این ویژگی های آن ازجمله شبکه ای بودن فضای مجازی، هوشمندی و خدماتی شدن این فضا است.

وی گفت: در فضای مجازی با کلان داده¬ها مواجهیم که سرمایه بزرگی در مسائل مالی، اجتماعی و سیاسی است. استفاده از هوش مصنوعی و.. به این کلان داده ها اضافه می گردد و ظرفیت های جدیدی را ایجاد می نماید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: در حال حاضر، فضای مجازی، فضای ارتباطات انسان است و 7 میلیارد کاربر به اینترنت وصل است. در آینده با آمدن اینترنت اشیاء این عدد به 50 میلیارد می¬رسد. فضای مجازی زیست بوم انسان و اشیاء خواهد شد و ما با اشیاء نیز ارتباط خواهیم داشت.

مسائل رشد فکری دانش آموزان در پی استفاده بیمارگونه از فضای مجاری

خوراکیان اعلام کرد: دانش آموز بعلاوه فضای مجازی با دانشآموز منهای فضای مجازی متفاوت است. آیا آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت این تفاوت را در برنامه ریزی ها لحاظ نموده است؟ استفاده افراطی از اینترنت. زندگی، خرید، ارتباطات، بازی، سرگرمی و... همه در فضای مجازی است. استفاده معمولی، استفاده افراطی بیمارگونه و استفاده اعتیادگونه باعث مسائل مختلف در رشد فکری، بدنی و ذهنی دانش آموزان می گردد.

وی گفت: خواب در رشد انسان و بهداشت روانی و جسمی انسان یک مساله بسیار مهم است. خواب در نسل فعلی، شدیدا دچار مشکل و نقص و به هم ریختگی شده وبازیابی جسمی را با رکود و خطر درگیر نموده و تمرکز و تحصیل را به هم ریخته و لذا مدل مطالعه تغییر یافته است. این نسل از مدل مطالعه از ابتدا تا سرانجام به مدل مطالعه نکات مهم تغییر نموده است؛ و بیشتر ذائقه آن ها تصویری شده است این ذائقه حال و حوصله متن خوانی را از بین برده است. حدود 67 درصد محتوای فضای مجازی تصویر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: در زمینه بازی های رایانه ای نیز در حال حاضر 28 میلیون گیمر داریم که خیلی از این ها دانش¬آموز هستند. متوسط سن ایشان 21 سال بوده که در دو سال اخیر به 19 سال رسیده است. میانگین از 72 دقیقه در روز به 90 دقیقه رسیده است. بازی ها از فضای کامپیوتر به فضای گوشی منتقل شده است و 88 درصد بازیها، بازی های موبایلی هستند، 25 درصد رایانه ای و 18 درصد کنسولی هستند

وی گفت: یکی از تحولات آینده، شخصی سازی است و هر کسی احتیاج ها و خدمات خودش را در فضای مجازی بسازد. نظام آموزشی برای شما متناسب با فرد شما طراحی می گردد. جریان داده¬ها و اینکه همه اطلاعات در این حوزه ثبت می گردد و سرمایه های انسانی ما در اختیار پلت فرم های خارجی قرار می گیرد. مسئله حریم خصوصی و ... بحث مفصلی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی فضای مجازی گفت: با تغییر صندلی و کیفیت نظام تعلیم و تربیت مواجهیم. نقش حاکمیت در تعلیم و تربیت متفاوت خواهد شد، مخاطبمان با ویژگی های جدید خواهد بود و احتیاجمند برنامه¬ریزی¬های متفاوت خواهد بود. یک سری مفاهیم مثل استقلال، حریم خصوصی و... متفاوت خواهد شد. ضرورت سرعت تصمیم¬گیری در این فضا بسیار مهم است. عقب افتادگی ما بسیار زیاد است. باید به سرعت تصمیم گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مسائل رشد فکری دانش آموزان در پی استفاده بیمارگونه از فضای مجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل رشد فکری دانش آموزان در پی استفاده بیمارگونه از فضای مجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید