جزئیات بیمه نفت کش های ایرانی، امضای قرارداد برای تشکیل شرکت مشترک کشتی سازی

به گزارش وبلاگ ایزابل، جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارگ با تاکید بر اینکه کشتی های این شرکت تحت پوشش بیمه P&I و بیمه های معتبر بین المللی موسوم به I.G.A قرار دارند، از امضای قرارداد همکاری برای تشکیل شرکت مشترک نوسازی ناوگان اطلاع داد و گفت: در راستای تقویت صنایع کشتی سازی داخلی شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر سفارشات گذشته، با سازمان گسترش نوسازی و صنایع و کشتیرانی جمهوری اسلامی قراردادی را برای تشکیل یک شرکت مشترک امضا نموده است.

جزئیات بیمه نفت کش های ایرانی، امضای قرارداد برای تشکیل شرکت مشترک کشتی سازی

به گزارش وبلاگ ایزابل، مجید موسوی در جمع وبلاگ ایزابل با اشاره به حمل نفت صادراتی کشور در دوران تحریم گفت: در زمان تحریم ها که هیچ کشتی خارجی اجازه ورود به بنادر ایران برای بارگیری نفت را نداشت شرکت ملی نفت ایران از کشتی های شرکت ملی نفتکش برای حمل نفت صادراتی ایران استفاده کرد به طوری که در آن موقع حدود 90 درصد ظرفیت ناوگان این شرکت در خدمت صنعت نفت کشور نهاده شد.

وی با تاکید بر اینکه بحران تحریم ها با حضور شرکت ملی نفتکش ایران پشت سر گذاشته شد، اظهار کرد: در آن موقع شرکت ملی نفت کش ایران به یاری شرکت ملی نفت آمد و اجازه نداد فرآیند صادرات نفت کشور حتی برای یک روز هم متوقف گردد.

جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارگ با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران میخواهد مجددا سهم خود را از بازارهای بین المللی و اروپایی پس بگیرد اضافه نمود: البته تامین نیازهای وزارت نفت نخستین اولویت شرکت ملی نفتکش است و دومین اولویت این شرکت همکاری با شرکت های خارجی خواهد بود.

از سرگیری تردد نفتکش های ایرانی به بازارهای اروپا

موسوی با اشاره به از سرگیری تردد نفتکش های ایرانی به بازارهای اروپا گفت: پس از تحریم راه نفتکش های ایران به بازارهای اروپا باز شد البته کشورهای اروپایی هم برای همکاری با شرکت ملی نفتکش ایران تمایل دارند. بسیاری از این کشورها تا پیش از تحریم ها نفت خام مورد نیازخود را از ایران تامین می کردند و از مشتریان شرکت ملی نفتکش ایران نیز محسوب می شدند.

وی با بیان اینکه ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران از نظر تناژ حمل در دنیا، برتر است، اضافه نمود: ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به لحاظ تناژ نیز در خاورمیانه در رتبه نخست قرار گرفته است. این شرکت در حال حاضر سه فروند کشتی حمل گاز در اختیار دارد. افزایش تعداد این کشتی ها در سیاست های کلان شرکت نیز دیده شده است.

جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارگ در ادامه در خصوص نرخ اجاره نفتکش های ایرانی شرح داد: نرخ اجاره کشتی ها بستگی به نرخ های دنیای و شرایط بازار دارد. هر چقدر نرخ اجاره نفتکش ها و تعداد کشتی های ایرانی تحت اجاره افزایش یابد درآمد بیشتری عاید کشور خواهد شد.

امضای قرارداد همکاری برای تشکیل شرکت مشترک نوسازی ناوگان

موسوی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران حدود 15 میلیون تن است، توضیح داد: نوسازی ناوگان به عنوان یکی از اهداف برنامه استراتژیک شرکت ملی نفتکش درحال انجام است. البته ضمن این نوسازی ظرفیت فعلی ناوگان نیز حفظ خواهد شد. در راستای تقویت صنایع کشتی سازی داخلی شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر سفارشات گذشته، با سازمان گسترش نوسازی و صنایع و کشتیرانی جمهوری اسلامی قراردادی را برای تشکیل یک شرکت مشترک امضا نموده است که امیدواریم نتایج و اثرات خوبی را در زمینه ارتقا و توسعه صنعت ساخت و تعمیر کشتی های اقیانوس پیما در کشور داشته باشد.

نفت کش های ایران تحت پوشش بیمه های معتبر دنیا

وی در ادامه درمورد شرایط بیمه نفتکش های ایران نیز شرح داد: در زمان تحریم ها نفتکش های ایران از نظر بیمه دچار مشکل بودند اما در فضای پسابرجام مشکل بیمه نفتکش های ایرانی رفع شد و در حال حاضر مسئله ای در این زمینه وجود ندارد. هم اکنون کشتیهای شرکت ملی نفتکش ایران تحت پوشش بیمه P&I و بیمههای معتبر بینالمللی موسوم به I.G.A قرار دارند که از کشورهایی مانند انگلیس، سوئد و نروژ اخذ شده است ضمن اینکه از پوششهای بیمه کلوپ P&I کیش نیز استفاده میگردد.

جانشین رئیس منطقه شرکت ملی نفتکش ایران در منطقه خارگ درمورد رده بندی و کلاس کشتی ها نیز شرح داد: در پسابرجام این شرکت به عنوان یک برند و نامی شناخته شده در عرصه بین المللی همکاری خود را با موسسات رده بندی بینالمللی معتبر عضو آیاکس از سر گرفت. هم اکنون ناوگان این شرکت تحت کلاس موسساتی چون لویدز ریجستر، BV ، KR و DNV.GL و با برخورداری از پرچم و گواهینامه های معتبر بین المللی بدون هیچ مسئله ای در آبهای بین المللی از جمله بنادر اروپا تردد دارد. این شرکت اخیرا پیروز به دریافت دو گواهینامه بین المللی ایزو از موسسه رده بندی DNV.GL شده است.

موسوی در خصوص مقاصد نفتکش های شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: با اجرایی شدن برجام، لغو تحریمها و پس از حل شدن مسائل بیمه، کلاس، پرچم و گواهینامههای بینالمللی، تردد کشتیها شرکت ملی نفتکش ایران به بنادر اروپایی نیز از سرگرفته شد به طوری که نخستین کشتی این شرکت در نخستین سفر اروپایی خود وارد بندر الجسیراس اسپانیا شد. با شکسته شدن سد تحریم ها، ناوگان این شرکت پس از اسپانیا راه دیگر بنادر اروپا را از جمله هلند را در پیش گرفت. هم اکنون ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر اروپا و مدیترانه، به بنادر کرهجنوبی، چین، هند، تایوان، سنگاپور، اندونزی، امارات، لیبی، الجزایر، ترکیه، بعضی کشورهای آمریکای لاتین (از جمله مکزیک) و... نیز تردد دارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه صد درصد سوخت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران داخل کشور تامین می گردد، تاکید نمود: سوخت مصرفی ناوگان ایران یکی از بهترین سوخت های دنیا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جزئیات بیمه نفت کش های ایرانی، امضای قرارداد برای تشکیل شرکت مشترک کشتی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیمه نفت کش های ایرانی، امضای قرارداد برای تشکیل شرکت مشترک کشتی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید