هواپیماهای ایرلاین امارات: معرفی کامل ناوگان

به گزارش وبلاگ ایزابل، صنعت هواپیمایی امارات

شرکت های هواپیمایی در سرتاسر دنیا یکی از روزنه های مالی برای هر کشور محسوب می شوند.

هواپیماهای ایرلاین امارات: معرفی کامل ناوگان

کشور امارات نیز تا به امروز اقدامات فراوانی را برای توسعه مالی خود انجام داده است. از جمله این اقدامات ساخت و بهبود شهر دبی است که موجب جذب دنیاگرد های فراوانی از کشورهای خاورمیانه و اروپایی شده است.

اما برای این که این امر اتفاق بیفتد و دنیاگرد ها بتوانند در کمال راحتی و آسایش به این کشور سفر نمایند باید خطوط ایمن هوایی در این کشور وجود داشته باشد. لذا کشور امارات ایرلاین های پیروز و زیادی را راه اندازی نموده است که امروزه از رجحانن ایرلاین های دنیا به شمار می روند.

یکی از این ایرلاین های پیروز ایرلاین امارات ایر است که در این مقاله قصد داریم تا درباره ایرلاین امارت و ناوگان هوایی آن صحبت کنیم.

شرکت هواپیمایی امارات ایرلاین

امارات ایرلاینز در سال 1985 فعالیت رسمی خود را با دو فروند هواپیما شروع کرد. اما روز به روز روند صعودی خود را ادامه داد.

این ایرلاین با 3600 پرواز به 140 شهر در 81 کشور دنیا امروزه به عنوان یکی از بزرگ ترین ایرلاین های خاورمیانه و دنیا شناخته می گردد.

دفتر مرکزی این ایرلاین در دبی واقع شده است و قطب اصلی پروازی آن نیز در دبی واقع شده است.

بلیط هواپیما این ایرلاین در تمامی خطور در سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزینس و اکونومی به فروش می رسد.

  • اکونومی

با این که اغلب امکانات کلاس اکونومی در ایرلاین ها از سایر کلاس ها کمتر است اما با این حال کلاس اکونومی ایرلاین امارات را میتوان با فرست کلاس بعضی از ایرلاین ها برابر و یا حتی بالاتر دانست. در این کلاس پروازی میتوانید از 3000 فیلم و بازی و موسیقی استفاده کنید. از منوی غذایی غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید. از شارژر و وای فای استفاده کنید و حتی تماس تلفنی برقرار کنید.

  • بیزینس

این کلاس پروازی نیز که برای سفرهای کاری و تجاری مناسب است امکانات متعددی را در اختیار مسافران قرار میدهد تا سفری راحت در پیش داشته باشند. در این کلاس پروازی فضای مناسبی برای مسافران واقع شده است و به وسیله مانیتورها میتوانند برنامه های مورد علاقه خود را ببینند.

هم چنین میتوانند وعده غذایی خود را از درون منو انتخاب نمایند. به این مسافران بسته ارایشی بهداشتی از برند بولگاری داده میگردد. این کلاس اغلب در هواپیماهای بوئینگ واقع شده است.

  • فرست کلاس

کلاس پروازی فرست کلاس این ایرلاین را میتوان به هتلی 5 ستاره تشبیه کرد که در ان میتوانید از خدماتی مانند ماساژ و اسپای بهره بگیرید. یا از 3000 برنامه سرگرم نماینده یکی را انتخاب کنید و در مانیتور روبروی خود ببینید. غذای خود را هر زمان که خواستید سفارش دهید. در این کلاس هم بسته ای ارایشی بهداشتی از برند بولگاری به مسافران داده میگردد.

غذاها:

سرویس غذایی این ایرلاین نیز از محبوب ترین های دنیا به شمار می رود و سرآشپزهای این ایرلاین بارها بابت طعم غذاهای خود جایزه های دنیای دریافت نموده اند.

در این ایرلاین با توجه به مقصدی که انتخاب نموده اید فهرست غذایی در اختیارتان قرار می گیرد تا قبل از رسیدن به مقصد با مزه های آن جا بیشتر اشنا شده باشید.

اگر غذای خاصی باید مصرف کنید تا 24 ساعت قبل از پرواز به این ایرلاین اطلاع رسانی کنید تا در منوی غذاها قرار بگیرد.

ناوگان هوایی ایرلاین امارات

  1. 142 فروند ایرباس A380
  2. 130 فروند بوئینگ 777
  • ایرباس

شرکت هواپیماسازی ایرباس بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی اروپا است که در بحبوحه مالی پس از جنگ دنیای به وسیله کشورهای آلمان و انگلیس شکل گرفت.

پس از آن سایر کشورهای اروپایی از این پروژه حمایت کردند و امروزه در سرتاسر اروپا می توانید شاهد حضور شعبات فعال این شرکت باشید.

دفتر مرکزی این شرکت در کشور فرانسه واقع شده است. این شرکت با ساخت هواپیماهای فراوان به دومین شرکت بزرگ هواپیماسازی در دنیا پس از بوئینگ تبدیل شده است.

A380:

زمانی هواپیمای ایرباس A380 به بازار دنیای عرضه شد که کمتر کسی از آن انتظار داشت تا گوی سبقت را از بوئینگ برباید.

این هواپیمای 4 موتوره که در دو طبقه کامل ساخته شده است یکی از غول پیکرترین هواپیماهای دنیا است که توانسته عنوان بزرگ ترین و غول پیکرترین هواپیمای دنیا را از آن خود کند.

اولین پرواز این هواپیما در سال 2007 و به وسیله ایرلاین سنگاپوری رخ داد.

این هواپیما در دو طبقه با طول 50 متر در طبقه اول و 45 متر در طبقه دوم، فاصله دو نوک بال 80 متر و ارتفاع 34 متر و طول کلی 72 متر وزنی در حدود 277 تن در حالت عادی و حداکثر 560 تن را دارا است.

کشور امارات یکی از کشورهای هوادار پروپا قرص این هواپیما است و به علت وجود زیرساخت های مناسب برای حضور این هواپیما توانسته تا 142 فروند از ان را در ناوگان هوایی خود جای دهد.

این هواپیما جز 6 مدل برتر ایرباس می باشد.

  • بوئینگ

شرکت هواپیماسازی بوئینگ بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی در دنیا است که نخستین بار به وسیله ویلیام بوئینگ پایه گذاری شد.

در واقع ویلیام بوئینگ نخست کارخانه فراوری الوار را پایه گذاری کرد و سپس زمانی که به هواپیماها علاقه نشان داد کارخانه خود را به شرکت هواپیماسازی تغییر داد.

در زمان بحبوحه مالی پس از جنگ دنیای، آمریکا میخواست تا رجحان هوایی خود را در بین کشورهای دیگر حفظ کند لذا هواپیماسازی بوئینگ را با هواپیماسازی مک دانل داگلاس (که در ان زمان سهامی سه برابر سهام بوئینگ داشت) ادغام کرد و در نهایت بوئینگ امروزی شکل گرفت تا بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی دنیا باشد.

777:

کشور امارات علاقه فراوانی به استفاده از هواپیماهای غول پیکر دارد. یکی دیگر از هواپیماهای غول پیکر این ناوگان هوایی بوئینگ 777 است.

این هواپیمای پهن پیکر از موتوری بسیار قوی استفاده می نماید به گونه ای که قدرت این موتور در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

نکته جالب این هواپیما در طراحی آن است که تماما به وسیله کامپیوترها انجام شده و طرحی روی کاغذها نیامده است.

این هواپیما که توانایی جابجایی 278 تا 550 مسافر را دارد از سیستم خلبانی جنگنده ها به جای سیستم معمولی هواپیماها استفاده میکند.

برای جابجایی این هواپیمای پهن پیکر باید از بزرگ ترین ارابه دنیا استفاده گردد.

منبع: طاهاگشت

به "هواپیماهای ایرلاین امارات: معرفی کامل ناوگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای ایرلاین امارات: معرفی کامل ناوگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید