خوراکی هایی برای تقویت فکر بچه ها

به گزارش وبلاگ ایزابل، یکی از چالش های جدی والدین در روزهای مدرسه این است که چه غذاهایی می تواند باعث بهبود عملکرد ذهنی بچه ها گردد؟ بدن در حال رشد بچه ها به انواع مواد مغذی نیاز دارد و ما در ادامه از غذاهایی می گوییم که باعث تقویت هوش آن ها می گردد.

خوراکی هایی برای تقویت فکر بچه ها

ماهی قزل آلا

ماهی های چرب منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا 3 و DHA و EPA بوده که برای رشد و عملکرد مغز ضروری هستند. بسیاری از بچه ها طعم ماهی را دوست ندارند و این ابتکار والدین است که در شکل ارائه و طعم ماهی کاری نمایند که کودک به خوردن آن رغبت داشته باشد.

تخم مرغ

تخم مرغ به عنوان منبع عالی پروتئین شناخته می گردد و زرده های آن با کولین پر شده که به رشد و تقویت حافظه یاری می نماید.

کره بادام زمینی

بادام زمینی و کره بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین ای (E) است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و از غشای عصبی محافظت می نماید. علاوه بر وجود تیامین برای یاری به مغز و سیستم عصبی از گلوکز برای فراوری انرژی استفاده می نماید.

غلات سبوس دار

مغز احتیاج به تأمین مداوم گلوکز دارد و غلات کامل آن را به وفور تأمین می نمایند. فیبرها به تنظیم ترشح گلوکز به بدن یاری می نمایند و غلات کامل هم حاوی ویتامین های ب هستند و باعث تقویت سلامت سیستم عصبی می شوند.

جو

جو غنی از فیبر است و مغز کودک را در طول صبح در مدرسه تغذیه می نماید. جو همین طور منبع خوبی از ویتامین ای ، ویتامین ب ، پتاسیم و روی است که باعث می گردد بدن و فکر ما با تمام ظرفیت کار نمایند.

انواع توت ها

توت فرنگی، گیلاسو دیگر انواع توت ها، حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین سی هستند که ممکن است به جلوگیری از سرطان یاری کند.مطالعات نشان داده که خوردن انواع توت ها باعث بهبود حافظه می گردد و دانه تمشک نیز منبع خوبی از امگا 3 است.

لوبیا

لوبیا یک غذای فکری عالی است؛ زیرا علاوه بر میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی حاوی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر است؛ بعلاوه برای مدت طولانی سطح انرژی و تفکر کودک را بالا می برد.

سبزیجات رنگارنگ

سبزیجات با رنگ های مختلف، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که سلامت و قدرت سلول های مغزی را حفظ می نمایند؛ مثل گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج و اسفناج.

شیر و ماست

لبنیات پر از پروتئین و ویتامین های ب لازم برای رشد بافت مغز، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها و منبع مورد احتیاج انرژی برای مغز هستند.

گوشت گاو بدون چربی

آهن ماده معدنی لازم است که به بچه ها در حفظ فعالیت و تمرکز در مدرسه یاری می نماید؛ گوشت گاو یکی از برترین منابع جذب آهن و بعلاوه حاوی روی است که به تقویت حافظه یاری می نماید.

منبع: گردشبان

به "خوراکی هایی برای تقویت فکر بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی برای تقویت فکر بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید