چرا بانک ها منابع حاصل از فروش سهام عدالت را به حساب سهام دار واریز نکردند؟

به گزارش وبلاگ ایزابل، درحالی که امکان فروش 30 درصد از سهام عدالت به وسیله بانک ها از ششم خردادماه فراهم شده است، شنیده ها حاکی از آن است که بعضی بانک ها یا هنوز وجهی به حساب مشمول واریز ننموده اند یا وجهی که واریز نموده اند کم تر از ارزشی بوده که باید واریز می کردند. موضوعی که به گفته سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت علت آن یا فروش نرفتن سهام و یا زمان بر بودن فرایند واریز اعلام نموده است.

چرا بانک ها منابع حاصل از فروش سهام عدالت را به حساب سهام دار واریز نکردند؟

به گزارش وبلاگ ایزابل به نقل از ایسنا، اوایل خردادماه بود که وزارت امور مالی و دارایی طی اطلاعیه ای اظهار داشت که دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده اند و قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می توانند از ششم خرداد به شعب بانک هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی نموده اند، مراجعه نموده و با تکمیل فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش 30 درصد از سهام عدالت خود و تعهدنامه مربوطه، اقدام نمایند.

پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت برای معین تکلیف مدیریت سهام، از 10 خرداد بانک ها به وسیله کارگزاری های خود یا کارگزاری های طرف قرارداد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

در این راستا،بعضی اظهار داشتند یا بانک هنوز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالت را برای آن ها واریز ننموده است و یا اینکه مبلغی که واریز شده، کم تر از ارزش واقعی سهامی بوده که فروخته شده است. در این راستا، حسین فهیمی-سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت- شرحاتی را ارائه کرد.

فهیمی درمورد اینکه چرا بانک ها کم تر از مبلغی که باید برای سهام دار واریز می کردند، واریز نموده اند شرح داد: از جمع سفارش های دریافتی 750 هزار نفر که ارزش آن تقریبا 900 میلیارد تومان می گردد، حدود 650 میلیارد تومان به فروش رفته و مابقی هنوز فروش نرفته است. بنابراین بانک نیز مبلغ آن میزان از سهام که به فروخته شده است را برای سهام دار واریز می نماید و مابقی آن را زمانی که بقیه سهم به فروش رفت واریز خواهد نمود. درواقع ممکن است بانکی بخشی از دارایی را فروخته باشد و بخشی را نفروخته باشد. بنابراین به میزانی که فروخته است پول را توزیع می نماید و مابقی را بعد از دریافت توزیع خواهد نمود.

وی درمورد تاخیر در واریزی مبلغ نیز گفت: زمانی که سهم فروش می رود، اگر سه شنبه فروش رفته باشد، بانک مبلغ را شنبه هفته بعد و اگر چهارشنبه فروش رفته باشد، بانک مبلغ را یکشنبه هفته بعد دریافت می نماید. یعنی زمانی فروشی را انجام می دهد دو روز بعد به پول می رسد. از این رو درخواستم این است افرادی که سفارش گذاشته اند چند روزی صبوری نمایند.

به گفته سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت بانک ها کارمزد و مالیات دریافت نمی نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "چرا بانک ها منابع حاصل از فروش سهام عدالت را به حساب سهام دار واریز نکردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بانک ها منابع حاصل از فروش سهام عدالت را به حساب سهام دار واریز نکردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید