با این مواد غذایی حتما دچار چاقی شکم میشوید

به گزارش وبلاگ ایزابل، بعضی از غذا ها هستند که به صورت چربی یک راست در شکم شما می نشینند و سبب ایجاد چاقی شکم و اضافه وزنی تقریبا فوری دقیقا در همان جایی می گردد که شما نمی خواهید.

با این مواد غذایی حتما دچار چاقی شکم میشوید

بدترین خوراکی هایی که موجب بزرگ شدن شکم می شوند!

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که شکم بزرگی دارید ولی علت آن را نمی دانید حتما با این مقاله همراه شوید. این مقاله خوراکی هایی را معرفی میکند که با خوردن آنها کالری و چربی بیش از حد وارد بدن می گردد و باعث تجمع چربی در ناحیه شکمی می گردد.

خوراکی هایی که موجب بزرگ شدن شکم می شوند و مردان عاشق آنها هستند.

دونات
نمیتوانید در برابر دونات تازه مقاومت کنید؟ اگر اغلب اوقات در برابر خوردن دونات تسلیم میشوید، ممکن است شکم شما بزرگتر گردد.

گزینه بهتر: جلوی خود را بگیرید. یک دونات روغنی از 260 کالری برخوردار است. بسته دونات دوازده تایی 3120 کالری دارد. یک مرد حدود 100 کیلویی، برای سوزاندن این میزان کالری مجبور است حدود 4 کیلومتر بدود.

بستنی
درست است که میزانی کلسیم از بستنی دریافت میکنید، اما از هر نصف فنجان بستنی 230 کالری نیز دریافت می کنید، و این میزان کالری فقط برای بستنی ساده وانیلی، بدون هیچ مخلفاتی است.

گزینه بهتر: از بستنی هایی که چربی آنها گرفته شده است بهره ببرید. این نوع بستنی ها چربی کمتری دارند، و بسیاری از طعم های آن در هر نصف فنجان تنها حاوی 100 کالری است.

چیپس
یک وعده 15 تایی چیپس دارای 160 کالری است. اما چه کسی به 15 عدد چیپس قانع است؟ اضافه کردن تنها 2 قاشق غذاخوری سس فرانسوی باعث میگردد 60 کالری بیشتر و 5 گرم چربی بیشتر دریافت کنید.

گزینه بهتر: ذرت بو داده بدون چربی گزینه بهتری است. شش فنجان ذرت بو داده بدون چربی تنها 100 کالری دارد.

هات داگ
تمام آمریکایی ها از اینکه در مهمانی های خودمانی خود به عنوان غذای سردستی با هات داگ از میهمانان خود پذیرایی مینمایند، به جز شادی چه چیزی به میهمانان خود هدیه مینمایند؟ اضافه وزن و کالری بیشتر. یک هات داگ پنیری دارای 390 کالری و 8 گرم چربی بد است.

گزینه بهتر: بادام زمینی. این میان وعده سردستی قدیمی سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های خوب است.

گوشت قرمز چرب
اگر شما گوشت و سیب زمینی دوست دارید، حتما عاشق این هستید که استیک آبداری بشقاب شما را پر کند. اما حدودا هر 500 گرم دنده ممکن است بیش از 1000 کالری و 37 گرم چربی بد داشته باشد. و این میزان کالری بدون هیچ گونه دورچین و یا پیش غذاست.

گزینه بهتر: گوشت بدون چربی، مانند گوشت راسته، فیله، استیک کمر گوسفند بخورید. تکه گوشتی که میخورید باید به مقدار مشت شما باشد نه به مقدار بشقابتان!!.

پیتزای گوشت
پیتزا می تواند سالم باشد. اما اگر شما پیتزا را با مخلفاتی مانند پپرونی، سوسیس، ژامبون، و گوشت گاو دوست دارید، ممکن است بیش از 300 کالری از یک تکه پیتزا دریافت کنید.

گزینه بهتر: به جای پیتزای گوشت، پیتزا با سبزیجات را انتخاب کنید. با این کار فیبر و مواد مغذی بیشتر، و تا 100 کالری کمتر در هر برش دریافت میکنید.

همبرگرهای بزرگ
اگر همبرگر بزرگ و پر از مخلفات است، علاوه بر بالا رفتن کالری مصرفی شما موجب نفخ نیز میگردد. بعضی از آنها بیش از 1000 کالری و تا 75 گرم چربی نیز دارند.

گزینه بهتر: در پی همبرگرهای کبابی کوچکی که با گوشت گاو بدون چربی یا بوقلمون بدون چربی تهیه شده اند، باشید، و یا همبرگر گیاهی بخورید.

سیب زمینی سرخ شده با حجم زیاد
یک ظرف پر از سیب زمینی سرخ نموده میخواهید؟ بسیاری از ما سیب زمینی سرخ نموده دوست داریم، و نمیدانیم که ظرف بزرگی از سیب زمینی سرخ نموده می تواند به مقدار همبرگر کالری داشته باشد.

گزینه بهتر: به جای سیب زمینی، سالاد و یا میوه سفارش دهید.

مصرف بیش از حد نوشابه
آیا می دانید چه میزان کالری در یک وعده نوشابه یا ماءالشعیر دریافت میکنید؟ یا یک بطری نوشابه چند وعده محسوب میگردد؟ حدودا یک بطری نیم لیتری نوشابه معمولی، حاوی 250 کالری می باشد.

گزینه بهتر: آب. اگر قهوه دوست دارید، سعی کنید قهوه سیاه (بدون شکر و یا کرم) مصرف کنید. یک فنجان نیم لیتری قهوه سیاه تقریبا کالری صفر دارد. شیر نیز خوب است. شیر بدون چربی کالری زیر 100 دارد.

ساندویچ یا رولت گوشت
در مهمانی های خاص چیزهایی همانند رولت گوشت، چیپس و کباب سرو میگردد. ساندویچ یا رولت گوشت میتواند لذیذ باشد. با این حال هر ساندویچ گوشت بسته به مقدار آن، ممکن است بیش از 600 کالری داشته باشد.

گزینه بهتر: مرغ کبابی بدون چربی یا همبرگر کبابی با نان گندم سبوس دار بخورید. مهمانی های خود را با چیزهایی مانند لوبیای پخته و سالاد کلم سالمتر کنید.

کباب گوشت دنده
یک دنده کامل 1000 کالری دارد و چربی آن به مقدار یک روز چربی مورد احتیاج بدن است. سس های خوشمزه نیز کالری، قند و سدیم به آن اضافه می نمایند.

گزینه بهتر: نصف دنده را بخورید، و بقیه آن را برای یک زمان دیگر صرفه جویی کنید. یک سیب زمینی شیرین پخته، آب لیمو تازه و یا میزانی دارچین به آن اضافه کنید.

شیرینی دانمارکی
یک عدد شیرینی دانمارکی حدود 440 کالری و میزان زیادی چربی دارد.

گزینه بهتر: میوه های تازه و ماست کم چرب، و یا نان تست سبوس دار، که روی آن سبزیجات، بدون کره باشد، بخورید.

غذاهای منجمد با کالری زیاد
هیچ مسئله ای با غذاهای منجمد و آماده که راحت هستند وجود ندارد، اما به مقدار آنها توجه کنید. بعضی از غذاهای منجمد کالری، سدیم و چربی های ترانس بسیار بالایی دارند.

گزینه بهتر: برچسب روی غذاهای منجمد را بخوانید و آنهایی که از گوشت بدون چربی با غلات سبوس دار تهیه شده اند، را انتخاب کنید.

خوردن تمام چیزهایی که در رستوران های سرپایی و به صورت سلف سرویس پیدا میشوند
اگر نمی توانید در برابر غذاهای متنوعی که به صورت سلف سرویس سرو میشوند، مقاومت کنید، سعی کنید هوشمندانه انتخاب کنید. سبزیجات بخار پز و سالاد ها را انتخاب کنید. از سس ها و دسرهای چرب پرهیز کنید.

گزینه بهتر: اگر در محدود کردن خود به انتخاب غذاهای مناسب مشکل دارید، از رفتن به این رستوران ها خودداری کنید.

چه کنیم چاق نشویم

با ماست از خودتان پذیرایی کنید
خوردن تمام چیزها موجب بزرگ شدن شکم نمیگردد. در مطالعه ای معلوم شد، ماست (همراه با سبزیجات، غلات سبوس دار، میوه ها و مغزیجات) در میان غذاهایی است که به افزایش وزن مرتبط نمیگردد. مطالعه دیگری خوردن غذاهای لبنی مانند ماست را با چربی بدن و چربی شکم پایینتر مرتبط دانست.

امتیاز بیشتر: نوع کم چرب و یا بدون چربی ماست کلسیم را افزایش می دهد. در پی ماست هایی باشید که با ویتامین D غنی شده اند. بیشتر بزرگسالان هیچ یک از این مواد مغذی را به مقدار کافی دریافت نمینمایند.

بلوبری (زغال اخته آبی) بخورید
هیچ ماده غذایی جاودیی وجود ندارد که بتواند چربی ها را بسوزاند. اما خوردن بیشتر هر نوع میوه، به جای خوراکی هایی با کالری و یا چربی بالا، می تواند به کاهش وزن شما یاری کند. زغال اخته، و سایر میوه ها، غنی از مواد مغذی هستند که برای شما مفیدند و به طور طبیعی شیرین هستند.
خود را با خوراکی هایی با فیبر بالا سیر کنید
فیبر میتواند برترین دوست شما در برابر چربی شکم باشد. مطالعه ای نشان داد افرادی که فیبر محلول بیشتری می خورند، پس از 5 سال چربی شکم کمتری نسبت به بقیه دارند. تنها 10 گرم در روز فیبر محلول تفاوت زیادی ایجاد میکند. این میزان در دو سیب کوچک، یک فنجان نخود سبز، و نصف فنجان لوبیا چیتی است.
کمی ورزش انجام دهید
تمرینات ورزشی منظم می تواند به شما در کاهش وزن یاری کند. هر چند شما نمی توانید تمریناتی انجام دهید که تنها قسمتی از بدن را لاغر نمایند، اما فعال تر بودن به کاهش چربی تمام بدن، از جمله شکم یاری میکند. اگر دچار اضافه وزن هستید، تنها کم کردن 10 درصد از وزنتان، شانس شما را در سالم ماندن افزایش میدهد.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "با این مواد غذایی حتما دچار چاقی شکم میشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این مواد غذایی حتما دچار چاقی شکم میشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید