cPanel چیست؛ با مزیت های آن آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ایزابل، خبرنگاران ؛ کنترل پنل cPanel چیست. سی پنل یک نرم افزار کنترل پنل میزبانی وب است که به وسیله cPanel, LLC (سی پنل) پیشرفته است. برای آن که بدانید cpanel چیست می توان گفت سی پنل یک رابط گرافیکی و ابزارهای اتوماسیون طراحی شده برای ساده کردن فرآیند میزبانی وب سایت برای صاحب وب سایت یا کاربر نهایی ارائه می دهد. در این مقاله به شما خواهیم گفت سی پنل چیست و با مزیت های آن آشنا خواهیم شد.

cPanel چیست؛ با مزیت های آن آشنا شوید

کنترل پنل سی پنل چیست؟

سی پنل یک رابط گرافیکی آنلاین مبتنی بر لینوکس (GUI) است که به عنوان یک کنترل پنل برای ساده کردن مدیریت وب سایت و سرور استفاده می گردد. سی پنل به شما این امکان را می دهد که وب سایت های خود را منتشر کنید، دامنه ها را مدیریت کنید، فایل های وب را سازماندهی کنید، حساب های ایمیل ایجاد کنید و ...

هاست سی پنل یا لینوکس چیست؟

هاست لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است که در آن سایت شما با استفاده از سرور مبتنی بر لینوکس میزبانی می گردد. با خرید هاست، یک وب سایت می تواند در اینترنت حضور داشته باشد.

علت اینکه کد منبع باز نامیده می گردد این است که کد منبع را می توان در محیط های تجاری و غیر تجاری ویرایش، تغییر یا توزیع مجدد کرد. لینوکس یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در میان ارائه دهندگان مختلف میزبانی وب و کاربران اینترنت است زیرا رایگان است و مزایایی چون انعطاف پذیری، و سفارشی سازی را برای کاربران و قابلیت سرور ارائه می دهد. بعلاوه یک جایگزین عالی برای پلتفرم محدود نماینده ویندوز است.

مزایای سی پنل

میزبانی سی پنل اساساً میزبانی وب مبتنی بر لینوکس است که شامل نصب سی پنل است. میزبانی یک حساب سی پنل برای کنترل عناصر میزبانی وب شما فراهم می نماید.

با در نظر گرفتن این موضوع، سی پنل را می توان در انواع میزبانی از جمله هاست اشتراکی، اختصاصی و مدیریت شده وردپرس استفاده کرد.

این کنترل پنل انتخاب خوبی برای مبتدیانی است که در پی راه چاره ساده کنترل پنل هستند. با این حال، مانند سایر کنترل پنل هاستینگ، سی پنل نیز مزایا و معایبی دارد.

1. رابط کاربر پسند

رابط سی پنل ویژگی های مختلف را تحت ماژول های قابل مدیریت دسته بندی می نماید و به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی آنها را پیدا نمایند. بعلاوه داشبورد سی پنل دارای منوها و گرافیک های ساده برای کاربران است.

2. بسیار سازگار

سی پنل به عنوان یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها با چندین مرورگر وب از جمله گوگل کروم، سافاری و موزیلا فایرفاکس سازگار است. علاوه بر این، سی پنل از بسیاری از برنامه های شخص ثالث، از جمله سازندگان سایت و ابزارهای سئو پشتیبانی می نماید.

3. طیف گسترده ای از ویژگی ها

سی پنل بدون احتیاج به دانش فنی پیشرفته، به کاربران اجازه می دهد کارهای پیچیده ای مانند ایجاد زیر دامنه و حساب های FTP، مدیریت پایگاه های داده MySQL و تهیه نسخه پشتیبان از سایت را انجام دهند.

4. نصب اتوماتیک نرم افزار

سی پنل نه تنها ویژگی های متعددی را ارائه می دهد، بلکه به خوبی با نصب نماینده برنامه های Softaculous ادغام شده است. در نتیجه امکان دسترسی به بیش از 400 برنامه از جمله سیستم های مدیریت محتوای محبوب را فراهم می نماید. Softaculous از هر برنامه در طول چرخه عمر خود، از نصب تا به روز رسانی، مراقبت می نماید.

5. پشتیبانی قابل اعتماد

انجمن های سی پنل و وبلاگ ها حاوی منابع زیادی هستند. کتابچه راهنمای فنی اختصاصی برای سی پنل و WHM نیز موجود است. آنها نحوه استفاده و حل مسائل مربوط به محصولات سی پنل را توضیح می دهند.

کلام آخر

همانطور که توضیح داده شد، پنل یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب مبتنی بر لینوکس است که دارای طیف وسیعی از ماژول ها از جمله فایل ها، تنظیمات دلخواه، پایگاه های داده، برنامه های کاربردی وب، دامنه ها، متریک ها، امنیت، نرم افزار، پیشرفته و ایمیل است. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "cPanel چیست؛ با مزیت های آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "cPanel چیست؛ با مزیت های آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید