30 عدد شی تاریخی در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است

به گزارش وبلاگ ایزابل، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 30 عدد شی تاریخی در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است.

30 عدد شی تاریخی در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است

30 عدد شی تاریخی از جمله اشیایی که طی سالهای اخیر به ایران استرداد شده در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است. یکی از این اشیا سنگ نگاره ساسانی است که از بریتانیا به تازگی مسترد شد.

29 شی دیگر همان اشیایی هستند که در زمان حکومت ژنرال دوگول در فرانسه به وسیله نماینده تام الاختیار وی به نام دوگلو در ایران در بازه سالهای 1940 تا 1946 میلادی پس از بازدید وی از مجموعه ای تاریخی ایران به فرانسه برده شده بود.

این مجموعه آثار که شامل اثرهای سفالی و گل پخته است، همگی دارای اصالت فرهنگی است و با توجه به اینکه بعضی از این آثار مربوط به پیکره های ایلامی است، بیانگر سفر احتمالی دوگلو به مناطقی در شوش خوزستان است. این 29 شی یک بار دیگر در فروردین سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود.

ظروف منقوش متعلق به گودین تپه در مرکز غرب ایران، ظروف نخودی منقوش که از آن به عنوان ظروف گورستان تپه سیلک کاشان استفاده می کردند، ظروف اشکانی و مجموعه ظروفی از دوره اسلامی و پیکره های گلی بخشی از این آثار هستند.

بعلاوه از جمله آثار شاخص این مجموعه غیر از نقش برجسته ساسانی که از بریتانیا به ایران آمده و گفته می گردد یک بزرگزاده بوده، بشقاب هایی به نمایش گذاشته شده که به بشقاب های دوره تیموری شباهت دارد، پیکره های کوچک گلی نیز از جمله این آثار شاخص هستند.

این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده و از امروز 6 شهریور در موزه ملی ایران تا 31 شهریور آماده بازدید علاقمندان است.

منبع: همگردی

به "30 عدد شی تاریخی در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 عدد شی تاریخی در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید