7 علامت اضطراب که در بدن نمایان می گردد

به گزارش وبلاگ ایزابل، همواره به این سادگی نیست که بنشینیم و از چیز هایی که اذیت مان می نمایند صحبت کنیم. ممکن است حتی برای این کار به زمان احتیاج داشته باشیم یا ممکن است صرفاً به این فکر کنیم که همه چیز در زندگی مان عالی است. با این حال، بدن مان هرگز دروغ نمی گوید و اگر صدایش را نشنویم، پیغام ها یی برایمان خواهد داشت. این پیغام ها اغلب ناخوشایندند، اما بدن از آن ها به عنوان آخرین راه برای یاری گرفتن از شما استفاده می نماید.

7 علامت اضطراب که در بدن نمایان می گردد

1- دندان قروچه می کنید

به نقل از روزیاتو، بزرگ ترین علت دندان قروچه اضطراب است. ممکن است طی روز یا در خواب به طور ناخودآگاه دندان قروچه کنید. یکی از نشانه های داشتن این عادت این است که صبح روز بعد در فک خود احساس درد کنید. به علاوه، ممکن است متوجه کوتاه شدن دندان هایتان شوید. استفاده از گارد دندان (محافظ پلاستیکی دندان) یا مراجعه به روانشناس راه چاره این مشکل خواهد بود.

2- دائماً و بیش از حد عرق می کنید

عرق کردن به دلایل مختلفی رخ می دهد: دمای بالا، ورزش کردن یا زمانی که مغز چیزی را یک تهدید تلقی می نماید. با این حال، اگر دائماً عرق می کنید، ممکن است نشانه این باشد که در اضطراب شدیدی هستید. بدن ما سعی می نماید آب خود را به وسیله پوست و سپس کلیه ها تخلیه کند تا در میانه دفاع از خودمان احتیاج به دستشویی رفتن پیدا نکنیم. به همین علت، با فعال شدن حالت جنگ یا گریز در بدن، زیاد عرق می کنید.

3- بیشتر از معمول ریزش مو دارید

اگر در حمام یا روی شانه سرتان با مو های بیشتری روبرو می شوید، این امر ممکن است یک نشانه پنهان اضطراب باشد. ممکن است حتی ناخودآگاه موهایتان را بکنید. پریشانی روانی می تواند فاز رویش در چرخه رشد مو را مختل کند. حتی اگر اخیراً تجربه ناخوشایندی نداشتید هم به خاطر داشته باشید که ریزش مو معمولاً با تأخیر رخ می دهد؛ بنابراین ممکن است 6 تا 12 هفته بعد از یک اتفاق اضطراب آور دچار ریزش مو شوید.

4- روی پوست تان لکه های قرمز رنگ دارید

اگر به چیزی حساسیت ندارید، اما باز هم پوست تان قرمز می گردد، ممکن است درگیر یک پریشانی روانی شده باشید. به علاوه، حتی ممکن است به خاطر اضطراب درون دهان تان هم لکه های قرمز رنگی ظاهر گردد. ممکن است به قدری تحت فشار روانی قرار گرفته باشید که بدن تان مواد شیمیایی ای آزاد نموده باشد که پاسخ بدن به دیگر عملکرد های خود را تغییر داده باشد.

5- دائماً پرش پلک دارید

اضطراب می تواند سیگنال های غیر معمولی به مغز و عضلات صورت دهد. در نتیجه، پلک ها به شکل غیر قابل کنترلی پرش می نمایند. ممکن است متوجه حرکت غیر ارادی پلک پایین خود، یا در موارد نادر، پلک بالای خود شده باشید. در بعضی موارد، پرش پلک هفته ها یا حتی ماه ها به طول می انجامد.

6- دهان تان همواره خشک است

اگر دائماً تشنه هستید در حالی که هیچ چیز شوری نخورده اید، به شرایط روانی خود توجه کنید. اضطراب طولانی مدت غدد فراوری بزاق را مختل می نماید و باعث خشکی دهان می گردد. به علاوه، ممکن است به علت خشکی دهان، بلعیدن هم برایتان سخت شده باشد.

7- بدن تان سرد است

فشار روانی می تواند زمینه ساز بروز پدیده رینود (Raynauds Phenomenon) گردد که در آن عروق خونی درون دست ها و پا ها برای مدتی کوتاه به شدت منقبض می شوند. این امر باعث سردی و بی حسی قسمتی از بدن، مثلاً بینی می گردد و می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به طول انجامد. پدیده رینود بیشتر در زنان و کسانی که در منطقه ها سردسیر زندگی می نمایند، شایع است.

منبع: فرارو

به "7 علامت اضطراب که در بدن نمایان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علامت اضطراب که در بدن نمایان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید