با 200 میلیون چه ماشینی بخریم؟

به گزارش وبلاگ ایزابل، با 200 میلیون چه ماشینی بخریم؟ متأسفانه در بازار چند سال گذشته ایران، خرید خودروی ارزنده که قابلیت های لازم را نسبت به قیمت داشته باشد، هر روز کار سخت تری می گردد و خرید خودرو تا 200 میلیون تومان هم بسیار کار دشواری شده است.

با 200 میلیون چه ماشینی بخریم؟

بسیاری از کارشناسان با ناامیدی مشاوره هایی را به خریداران ارائه می نمایند و در عین بیان آنچه ضروری است، به این نکته مهم اشاره می نمایند: می دانیم این خودرو نباید در این بازه قیمت باشد و در برابر این قیمت ها نباید چنین خودرویی را پیشنهاد داد، اما در کنار رقبای هم رده و هم سطحش، این خودرو برترین انتخاب موجود است.

لیست راهنمای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان

آنچه بیشتر فعالان بازار خودرو را متأسف و مأیوس می نماید، تغییر مداوم قیمت ها و بالارفتن آن ها در فواصل کوتاه است. این معضل باعث می گردد تا محدوده انتخاب افراد در بازه های قیمتی پایین تر هر روز کوچک تر و محدودتر گردد. بنابراین، تعداد خودرو هایی که ارزش در برابر خرید خوبی داشته باشد، محدودتر می گردد.

اکنون با درنظر گرفتن تمامی این مسائل، سعی داریم تا راهنمای خرید خودرو به روز شده ای را باتوجه به آخرین تغییر قیمت ها در اختیار شما قرار دهیم و خودروهایی را برای پاسخ به سؤال با با 150 میلیون چه ماشینی بخرم لیست کنیم.

حقیقت تلخی که باید در ابتدای ارائه این راهنما به آن اشاره نمود، نبود ماشین صفر کیلومتر در بازه قیمتی 100 تا 150 میلیون تومان است. در واقع از پاییز 1400 برای معرفی برترین خودروهای موجود در بازار با قیمت 100 تا 150 میلیون تومان، باید سراغ بازار کارنموده ها برویم.

در ابتدای لیست راهنمای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان به سراغ خودروهای کارنموده 100 تا 150 میلیون تومان می رویم. با امید بر اینکه در آینده نه چندان دور، قیمت ها با افت جدی روبه رو گردد و باز هم شاهد خودروی صفر در این قیمت باشیم. هرچند این امید دور از تحقق است! بعلاوه باید گفت که خودروهای معرفی شده در این مطلب، برترین های هم رده خود هستند.

1 - تیبا هاچ بک EX

در بازه قیمتی خرید خودرو تا 150 میلیون تومان، می توان بعضی خودروهای کم کارکرد 1 ساله یا 2 ساله را نزدیک به 150 میلیون تومان پیدا کرد. البته این مورد به خوش شانسی شما و انصاف فروشنده بستگی دارد؛ برای مثال تیبا هاچ بک EX فراوری 99 را می توان با حدود 145 میلیون توماان در بازار خریداری کرد.

تیبا که شبیه ترین محصول ایرانی به پراید 111 است، از بسیار جهات مزایای پراید را دارد، درحالی که بعضی معایب آن مانند امنیت کم، قدرت ضعیف موتور و بازده فنی نامناسب آن بهبود یافته است. این خودرو که در حال حاضر مقرون به صرفه ترین هاچ بک سایپا است که از سال 92 وارد بازار ایران شد.

تیبا هاچ بک EX با موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ موسوم به M15 و گیربکس 5 سرعته دستی فراوری می گردد. این موتور با 87 اسب بخار قدرت و 123 نیوتن متر گشتاور قادر است تیبا هاچ بک با وزن 1040 کیلوگرم را به شتاب صفر تا صد 13 ثانیه و سقف سرعت 170 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف ترکیبی این خودرو 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

تیبا EX در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی از فرمان هیدرولیک، 2 ایربگ راننده و سرنشین کاری، ریموت کنترل، آینه جانبی برقی و ایزوفیکس جایگاه بهره می برد.

از مزایای این خودرو باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه نگهداری مناسب
  • مصرف سوخت کم
  • تعمیرات ساده و تأمین قطعات راحت
  • بازار کارنموده های خوش رونق

توجه داشته باشید که تیبا، معایبی مانند کیفیت ساخت کم، مونتاژ ضعیف، متریال بی کیفیت و موارد دیگری را دارا است که در سایز خودروهای داخلی شاهد هستیم. باتوجه به اینکه برای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان می توان یک تیبای کم کارکرد تهیه کرد، ارزش دربرابر خرید بهتری را می توان برای آن قائل شد.

بنابراین، اگر در پی پاسخی برای سوال با 150 میلیون چه ماشینی بخرم هستید، تیبا هاچ بک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

آگهی های خودرو تا 200 میلیون تومان

2 - پراید 131 SE

پراید 131 تیپ SE از آخرین پرایدهایی است که از خط فراوری خارج شده است. این خودرو از گروه پراید های پلتفرم X100 است. این مدل پراید با موتور 1.3 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ، قادر به فراوری 73 اسب بخار قدرت و 108 نیوتن متر گشتاور است. 131 از همان گیربکس 5 سرعته دستی همیشگی پراید بهره می برد. شتاب صفر تا صد این خودرو 13.8 ثانیه، مصرف سوخت آن 6.8 لیتر و سقف سرعتش 160 کیلومتر بر ساعت است.

پراید 131 در تیپ SE از مواردی مانند 2 ایربگ و ABS بهره مند است. مزایای این خودرو عبارت است از:

  • بازار خرید و فروش مناسب
  • هزینه نگهداری کم
  • تأمین قطعات راحت و تعمیرات ساده
  • مصرف کم

اگر بودجه شما کمتر از 140 میلیون تومان است، می توانید سراغ پراید 111 یا 131 یک ساله (فراوری 99) بروید. این دو خودرو را می توان با مبلغی حدود 135 میلیون تومان خریداری کرد. برای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان آن هم با مبالغ کمتر از 130 میلیون، به شما همین دو مدل پراید را با سن بیشتر (5 یا 6 ساله) پیشنهاد می دهیم.

3 - سورن ELX مدل 91

بی شک برای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان نسخه هایی از پژو SLX و 405 GLX، پژو پارس سال، سمند EF7 و ELX، سمند سورن ELX، پژو 206 SD، رانا EL و تندر 90 خودنمایی می نماید. در بین این خودروها کدام یک پیشنهاد می گردد؟

نکته مهم این است که در خصوص پژو 206 صندوقدار و تندر 90 نمی توانید فراوریات پس از سال 90 را در بازه قیمتی زیر 150 میلیون تومان پیدا کنید. اگر در پی یک نسخه کم سن و سال تر از این دو خودروی محبوب بازار هستید، باید به بازه قیمتی بیشتر از 150 میلیون تومان کوچ کنید.

در خصوص بقیه خودروهای پیشنهادی، معمولاً می توان نسخه های فراوریی 85 تا 93 را در این رنج قیمت خریداری کرد. با حذف تندر 90 و 206 صندوقدار، نسخه های به جامانده تا حد زیادی شبیه به هم است. اما پیشنهاد ما به شما سورن ELX فراوری 90 تا 92 است که حدود قیمتی 140 میلیون تومان را به نام خود ثبت نموده است. پس اگر سؤال شما این است که با 150 میلیون چه ماشینی بخرم، این مدل سورن پیشنهاد خوبی است.

سورن ELX که با موتور 1.7 لیتری EF7 عرضه می گردد، قدرتی برابر 114 اسب بخار و گشتاوری معادل 159 نیوتن متر را در کنار گیربکس 5 سرعته دستی در اختیار راننده قرار می دهد. سورن با وزن 1257 کیلوگرم قادر است به سقف سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دست یابد. شتاب صفر تا 100 این خودرو 12 ثانیه و مصرف سوخت آن 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

تجربه کارشناسان و اهل فن در بازار خودرو ثابت نموده است که سمند سورن را می توان در بین خودروهای خوش ساخت داخلی قرار داد. از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بازده فنی به نسبت مناسب و قابل قبول
  • کیفیت ساخت مناسب تر از رقبای هم قیمت
  • دوام فنی قابل قبول
  • تعمیرات ساده
  • بازار کارنموده خوب

دربین خودروهای ذکر شده، رانا را نیز نباید فراموش کرد. اما باید گفت فراوریات پیش از سال 92 رانا بیشتر با مسائل برقی روبرو بود و ممکن است دردسرهایی برای مالک ایجاد کند. در صورت انتخاب این خودرو، به سلامت آن دقت بیشتری کنید.

4 - هیوندای ورنا

اگر دربین خودروهای مونتاژی یا وارداتی در پی نسخه ای ارزنده در بازه قیمتی 100 تا 150 میلیون تومان هستید، می توان به سیتروئن زانتیا (مدل 85)، هیوندای ورنا (مدل 86)، مزدا 323 (مدل 85)، ام وی ام 315 (مدل 93) و لیفان 620 اشاره نمود. این خودروها بیشتر در مدل های ذکرشده بین 130 تا 150 میلیون تومان است. اما در بین آنها، پیشنهاد ما برای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان هیوندای ورنا است.

سن این خودرو در این بازه قیمتی زیاد است و احتمالاً کارکرد قابل توجهی دارد، اما این سدان سایز کوچک کره ای که مونتاژ کرمان خودرو است، هنوز ارزش های خوبی برای عرضه دارد و به علت مونتاژ در داخل دردسر کمتری در بخش تأمین قطعات دارد.

ورنا با موتور 1.5 لیتری قادر به فراوری 97 اسب بخار قدرت و 132 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با گیربکس دستی 5 سرعته سقف سرعت 173 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در هر 100 کیلومتر را ارائه می نماید.

این خودرودر بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی از 2 کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ABS، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع دستی، قابلیت تنظیم جایگاه راننده در 4 جهت، رادیو پخش و سیستم صوتی با قابلیت پخش cd، شیشه بالابرهای برقی و آینه های جانی برقی بهره می برد.

از مزایای ورنا باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه نگهداری مناسب
  • عملکرد فنی قابل قبول
  • دوام کیفی خوب
  • بازار پررونق

اگر بخواهیم خودروهای نام برده را با هیوندای ورنا به مقام مقایسه ببریم، باید بگوییم زانتیا خودرویی با استهلاک زیاد است که هزینه نگهداری زیادی را هم بر مالکش تحمیل می نماید. ام وی ام 315 و لیفان 620 هم در بین چینی های نسل اول راه یافته به داخل است و کیفیت چندانی ندارند. مزدا 323 در بازده و عملکرد رتبه ای کمتر از ورنا می گیرد. البته در این بازه قیمتی اسطوره هایی مانند میتسوبیشی گالانت و هوندا آکورد (مدل سال های 92 و 93 میلادی) قرار می گیرد که خودروهای محبوب خودروبازان کلکسیونر و کلاسیک باز محسوب می گردد.

آگهی های خودرو تا 200 میلیون تومان

5 - کوییک R

اما بالأخره برای خرید خودرو آن هم در بازه قیمتی 150 تا 200 میلیون تومان طلسم صفر کیلومترها شکسته می گردد و شاهد نسخه های معدودی هستیم که می توانیم به آنها اشاره کنیم. البته نمی توان گفت که این نسخه ها لزوماً خودروهای ارزنده ای هستند، چراکه محصولات سری X200 سایپا تنها صفر کیلومترهای موجود در این بازه قیمتی است.

نسخه های مختلف ساینا، تیبا، کوییک و پرایدهای 111 و 131 مدل های صفر موجود در بازار (فراوری 99) این لیست را تشکیل می دهد. اینکه چنین خودروهایی ارزش دربرابر خرید دارند یا نه، بحثی است که ابتدا مطرح کردیم؛ اما اگر اصرار به خرید خودروی صفر کیلومتر دارید، این خودروها تنها انتخاب های موجود است.

در بین همه نسخه های موجود می توان تیبا صندوقدار را به عنوان یک سدان سایز کوچک صفر کیلومتر و کوییک پلاس R را به عنوان یک هاچ بک مورد پسند تر معرفی کرد. کوییک R پلاس که به تازگی وارد لیست فراوریات سایپا شده، بر پلتفرم X200 سایپا طراحی شده است.

این خودرو از موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی محصولات دیگر مشترک با این پلتفرم بهره می برد. این موتور 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور دارد. این قدرت را در نسخه های دستی یک گیربکس 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل می نماید. سقف سرعت کوییک دنده ای 160 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد آن حدود 13 ثانیه و مصرف سوختش 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

بنابراین اگر در پی پاسخی برای سوال با 200 میلیون چه ماشینی بخرم هستید، کوییک R شاید آن خودرویی باشد که بتواند به این احتیاج شما پاسخ دهد.

6 - رنو تندر 90 E2 مدل 90

اگر برای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان در پی یک سدان کم دردسر و کم آزار داخلی هستید، رنو تندر 90 E2 فراوری سال 90 را از دست ندهید. تندر 90 E2 از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با نام K4M و 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس 5 سرعته دستی بهره می برد. نتیجه همکاری این موتور و گیربکس در تندر 90 یا 1100 نیوتن متر گشتاور شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه، سقف سرعت 140 نیوتن متر و مصرف سوخت 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی است.

از مزایای این خودرو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت ساخت قابل قبول (نسبت به قیمت)
  • عملکرد فنی مناسب
  • دوام فنی خوب (نسبت به رقبا)
  • مصرف سوخت به نسبت خوب
  • بازار کارنموده های پررونق
  • تعمیرات و تأمین قطعات بی دردسر

7. پژو 206 صندوقدار V2

اگر چهره خودرو را نمی پسندید و ترجیح می دهید اتومبیل شما ظاهری جوان پسندتر داشته باشد، 206 صندوقدار V2 فراوری سال 90 می تواند انتخاب مناسبی باشد. پژو 206 صندوقدار می تواند پاسخی مناسبی باشد برای این سؤال که با 200 میلیون چه ماشینی بخرم!

ا ین خودرو از انواع دوگانه سوز پژو 206 صندوق دار است و از موتور 4 سیلندر TU5 با توان فراوری 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. عملکرد این موتور در کنار گیربکس 5 سرعته دستی پژو 206 صندوقدار V2 معادل شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه، سقف سرعت 190 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مزایای این خودرو با مزایای تندر 90 می تواند مشترک باشد. فقط طراحی بدنه و کابین را می توان مزیت مضاعف آن دانست. البته SD V2 به علت وجود مخزن گاز، صندوق بار کوچک تری دارد.

از قلم نیاندازید که هزینه تعمیرات پژو 206 نسبت به تندر 90 کمی بیشتر تخمین زده می گردد. البته در این کلاس رانا lx نیز انتخاب خوبی است که فراوریات سال 97 آن را می توان با قیمت حدود 190 میلیون تومان خریداری کرد. لازم به ذکر است که در این بازه، نسخه های جوان تر انواع پژو پارس، پژو 405 و سمند را نیز می توان پیدا کرد؛ اما همچنان می توان تندر 90 و پژو 206 SD را خودروهای مجذوب کننده تری دانست.

9. برلیانس H220 و برلیانس H230

برلیانس H220 که هاچ بک بهینه شده برلیانس است، از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد. این موتور توان فراوری 110 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور دارد. قدرت موتور را یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می نماید. بازده فنی این خودرو معادل شتاب صفر تا صد 12.3 ثانیه، سقف سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در این خودرو امکانات و تجهیزاتی مانند 2 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ABS ، EBD، فرمان برقی، کمربند ایمنی پیش کشنده و آینه جانبی برقی را شاهد هستیم. برلیانس H230 دنده ای که نسخه سدان هاچ بک H220 محسوب می گردد، از مشخصات و ویژگی های مشابه آن بهره می برد.

مزایای این دو خودرو را باید در موارد زیر خلاصه کرد:

  • طراحی بدنه خوب
  • بازار کارنموده های مناسب
  • امکانات و مشخصات قابل قبول

ام وی ام 315 و 530 هم 2 نسخه چینی دیگر بازار در این بازه قیمتی هستند. اما ما برای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان همچنان برلیانس را به شما پیشنهاد می دهیم.

جمع بندی راهنمای خرید خودرو تا 200 میلیون

با 200 میلیون چه ماشینی بخرم؟ سؤالی که در این روزها با قیمت های زیاد خودروها، خریداران زیادی با آن روبرو هستند. شاید نتوان خودروی باکیفیتی در این بازه قیمتی پیدا کرد، اما سعی کردیم با آنالیز مزایا و معایب آنها به شما در خرید خودرو تا 200 میلیون تومان یاری کنیم. درنهایت باید گفت که براساس آمار خرید و فروش، پژو 206 بیشترین فروش را در این بازه قیمتی دارد.

اگر در پی خرید خودرو در بازه قیمتی پایینتری هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب با 100 میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟ را مطالعه کنید. اگر هم توان پرداخت مبالغ بالاتری را دارید، پس یک نگاهی هم به مطلب راهنمای خرید خودرو تا 300 میلیون تومان بیاندازید.

نظر شما درباره راهنمای خرید خودرو تا 200 میلیون تومان چیست؟ با 150 میلیون چه ماشینی بخریم؟ آیا خودروی دیگری هست که بتوان در این بازه قیمت خرید؟ اگر تجربه خرید خودروهای بالا را دارید، با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

آگهی های خودرو تا 200 میلیون تومان
منبع: بلاگ دیوار

به "با 200 میلیون چه ماشینی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 200 میلیون چه ماشینی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید