موزه هنرهای موزه ژان دو بوفه یکی از موزه های دیدنی لوزان به شمار می رود

به گزارش وبلاگ ایزابل، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، موزه هنرهای موزه ژان دو بوفه یکی از موزه های دیدنی لوزان به شمار می رود.

موزه هنرهای موزه ژان دو بوفه یکی از موزه های دیدنی لوزان به شمار می رود

ابتدا این موزه در سال 1976 با اهدای آثار هنری ژان دو بوفه (Jean Dubuffet) تاسیس شد. او یک هنرمند فرانسوی اصل بود که آثار آن در دو کشور فرانسه و سوئیس نگهداری می شوند. سبک هنری او استفاده از هنر خام (At Brut) است. او معتقد بود که در عوارض جغرافیایی میتوان نقشی از انسان را مشاهده کرد. بیشتر کارهای او در وهله اول شبیه پستی و بلندی های بدون مفهوم به نظر می رسند اما در حقیقت او با طرح های خود نشان می دهد که در عوارض جغرافیایی چه نشانی از انسان وجود دارد.

او در سال 1945 کار تجارت خود را رها کرد و به سوئیس رفت. در مدت اقامت خود در این کشور با هنر بیماران روانی آشنا شد، چون معتقد بود که آنها سبک آزادی از هنر تخیلی را به نمایش میگذارند. این آثار بیش از پنج هزار عدد بودند ولی در حال حاضر بیش از 15000 اثر هنری از هنرمندانی که بدون تعلیم و با خلاقیت آثار هنری بزرگی خلق نموده اند، در این مکان نگهداری می گردد. بخشهای مختلف این موزه عبارتند از مجسمه، نقاب، نقاشی و سایر آثار. ویژگی خاص موزه این است که به علت ورود آثار تازه با موضوعات تازه چیدمان آثار به صورت موضوعی همواره در حال تغییر هست. به عقیده کارشناسان این موزه نقطه عطفی در تاریخ هنر دنیاست.

منبع: همگردی

به "موزه هنرهای موزه ژان دو بوفه یکی از موزه های دیدنی لوزان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنرهای موزه ژان دو بوفه یکی از موزه های دیدنی لوزان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید