مربی استقلال: با شرایطی که داشتیم باید برابر نفت مسجدسلیمان مصدوم می دادیم، کادرفنی کار بزرگی انجام داد

به گزارش وبلاگ ایزابل، مربی تیم فوتبال استقلال به تشریح شرایط آبی پوشان در هفته های گذشته و شرایط بازیکنان در مسابقات پرداخت و از نفرات این تیم تمجید کرد.

مربی استقلال: با شرایطی که داشتیم باید برابر نفت مسجدسلیمان مصدوم می دادیم، کادرفنی کار بزرگی انجام داد

به گزارش وبلاگ ایزابل و به نقل از بخش خبری باشگاه استقلال، صالح مصطفوی درباره شرایط تیم فوتبال استقلال گفت: بعد از ملاقات ماشین سازی به دلیل تأخیر ایجاد شده در تعیین شدن شرایط استراماچونی و بازگشت ایشان، نزدیک به 18،19 روز بازیکنان ما بی تمرین ماندند که این زمان خیلی زیادی برای از دست رفتن آمادگی بازیکنان است. یکسری بازیکنان شخصا تمرین نموده و بعضی تمرین نداشتند و در مجموع شرایط آمادگی جسمانی تیم به چالش کشیده شد.

وی اضافه نمود: بعد از اینکه تمرینات را شروع کردیم با دو مسئله بزرگ دست و پنجه نرم می کردیم که فرصت برنامه ریزی مناسب برای بهبود شرایط بدنی بازیکنان را در اختیار نداشتیم. موضوع اول زمین تمرینی بود که به دلیل شرایط جوی و شرایط های قراردادی با پیمانکاران به وجود آمد. موضوع دیگر برنامه ریزی مسابقات بود که بخشی از آن توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تحمیل شد و بخش دیگر آن چالش باشگاه با سازمان لیگ خود ما بود و وقتی شما ندانید که چه زمانی بازی می کنید، نمی توانید فشار تمرینی را تنظیم کنید.

مربی تیم فوتبال استقلال توضیح داد: موضوع دیگر این بود که وقتی سرمربی دیر انتخاب شد، تمرینات نیز دیر شروع شد و بازیکنان را دیر دیدیم، بنابراین زمان مناسب برای انتخاب بازیکن جدید نداشتیم. شرایط بازیکنان امید نیز تعیین نیست و چند بازیکن جذب شدند که ما آنها را ندیدیم و تعیین نیست با تأیید استراماچونی انجام شده یا خیر. یک بازیکن امید را نیز فرهاد مجیدی تأیید کرد. او عرفان روحانی بود، اما نمی دانیم چگونه با این بازیکن قرارداد بسته شده که نمی توانیم از او استفاده کنیم. با این چالش ها قبل از شروع مسابقات روبه رو شده بودیم و شرایط سختی را برای جمع کردن تیم داشتیم؛ شرایطی که استراماچونی تیم را ترک نموده بود، شرایط روحی بازیکنان و نتایج اخیر باعث شد تا کار برای جمع کردن تیم سخت گردد.

مصطفوی با اشاره به سفرهای استقلال طی چند وقت اخیر یادآور شد: برای سفر به امارات و ملاقات با الکویت کویت ساعت 22 اعلام کردند که ویزا درست شده است و به فرودگاه بیایید؛ آن هم در شرایطی که 2 روز قبل از ملاقات روز شنبه مان بود. تا ساعت 3 بامداد در هواپیما منتظر ماندیم تا ببینیم پرواز چه سر انجامی دارد و در نهایت پرواز انجام نشد و بازیکنان با تاکسی به هتل مقابل فرودگاه امام خمینی رفتند و یکی از مهم ترین زمان های استراحت و خواب خود را از دست دادند. بازیکنان ساعت 5 صبح خوابیدند و سپس به دبی رفتیم.

این مربی افزود: وقتی وارد شهر دبی شدیم، به هتل رفتیم و به دلیل شرایط جابه جایی اتاق ها باز هم بازیکنان نتوانستند استراحت نمایند. زمانی که به محل تمرین رفتیم، در همان جلسه تمرینی، فرشید اسماعیلی از ناحیه قبلی مصدومیت خود، آسیب دید. برابر الکویت، دیاباته را دقیقه 60 تعویض کردیم و سپس بعد از مسابقه به باشگاه الوصل رفتیم تا ریکاوری انجام دهیم که زمان پرواز تعیین نبود. تمرین را زودتر تمام کردیم، سوار هواپیما شدیم و به تهران آمدیم و مجددا از تهران به دوحه رفتیم.

وی ادامه داد: از لحظه ای که بازیکن ما از هتل بعد از ملاقات با الکویت خارج شدیم تا زمانی که شب بخوابد، 10 ساعت سر پا بوده است. سپس بازی سنگینی برابر الریان داشتیم و تعیینا باید برابر نفت مسجدسلیمان مصدوم می دادیم که متأسفانه دیاباته در اولین صحنه مصدوم شد. آیا می توانستیم هم شیخ و هم قائدی را نیمکت نشین کنیم؟ بازیکنانی که در لیگ در مجموع از خیلی از تیم ها گل و پاس گل بیشتری دارند. دیاباته را از دست دادیم و سپس برابر پرسپولیس بیشتر از 75 دقیقه نمی توانستیم به مهدی قائدی میدان دهیم. در ملاقات با الشرطه دیدیم که بازی کردن قائدی باعث شد او نیز از ما گرفته گردد. شرایط لجستیکی، شرایط شروع تمرینات و شرایط برنامه ریزی بازی ها که خارج از دست ما است، به تیم آسیب می زند.

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: با این وجود، مجیدی، کادرفنی و مربی بدنساز تمام کوشش خود را انجام می دهند تا تیم از نظر شادابی و آمادگی جسمانی در بهترین حالت باشد. در حال برنامه ریزی هستیم تا زودتر به کویت سفر کنیم و از شرایط زمین و هتلینگ آنها استفاده نموده و شرایط شبه اردویی داشته باشیم تا بتوانیم با فعالیت های گروه پزشکی، مربی بدنساز و شرایط خوب تغذیه و زمین مناسب تمرینی که متأسفانه استقلال سال هاست از این موضوع محروم است، شرایط بهتری داشته باشیم. حتی زمان استراماچونی این تیم در هفته چند جلسه در مجموعه انقلاب تمرین می کرد و چند جلسه به تهرانسر می رفت و متخصصین باید صحبت نمایند که یک تیم وقتی متناوب زمین تمرین خود را عوض می نماید، چه آسیب هایی دارد. مطمئنا این موضوع یکی از دلایل اصلی مصدومیت های رباط صلیبی دو بازیکن در نیم فصل اول بود.

مصطفوی با اشاره به شرایط سخت استقلال در هفته های گذشته گفت: نکته مهمی که می خواهم بگویم این است که کار هر تیمی در جهان نیست که در 16 روز، 5 مسابقه سنگین و 5،6 پرواز سنگین داشته باشد و این نتایج را بگیرد. بازیکنان استقلال بسیار باغیرت و باتعصب هستند که 3 برد و 2 مساوی برابر این تیم های خوب کسب نموده و در همه بازی ها از حریف پیش بوده و تاکتیک مربیان را به خوبی اجرا کردند. این بازیکنان لایق بهترین ستایش ها هستند. کادر فنی استقلال به رهبری مجیدی و شخص ایشان، کار بزرگی انجام دادند که در این شرایط توانستند این تیم را به فرایند مسابقات برگردانند و این نتایج را با وجود معضلات و مسائلی که گفتم، کسب نمایند. از طرفداران تشکر می کنم که همواره حامی تیم هستند و با وجود مسائل سختی که دارند، تیم خود را حمایت می نمایند و امیدوارم ما نیز نتایجی کسب کنیم که شرمسار طرفداران نشویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مربی استقلال: با شرایطی که داشتیم باید برابر نفت مسجدسلیمان مصدوم می دادیم، کادرفنی کار بزرگی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی استقلال: با شرایطی که داشتیم باید برابر نفت مسجدسلیمان مصدوم می دادیم، کادرفنی کار بزرگی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید