لازانیا را این طوری درست کن؛ همه شیفته اش میشن!

به گزارش وبلاگ ایزابل، در این مطلب تصمیم داریم طرز تهیه لازانیای مرغ و ریحان را به شما آموزش دهیم.

لازانیا را این طوری درست کن؛ همه شیفته اش میشن!

طرز تهیه لازانیای مرغ و ریحان

برای تهیه سس بشامل، 50 گرم کره را داخل قابلمه بریزید. یک سوم پیمانه آرد سفید را به آن اضافه نموده و در حد 2 الی 3 دقیقه تفت دهید.

سه پیمانه شیر هم دمای محیط را کم کم به مواد اضافه نموده و با همزن مدام هم بزنید تا غلیظ گردد. زمانی که غلیظ شد، مقداری فلفل سیاه، نمک و ادویه لازانیا به آن اضافه نموده و مخلوط کنید.

یک عدد پیاز را نگینی خرد نموده و داخل روغن تفت دهید تا کاملا طلایی گردد. یک قاشق چای خوری حریره سیر نیز به آن اضافه کنید. 500 گرم قارچ را ورقه ای خرد نموده و به پیاز اضافه کنید. به مقدار 100 گرم ریحان را درشت خرد نموده و به مواد اضافه کنید و حسابی تفت دهید.

دو عدد سینه مرغ بی استخوان را با برگ بو و پیاز به مدت نیم ساعت بپزید و سپس آن را ریش ریش نموده و به مواد پیاز اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری پنیر خامه ای و 2 الی 3 ملاقه از سس بشامل را به مواد لازانیا اضافه نموده و مخلوط کنید. در آخر نمک، فلفل سیاه و ادویه لازانیا را به مواد اضافه نموده و مخلوط کنید.

یک بسته لازانیای 350 گرمی را داخل آب جوش و نمک بپزید تا کمی نرم گردد (دقت کنید که بیش از حد نپزد). سپس لازانیاها را آبکش نموده و داخل آب خنک قرار دهید.

یک ظرف مخصوص فر انتخاب نموده، یک لایه سس بشامل، یک لایه ورقه لازانیا و دوباره یک لایه سس بشامل، سپس مقداری از ترکیب مرغ و ریحان و پنیر پیتزا بریزید و دوباره یک لایه ورقه لازانیا، سس بشامل، مایع لازانیا و پنیر پیتزا بریزید. این روند را تا زمانی که ظرف کامل پر گردد ادامه دهید.

در آخر یک لایه لازانیا، سس بشامل و پنیر پیتزا و به دلخواه پنیر پارمسان و ادویه ایتالیایی هم بریزید.

روی ظرف را با فویل بپوشانید و روی آن سوراخ هایی ایجاد کنید و در فر 180 درجه به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا بپزد. پنج دقیقه آخر فویل را از روی ظرف بردارید تا روی لازانیا طلایی گردد.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو

به "لازانیا را این طوری درست کن؛ همه شیفته اش میشن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لازانیا را این طوری درست کن؛ همه شیفته اش میشن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید