چگونه با حیوان خانگی خود سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ ایزابل، می خواهید به سفر بروید؛ ولی بین بردن یا تنها گذاشتن حیوان خانگیتان در خانه مردد هستید و نمی دانید کدام راه چاره بهتری است؟ نگران سفر با حیوان خانگی خود هستید؛ ولی مطمئن نیستید کار درستی است یا خیر؟ این مقاله را از دست ندهید.

چگونه با حیوان خانگی خود سفر کنیم؟

حیوانات خانگی، این کوچولوهای مهربان دوست داشتنی می توانند همدم و همنشین خوبی برای انسان تنهای امروزی باشند. اما اگر قصد نگهداری از آن ها را دارید یکی از مهم ترین موضوعات مربوط به آن ها سفر با حیوان خانگی است.

نکات مهم سفر با حیوان خانگی

در مسافرت ها به خصوص مسافرت های طولانی یا مسافرت هایی که در آن با قطار یا کشتی یا هواپیما به سفر می پردازید، همراه داشتن حیوانات خانگی می تواند به این موجودات دوست داشتنی آسیب های جدی وارد کند. از طرفی تنها گذاشتن آنها در خانه نیز بازهم ممکن است باعث آسیب دیدنشان گردد.

برای همین قبل از سفر با همنشینان دوست داشتنی تان بهتر است برنامه ریزی دقیق و آمادگی لازم را داشته باشید. در این باره نکاتی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تغذیه و آب

برای مدت زمانی که طول می کشد در سفر یا در راه باشید غذا و آب کافی برای پت خود بردارید؛ اما حواستان باشد که از غذاها و مواد تغذیه ای بهره ببرید که حیوانتان با آنها آشنا است تا مسائل گوارشی برایش به وجود نیاید.

عادات تازه

قبل از مسافرت با گربه یا مسافرت با سگ بهتر است این کوچولوها را با شرایط محیط تازه آشنا کنید و عادت های لازم و ضروری برای تطبیق با محیط تازه را به آن ها آموزش داده و تمرین کنید.

مشاوره با دامپزشک

قبل از مسافرت با دامپزشک خود مشاوره کنید و از شرایط بهداشتی و واکسیناسیون حیوان خود اطمینان حاصل کنید. بعلاوه، ممکن است دامپزشک توصیه هایی در خصوص آرام بخش ها یا داروهای ضروری برای سفر با حیوانات خانگی به شما ارائه دهد.

حمل حیوانات در محفظه مناسب

اطمینان حاصل کنید که محفظه حمل ونقل حیوانات خانگی مناسب و ایمن است. این می تواند شامل قفسه و باکس یا کیسه حمل حیوانات باشد. فرقی ندارد حیوان خانگیتان سگ، گربه، پرنده یا چیز دیگری باشد یا اینکه سفر شما با ماشین شخصی است یا قطار و هواپیما و… هرچه که هست سعی کنید محفظه و فضایی ایمن و امن برای پت خود فراهم کنید تا در سفر آسیب نبیند.

مدارک و اسناد مورد احتیاج

بسته به مقصد و شرایط مسافرت، ممکن است احتیاج به مدارک و اسناد خاصی داشته باشید. اطلاعات دقیق در خصوص واکسیناسیون، گذرنامه حیوانات، و دیگر مدارک مورد احتیاج را آنالیز کنید و حتما آنها را همراه خود داشته باشید.

توجه به احتیاجهای رفتاری

بسته به نوع حیوان خانگیتان، از احتیاجهای رفتاری آن اطمینان حاصل کنید. مثلاً گربه ها به جایی برای پنهان شدن و سگ ها به فضایی برای حرکت و بازی احتیاج دارند.

خرید بیمه سفر

در صورت امکان، برای حیوانات خانگی خود بیمه سفر تهیه کنید تا در صورت بروز مسائل بهداشتی یا وقوع حادثه ای مسئله ای برای تامین هزینه های دارویی و دمانی نداشته باشید.

اقامتگاه با حیوان خانگی

برخی هتل ها و اقامتگاه ها حیوانات خانگی را قبول نمی نمایند یا شرایط خاصی برای حضور آنها دارند. قبل از سفر با حیوان خانگی، مطمئن شوید که در مقصد مسافرت خود اجازه همراه داشتن آنها را دارید.

پاسخ به چند سوال متداول و رایج درباره حیوان خانگی

میخوام برم مسافرت گربمو چیکار کنم؟ یا میخوام برم مسافرت پرنده هامو چیکار کنم؟ یا چگونه به مسافرت با خرگوش بروم؟ این ها سوال هایی است که بسیاری از مردم با آن روبرو می شوند.

برای مواقع این چنینی که قصد همراه بردن حیوانات خانگی خود را در سفر ندارید بهتر است آنها به مراکز نگهداری حیوانات خانگی ببرید یا چند روزی که نیستید برای آن ها پرستار بگیرید.

بردن سگ به مسافرت با ماشین

هشدار به هیچ عنوان سگ یا گربه یا سایر حیوانات خانگی را در صندوق عقب ماشینتان نگذارید چرا که ممکن است دچار خفگی گردد. بردن سگ به مسافرت با ماشین مسئله ای ندارد؛ اما قبل از آن باید حتما با دامپزشکتان مشورت نموده باشید.

تنها گذاشتن گربه در خانه

هشت ساعت مدت زمانی است که گربه سانان می توانند تا زمانی که آب شیرین در دسترسشان است، در خانه تنها بمانند. برخی از گربه ها تا 24 ساعت هم توانایی تحمل شرایط تنهایی را دارند؛ اما اگر از این زمان بیشتر طول بکشد دچار مشکل می شوند و به شدت آسیب می بینند. پس اگر قصد سفری طولانی دارید، سفر با حیوان خانگی خود را در نظر داشته باشید.

منبع: پیام دلتا

به "چگونه با حیوان خانگی خود سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با حیوان خانگی خود سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید