نسل سوم گردشگری با هدف تجربه و درک عمیق از مقصد به سفر می روند

به گزارش وبلاگ ایزابل، فرید جواهرزاده، نویسنده کتاب گردشگری خلاق در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی، درباره این کتاب اظهار کرد: از سال 2000 میلادی مفهوم گردشگری خلاق که نوع جدیدی از گردشگری است مطرح شد. می توان گفت که گردشگری خلاق نسل سوم گردشگری است.

نسل سوم گردشگری با هدف تجربه و درک عمیق از مقصد به سفر می روند

وی اضافه نمود: در کتاب دنیاگردی خلاق، مفهوم دنیاگردی خلاق برای نزدیکی آن به فرهنگ خلاقیت تعریف و در چارچوب رفتارهای نو دنیاگرد تبیین شده است. در این کتاب به این نکته اشاره شده که خلاقیت نتیجه اتفاقی است که درون انسان رخ می دهد و سپس نمودی بیرونی پیدا می نماید.

نویسنده کتاب دنیاگردی خلاق ادامه داد: امروزه دنیاگردی بخشی جدانشدنی از زندگی انسان است و کمتر کسی در دنیا وجود دارد که با آن روبرو نشده باشد. در حقیقت با درک نقش خلاقیت در دنیاگردی می توان به ایجاد تجارب خلاق یاری کرد و نوعی از دنیاگردی به نام دنیاگردی خلاق را به وجود آورد. دنیاگردان امروزی تمایل دارند در اعمال روزمره خود از خلاقیت بهره ببرند که بخشی از این خلاقیت به فعالیت های روزانه دنیاگرد و بخشی نیز به روبروه او با جامعه مربوط است.

جواهرزاده درباره محتوای کتاب دنیاگردی خلاق بیان نمود: این اصطلاح در هزاره سوم به وجود آمده است و براساس نیازها و خواسته های به روز دنیاگرد مطرح شده است. این نوع از دنیاگردی، طیف وسیعی از خلاقیت ها را شامل می گردد؛ سعی کردیم بخشی از آن را در زمره دنیاگردی خلاق در این کتاب تعریف کنیم.

وی ادامه داد: کتاب دنیاگردی خلاق به عواملی که منجر به شناسایی فرد و فرآیندهای خلاقیت محور در حوزه دنیاگردی می گردد و به تجاربی که در دنیاگردی خلاق با آن روبرو هستیم و برای برطرف نیازهای اساسی اجتماعی و فکری دنیاگردان ضروری بوده، پرداخته است. در این کتاب، عواملی مانند تعاملات میان میزبان و مهمان، تأثیر فرهنگ مقاصد سفر و مشارکت جامعه محلی در دنیاگردی خلاق تشریح شده است.

این نویسنده افزود: عبارت دنیاگرد- شهروند یکی از عباراتی است که در این کتاب، تبیین شده، چراکه در دنیاگردی خلاق به دنیاگرد به عنوان یک شهروند نگاه می گردد.

جواهرزاده ادامه داد: در واقع، در نسل سوم دنیاگردی با دنیاگردانی روبرو هستیم که به تماشا جاذبه های دنیاگردی اکتفا نمی نمایند و با هدف تجربه و درک عمیق از مقصد به سفر می روند. این نسل از دنیاگردان، اطلاعات زیادی دارند و در پی درک عمیقی از معنای زندگی خود هستند. چهارچوب ها گفته شده برای نگارش کتاب دنیاگردی خلاق مد نظر قرار گرفته و سعی شده اصطلاحات مرتبط با دنیاگردی خلاق، نقش خلاقیت و تجربه براساس یادگیری و خودشکوفایی در مفهوم دنیاگردی خلاق برای نسل جوان و دانشجویان این رشته به خوبی تبیین گردد.

نویسنده کتاب دنیاگردی خلاق درباره مخاطبان این اثر گفت: در کتاب دنیاگردی خلاق به طور مختصر و عمومی به مفهوم این نوع دنیاگردی پرداخته شده است، این کتاب برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران، علاقه مندان و فعالان حوزه دنیاگردی و عامه مردم مناسب است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نسل سوم گردشگری با هدف تجربه و درک عمیق از مقصد به سفر می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل سوم گردشگری با هدف تجربه و درک عمیق از مقصد به سفر می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید