احتیاج فوری همکاری جهانی برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ ایزابل، برای پیروزی در این نبرد دنیای با بیماری، همکاری کشورها تنها گزینه برای دنیا است.

احتیاج فوری همکاری جهانی برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایزابل به نقل از رادیو بین المللی چین، تا کنون از 123 کشور و منطقه دنیا 132 هزار مورد ابتلاء به کروناویروس و 5000 مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری به سازمان بهداشت دنیای گزارش شده است.

با همه گیر شدن کروناویروس در دنیا، تلاشها برای مقابله با آن نیز در سطح دنیا وارد مقطعی حساس شده است. تقریبا ظرف یک روز اروپا و آمریکا تدابیر ضد کروناویروس خود را کاملا تشدید کردند. آمریکا حالت اضطراری سراسری اعلام و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز بر اقدام سریع برای جلوگیری از شیوع بیماری تاکید نمود.

آن دسته از رسانه های غربی هم که در ابتدای شیوع بیماری تدابیر چین را مورد نقد بی پایه قرار می دادند، با توجه به وخامت شرایط در کشورهای خودشان، به ناچار اذعان می نمایند که پس از هدر دادن پنجره فرصتی که چین با فداکاری و تلاشهای جدی و دقیق برای دنیا آماده کرد، اگر هنوز واکنش فعالانه ای به آن نشان ندهند، دنیا در زمینه های سیاسی و مالی تحت تاثیرات خارج از کنترل ناشی از بیماری قرار خواهد گرفت.

حال پرسش این است که دنیا باید چه واکنشی نشان دهد ؟ شی جین پینگ رئیس جمهور چین 22 اسفند در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت که جامعه دنیای برای مقابله با کروناویروس باید هر چه زودتر شروع به همکاری کند.

رئیس جمهور چین اظهار داشت چین مایل است تجربیات خود را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد و در توسعه دارو و واکسن با آنها همکاری نموده و یاریهای لازم را در اختیار بعضی کشورها که دچار شیوع کروناویروس هستند، قرار دهد.

چین خود فعالانه و داوطلبانه به این نبرد دنیای با کروناویروس پرداخته است. چین گروه پزشکان کارشناس مشترک چین-اروپا را تشکیل داده، به بسیاری کشورها لوازم پزشکی یاریی فرستاده و پزشکان متخصص خود را برای امدادرسانی به کشورهایی مانند ایران، عراق و ایتالیا اعزام نموده است. این کشور همچنین به سازمان بهداشت دنیای 20 میلیون دلار به منظور یاری به مقابله کشورهای در حال توسعه با کروناویروس، اعانه نموده است. این اقدامات مورد ستایش سازمان ملل و سازمان بهداشت دنیای نیز قرار گرفته است.

بیماری مرز نمی شناسد. برای پیروزی در این نبرد دنیای با بیماری، همکاری کشورها تنها گزینه برای دنیا است. هر چه زودتر اقدامات در راستای هماهنگ کردن سیاست، اختصاص بودجه، به اشتراک گذاشتن اطلاعات، تحقیقات علمی و فنی و تدابیر مهار شروع گردد، از گسترش بیماری نیز سریعتر جلوگیری خواهد شد.

همکاری دنیای در مقابل کرونا امری بسیاری فوری شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "احتیاج فوری همکاری جهانی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج فوری همکاری جهانی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید