از نیویورک تا لندن در 1.5 ساعت، ناسا می خواهد هواپیما های مافوق صوت را به بازار بیاورد

به گزارش وبلاگ ایزابل، دیجیاتو: ناسا اخیراً با بوئینگ و نورتروپ گرومن وارد همکاری شده است تا نقشه راه سفرهای هوایی با سرعت بالاتر از 2 ماخ را ممکن کند. این شرکت ها همراه با همکاران خود قرار است نمونه های مفهومی هواپیماهایی را بسازند که می توانند به حداکثر سرعت 4 ماخ برسند.

از نیویورک تا لندن در 1.5 ساعت، ناسا می خواهد هواپیما های مافوق صوت را به بازار بیاورد

طبق مقایسه ای که خود ناسا انجام داده است، هواپیماهای مرسوم امروزی تقریباً با سرعت 950 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید. بااین حال، جت مافوق صوت کنکورد که از رده خارج شده است، قبلاً به سرعت بالای 2 ماخ دست پیدا نموده بود.

ناسا به طور جدی روی هواپیماهای مافوق صوت تمرکز نموده است

مری جو لانگ-دیویس، مدیر پروژه فناوری هایپرسونیک ناسا می گوید طراحی این هواپیماها برای استراتژی سفرهای پرسرعت و پیشرفته این سازمان فضایی اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید ببینیم که این شرکت ها چگونه هواپیماهای مافوق صوت را طراحی خواهند کرد.

این خبر در شرایطی منتشر می گردد که ناسا آزمایش هواپیمای مافوق صوت X-59 خود را شروع نموده است. این هواپیما با همکاری لاکهید مارتین پیشرفته و هدفش این است که دیوار صوتی را با فراوری صدای کمتری بشکند.

این آزمایش بسیار مهم است، چون پروازهای مافوق صوت بر فراز زمین در حدود 50 سال اخیر در آمریکا ممنوع بوده اند. این ممنوعیت در سال 1973 وضع شد. در آن موقع شهروندان گفته بودند که از این صدا می ترسند و تصور می نمایند که این هواپیماها ممکن است به املاک آن ها آسیب بزند. اگر آزمایش X-59 موفقیت آمیز باشد، این هواپیما احتمالاً در سال 2025 در بعضی منطقه ها منتخب به کار گرفته خواهد شد.

منبع: انتخاب

به "از نیویورک تا لندن در 1.5 ساعت، ناسا می خواهد هواپیما های مافوق صوت را به بازار بیاورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نیویورک تا لندن در 1.5 ساعت، ناسا می خواهد هواپیما های مافوق صوت را به بازار بیاورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید