فورد رنجر در مقابل تویوتا تاکوما: کدام پیکاپ بهتر است؟
به گزارش وبلاگ ایزابل، فورد رنجر و تویوتا تاکوما از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی وبلاگ ایزابل، هوندا و نیسان هر دو پیکاپ هایی برای رقابت با تویوتا تاکوما ساخته اند و در سال های اخیر، این سه خودروساز بزرگ ژاپنی نیز برای رقابت با نمونه های نو وارد بازار شده اند. فورد پس از تقریباً هشت سال وقفه فراوری در سال 2019، اکنون با یک رنجر کاملاً نو که به طور کامل آن را بازسازی نموده، بازگشته است.
فورد، رنجر را با پیشرانه ای خاص و سه تریم اصلی عرضه می نماید، بعلاوه یک FX4 بر پایه آفرود و با امکاناتی متفاوت را نیز ارائه می نماید. جالب است که هر دو رقیب تریم Tacomas Trail و TRD Pro هستند که در این گزارش آنالیز نموده ایم تویوتا تاکوما و فورد رنجر رقیبانی مناسب هستند یا خیر؟
تاکوما: کنترل آب و هوای اتوماتیک / ACC فقط در تریم های برتر TRD Pro و Limited در دسترس است. تریم های SR و SR5 فقط دارای تهویه مطبوع دستی هستند، اما می توان کنترل آب و هوا را در TRD Sport و تریم های آفرود به عنوان بخشی از بسته الحاقی داشت. فقط تریم SR دارای سیستم اطلاعات تفریح کوچکتر 7.0 اینچی است، در حالی که سایر تریم ها دارای سیستم 8.0 اینچی بزرگتر هستند.
سیستم صوتی ممتاز JBL و ناوبری داخلی فقط در تریم های Limited و TRD Pro (با گیربکس AT) موجود است که می توانید آن ها را به عنوان موارد اضافی اختیاری انتخاب کرد؛ همه تریم ها دارای یک صفحه نمایش 4.2 اینچی MID مرکزی در دسته ابزار هستند. تمام تریم های آفرود دارای شیب سنج اضافی هستند که چرخش و گام خودرو را نمایش می دهد.
رنجر: برخلاف تاکوما، رنجر در هر تریم صفحه نمایش لمسی ندارد. رنجر XL به صورت استاندارد تنها دارای صفحه نمایش 2.3 اینچی است. با این حال، به صورت استاندارد دارای wifi 4G است. فورد سیستم SYNC3 را به عنوان تریم استاندارد XLT به همراه کنترل آب و هوا ارائه می دهد. برای تجهیز XLT خود به جایگاه های جلو با قابلیت تنظیم الکتریکی، باید 2450 دلار بیشتر خرج کرد.
Lariat تریم برتر این خودرو است و فول آپشن ارائه می گردد، سیستم بلندگوی Bang and Olufsen نیز یک گزینه اضافی اختیاری است.
در حالی که تاکوما یک صفحه نمایش لمسی را به صورت استاندارد ارائه می دهد، فورد با اتصال استاندارد Wi-Fi عرضه می گردد و SYNC3 در مقایسه با Entune سیستم بهتری است.
تاکوما: دو موتور به تاکوما نیرو می دهند و با گزینه دو گیربکس عرضه می شوند. یک موتور 2.7 لیتری چهار سیلندر به تاکوما پایه نیرو می دهد و 159 اسب بخار قدرت و 180 پوند فوت حداکثر گشتاور فراوری می نماید و تنها با گیربکس شش سرعته اتوماتیک در دسترس است.
موتور دیگر 3.5 لیتری V6 است که می تواند 278 اسب بخار و 265 پوند فوت گشتاور فراوری کند، این خودرو با گیربکس 6 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک و با هر 2 دیفرانسیل 2WD و 4WD در دسترس است. اگرچه گیربکس دستی شش سرعته فقط با تریم های TRD Pro و Off-road در دسترس است.
رنجر: بر خلاف تاکوما، رنجر فقط با یک پیشرانه عرضه می گردد. EcoBoost که با موتور 2.3 لیتری عرضه می گردد می تواند تا 290 اسب بخار قدرت و 310 پوند فوت حداکثر گشتاور فراوری کند؛ این خودرو تنها با گیربکس 10 سرعته عرضه می گردد، با این حال، هر دو دیفرانسیل RWD و 4WD در دسترس هستند.
در حالی که فورد موتور قدرتمندتری ارائه می دهد، اما تنها یک موتور دارد و گیربکس دستی در آن نیز وجود ندارد. در مقابل، تویوتا گزینه های موتور بیشتری را ارائه می نماید و گزینه ای برای موتور 6 سرعته دستی نیز دارد.
تاکوما: تویوتا سیستم پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری و هشدار خروج از خط را به صورت استاندارد در تمام نسخه های تاکوما ارائه می نماید. ویژگی هایی مانند سنسور های پارک عقب و نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک تنها در 2 تریم بالا به صورت استاندارد در دسترس هستند، اما می توان آن ها را در تریم های پایین تر انتخاب کرد.
رنجر: رنجر دارای ترمز اضطراری اتوماتیک با تشخیص عابر پیاده و هشدار برخورد از جلو به عنوان تجهیزاتی استاندارد در دسترس است؛ ویژگی هایی مانند نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک متقابل عقب، XLT به بعد در دسترس هستند. کروز کنترل تطبیقی فقط در تریم Lariat موجود است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان